يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۸۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۷ آذر ۱۳۹۷
معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها طبق وعده قبلی خود امروز مجددا درحال اماده شدن برای اعتراض هستند و در همین اول کار پلیس 278 نفر از آنها را بازداشت کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بنابر اعلام پلیس فرانسه، اوایل وقت امروز شنبه  278 نفر در آستانه  اعتراض جلیقه زردها در پاریس دستگیر شدند.

گزارش‌ها حاکی از این است که 89 هزار نفر از نیروهای پلیس در سراسر کشور مستقر شده و خودروهای زرهی به مرکز پاریس اعزام شده‌اند.


بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پایتخت فرانسه برای شنبه ناآرام دیگری آماده شده است و حدود 8 هزار نفر از نیروهای پلیس برای کنترل ناآرامی‌ها در شهر مستقر شده‌اند و برخی اماکن مهم شهر و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. وزیر فرهنگ فرانسه پنجشنبه اعلام کرد اماکن گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور روز شنبه تعطیل خواهند بود. 

گروهی از معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه زردها» که در حال حرکت در خیابان شانزه‌لیزه واقع در مرکز پاریس بودند به محاصره نیروهای پلیس در‌آمدند. خبرگزاری خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که صدها نفر اوایل وقت امروز در اطراف طاق پیروزی تجمع کردند و به صورت مسالمت‌آمیز در خیابان شانزه‌لیزه به راه افتادند.

شبکه خبری الحدث هم اعلام کرد که گروهی از پلیس‌ها با لباس شخصی در میان معترضان آمده‌‌اند.


 

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت  آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت. دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است. 

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

با این حال رهبران سازمان دهنده جلیقه زرها در واکنش به این تصمیمات دولت فرانسه آن را ناکافی خوانده و بر ادامه تظاهراتهای خود تاکید کرده بودند. 

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها