أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۸۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۶ آذر ۱۳۹۷
لیگ برتر فوتبال؛
رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با دو بازی پیگیری خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم؛ هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال که روز گذشته با شکست خانگی یک بر صفر پیکان برابر نساجی مازندران آغاز شده بود, امروز (جمعه) با برگزاری دو بازی پیگیری خواهد شد.

سپیدرود- استقلال

گذر وینفرد شفر و استقلال در هفته پایانی لیگ برتر به رشت و تیمِ علی کریمی افتاد. استقلالی‌ها که با 21 امتیاز در رده پنجم جدول‌رده‌بندی هستند, در این بازی مقابل تیم انتهای جدولی سپیدرود برای کسب هر 3 امتیاز دندان تیز کرده‌اند تا در آخرین هفته نیم فصل نخست با خاطره‌ای خوش از شمال کشور به پایتخت بازگردند. این دیدار البته آخرین بازی شاگردان شفر در نیم فصل نیست و آنها یک بازی معوقه مقابل پدیده در پیش دارند که می‌توانند با کسب امتیاز در این بازی با رتبه بهتر از پنجمی به استقبال تعطیلات نیم فصل بروند. آبی‌پوشان درحالی پا به زمین چمن مصنوعی ورزشگاه سردار جنگل خواهند گذاشت که در دو هفته گذشته با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان نخستین دَبل خود در این فصل را تجربه کرده‌اند و تاحدی در شرایط خوبی قرار دارند.

در آن سوی میدان شاگردان علی کریمی با 10 امتیاز فقط استقلال خوزستان را -به لطف کسر شش امتیاز از این تیم- پایین‌تر از خود‌شان در جدول رده‌بندی می‌بینند. سرخپوشان رشتی در حالی از استقلال پذیرایی خواهند کرد که در دو بازی گذشته با تساوی مقابل نساجی و شکست مقابل نفت مسجد سلیمان به اهداف‌شان برای جدایی از انتهای جدول نرسیده‌اند. علی کریمی و همکارانش حالا فرصتی تازه دارند. آنها  به خوبی می‌دانند که گرفتن امتیاز مقابل استقلالِ پر فراز و نشیب امسال در هفته پایانی نیم‌ فصل, می‌تواند رضایت نسبی هواداران رشتی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این سپیدرود می تواند با روحیه‌ مناسبی  خودش را برای نیم فصل دوم رقابت‌ها آماده کند. رویارویی علی کریمی در قامت سرمربی سپیدرود با استقلال از نکات جالب این مسابقه است که می‌تواند به حساسیت این بازی اضافه کند.

پدیده- ماشین‌سازی

تیم یحیی گل‌محمدی که تا همین هفته گذشته صدر جدول را در تصاحب خود داشت, بعد از باخت مقابل سپاهان در هفته گذشته به رده دوم جدول رفته است. «پدیدهِ» امسال لیگ برتر با 29 امتیاز و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم است. بنابراین سرخپوشان مشهدی می‌خواهند از فرصت مصاف با ماشین‌سازی هم 3 امتیاز را کسب کنند و هم گوشه‌ چشمی به کم کردن اختلاف تفاضل گل‌های‌شان با سپاهان داشته باشند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که با 9 پیروزی بهترین آمار را از این نظر دارند, خوب می‌دانند که مانند سپاهان هنوز باید در یک بازی عقب‌افتاده به میدان بروند, بنابراین برای اینکه بخواهند فصل خوب‌شان را با قهرمانی نیم فصل به پایان برسانند نباید در این بازی پای‌شان بلغزد.

ماشین‌سازی با 13 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد. تیمی که نتایجش مقابل تیم‌های بالانشین نشان می‌دهد که حریف دست و پا بسته‌ای در مسابقات نیست. درست است که این تیم در بازی قبل مقابل پرسپولیس در لحظات پایانی بازی شکست خورد اما در سه بازی قبل از آن سپاهان, سایپا و استقلال را با تساوی متوقف کرده است. شاگردان محمدرضا مهاجری در کنار صنعت نفت آبادان با 10 تساوی بیشترین آمار تساوی لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و دیدار آنها مقابل پدیده‌ای که آمار بیشترین پیروزی را دارد در نوع خودش جالب است.

برنامه ادامه رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر, به شرح زیر است:

جمعه - 16 آذر 97

* سپیدرود - استقلال، ساعت 15، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داوران: حسین زرگر، محمدرضا ابوالفضلی، محمدرضا مدیرروستا و علی میرغفاری
ناظر: ابوطالب طاهریان

* پدیده خراسان - ماشین سازی، ساعت 17، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
موعود بنیادی‌فر - حسن یوسفی - رضا قیم - محمدجواد رحیم‌زاده
ناظر: ابراهیم میرزابیگی

چهارشنبه- 21 آذر 1397

* ذوب آهن- نفت‌ مسجدسلیمان, ساعت 15, ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه- 23 آذر 1397

* تراکتورسازی- فولاد خوزستان, ساعت 15, ورزشگاه یادگار امام (ره)

* صنعت نفت آبادان- سایپا, ساعت 15, ورزشگاه تختی آبادان

* پرسپولیس- پارس جنوبی جم, ساعت 16:15, ورزشگاه آزادی

شنبه- 24 آذر 1397

* استقلال خوزستان- سپاهان, ساعت 15, ورزشگاه غدیر اهواز

(اسامی داوران 5 دیدار پایانی رقابت‌های این هفته هنوز از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده است).


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها