يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۷۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۵ آذر ۱۳۹۷
در دنیای سرشار از تنش و استرس امروزی زمانهایی وجود دارد که انسان به کمک و یاری یک شخص متخصص نیازمند است.کسی که به او اعتماد کند و بتواند به خوبی با او ارتباط برقرار کند. راحت حرف بزند. به دانشش اعتماد داشته باشد. کسی که رازدار و امین باشد و به جای اینکه مثل بزرگترها بنشیند به نصیحت کردن، راهکارهای درست و سازنده در اختیارش قرار دهد. او کسی نیست به جز روانشناس خوب و متخصص.

در این مطلب قصد داریم تاثیر مراجعه به روانشناس خوب در زندگی فردی را مورد بررسی قرار دهیم. متاسفانه اکثر افراد جامعه به علت باورهای غلط و سنتی گذشتگان برای مراجعه به روانشناس از خود مقاومت نشان می دهند. غافل از اینکه گاهی اوقات مراجعه دیرهنگام به روانشناس ممکن است عواقب جبران ناپذیری در زندگیشان داشته باشد. در صورت نیاز به مراجعه به روانشناس می توانید از لیست روانشناسان تهران و سایر شهرها در سایت پزشک خوب استفاده کنید.

باید بپذیریم همانطور که جسم انسان برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری و درمان نیازمند مراجعه به پزشک می باشد؛ روح و روانش هم به یک روانشناس خوب نیاز دارد. حتی مسائل مربوط به روان هر شخص میتواند اهمیت بالاتری نسبت به ویژگی های جسمی او داشته باشد. و در بسیاری از موارد بیماری هایی از جمله زخم معده، دیابت، فشار خون، درد در ناحیه قلب، دردهای عضلانی، مشکلات پوستی مانند کهیر و بسیاری از سردردها و ... که در ظاهر نشان دهنده بیماری جسمی هستند در واقع عامل بروز این مشکلات فشارهای عصبی و مشکلات روحی می باشد.

همواره در طول تاریخ، افراد در طول زندگی خود با مشکلات و مسایل روانی و رفتاری زیادی مواجه بودند و برای حل آنها به دنبال رایزنی و مشاوره با کسانی بوده اند که به دانش، بصیرت یا تجربه برتر آنان اعتقاد داشته اند. در تمدن های اولیه، فلاسفه، افراد مقدس و بزرگان دینی این نقش را بر عهده داشتند و رفته رفته با جدا شدن علم روانشناسی از فلسفه روانشناسان جایگزین این افراد شدند. در حال حاضر خدمات مشاوره ای که مجموعه ای از متخصص ها متشکل از روان درمانی ، روانپزشکی و مددکاری است حامی افراد در موقعیت های دشوار زندگی می باشد.

در ادامه چند مورد از این موقعیت ها را بررسی می کنیم :

1- شناخت ویژگی های فردی در ایجاد روابط موفق بین خانوادگی، دوستان، محیط زندگی و محیط کاری می تواند بسیار موثر باشد. برای کسب شناخت کافی و درست به ویژگی های فردی می توان با مراجعه به روانشناس از تکنیکها و تست های روانشناسی بهره برد.

2- آغاز زندگی مشترک یکی از موقعیت هایی است که بهتر است با مشورت یک روانشناس خوب در این زمینه اطلاعات و مهارتهای لازم را کسب کرد و از بروز اختلالات زناشویی تا حد زیادی جلوگیری کرد.

3- یک مشاور خوب می تواند فرد را با استعداد ها و توانمندی هایش آشنا سازد و در انتخاب صحیح رشته تحصیلی و در نهایت انتخاب شغلی متناسب با روحیاتش او را یاری کند.

4- مراجعه به روانشناس قبل از بچه دار شدن و آموزش مهارتهای فرزند پروری یک سرمایه گذاری مناسب در زندگی والدین است. در بسیاری از موارد رابطه همسران نیز بعد از بچه دار شدن دچار نوسان می شود. عدم توانایی در مدیریت مسائل پیش آمده و ناآگاهی از مهارتهای فرزند پروری می تواند تجربه شیرین بچه دار شدن را به تجربه ی تلخ و استرس زا تبدیل کند.

5- دوران میانسالی و ازدواج فرزندان همراه با تغییراتی است که می تواند سلامت روان را به خطر اندازد. یک روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی با در اختیار قرار دادن شیوه های مدیریتی صحیح به افراد یاری رساند .

6- از دست دادن عزیزان یکی دیگر از موقعیتهای سخت و دشوار است که استفاده از تجربیات مشاور خوب در این زمینه به عبور از این مرحله سخت کمک می کند و باعث می شود فرد عوارض کمتری متحمل شود .

7- یکی از سخت ترین موقعیت ها برای هر فردی می تواند شکست عاطفی یا طلاق باشد. هر چند خدمات روانشناسی تا حدود زیادی می تواند از بروز بسیاری از این طلاق ها جلوگیری کند ولی به هر صورت بخشی از طلاق ها اجتناب ناپذیرند. مراجعه به روانشناس خوب می تواند از آسیب روحی و بروز بسیاری از اختلال ها در چنین شرایطی جلوگیری کند .

8- بدنبال طلاق و از هم گسیختگی شبکه اجتماعی خانواده، این ا حساس در فرزندان ایجاد می شود که مورد پذیرش، حمایت و احترام نیستند و لذا می تواند زمینه را برای مشکلات عاطفی و رفتاری فرزندان طلاق فراهم سازد؛ حضور یک مشاور خوب در این شرایط و آموزش مهارتهای مقابله با هیجان ها و فشار روانی و توانایی ارتباط موثر و همدلی توسط یک روانشناس خوب کمک بسیاری به کودکان خواهد کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده بی انگیزگی تحصیلی در تمام مقاطع، بی انگیزگی در محل کار، خشونت خانگی، رفتارهای خود آسیب رسان، روابط بین فردی معیوب، شیوع مصرف یا سوء مصرف مواد، افسردگی، اضطراب و ... همه و همه زمینه ساز شیوع روزافزون آسیب های روحی و جسمی افراد است که نیاز به مراجعه به روانشناس در زندگی فردی را به تصویر می کشد.

امروزه مردم برای رفتن به مشاوره و گرفتن خدمات روانشناسی علاقه بیشتری نسبت به گذشته نشان می دهند. مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی و یا مراکزی مانند بهزیستی انجام می شود. مراجعه به این مراکز چه دولنی و چه خصوصی کمک شایان توجهی در اقدامات درست و مناسب افراد خواهد داشت و از خطا رفتن راه ها و تصمیمات انتخابی جلوگیری خواهد نمود. در حقیقت هر چه میزان تحصیلات و آگاهی مردم افزوده می شود و هر چه زمان به جلوتر گام بر می دارد، علاقه افراد جهت اخذ مشاوره و راهنمایی از روانشناسان خوب و با تجربه بیشتر و بیشتر می شود. سایت پزشک خوب که به دادن خدمات در زمینه جستجو و رزرو اینترنتی متخصصان سلامت شامل پزشکان و روانشناسان می پردازد امکان مراجعه به روانشناس را تسهیل کرده است. به طور مثال برای مراجعه به روانشناس خوب در اصفهان یک فرد اصفهانی می تواند از میان مشاوران و روانشناسان مد نظر خود و مقایسه آنها یک نفر را گزینش کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها