يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۷۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۴ آذر ۱۳۹۷
نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی« دا » در شهرستان شمیرانات افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه 598، مراسم افتتاحیه  نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی« دا » به دست خواهر مکرمه شهید حجة الله صالحی فشمی ، پیشکسوت ورزش بخش رودبارقصران ، خانم زینب صالحی فشمی ، دکتر سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات ، امید قمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شمیرانات انجام گردید.

سید کمال محمدیان رئیس شورای شهرستان شمیرانات در نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی « دا » در ورزشگاه شهدای قیطریه شمیران حضور به عمل آورد.

هنر


از جنبه های مثبت این جشنواره حضور نوجوانان و جوانان محله قیطریه در نخستین جشنواره بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی « دا » بود که با استقبال زیادی همراه بود.

یکی از برنامه های ویژه این مراسم هنرنمایی ورزشکاران بومی محلی استان های مختلف در این جشنواره بود که هر استان با توجه به فرهنگ خود بازی بومی خود را به معرض نمایش گذاشت.در آخر با حضور و سخنرانی فاطمه سلیمی رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افتتاحیه این مراسم به اتمام رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها