يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۹۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۹ آذر ۱۳۹۷
پایگاه خبری دویچه وله اعلام کرد طبق برآوردهای سازمان شفافیت بین‌المللی، در سال 2017 حدود 30 میلیارد یورو در بخش مسکن پولشویی صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه 598، پیدا کردن یک آپارتمان و یا خانه اجاره‌ای به ویژه در شهرهای بزرگی چون برلین، مونیخ و هامبورگ بسیار دشوار شده است. خرید خانه با درآمدی که مردم عادی دارند به‌رغم افت بهره بانکی تقریبا غیرممکن شده، زیرا بهای خانه‌ها به ویژه در دو سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.
 
یافته‌های جدید در بازار مسکن آلمان هشدار دهنده است. این بازار نقاط ضعف بسیاری دارد و به طور فزاینده‌ای برای پولشویی امکان‌پذیر شده است. طبق تحقیقات جدید سازمان «شفافیت بین‌المللی» که درخصوص پولشویی و فساد مالی افشاگری می‌کند، سرمایه‌های خارجی هنگفتی وارد بازار مسکن آلمان شده که منبع آن مشخص نیست. طبق برآوردی که این سازمان معتبر بین‌المللی کرده حجم این سرمایه تنها در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ میلیارد یورو بوده است.

تحقیقات در ایتالیا هم نشان داده که مافیا، مبلغ هنگفتی پول از طریق تجارت کوکائین، خرید و فروش املاک و مستغلات به دست آورده‌اند. سازمان شفافیت بین‌المللی برآورد می‌کند که ۱۵ تا ۳۰ درصد از این پول کثیف اکنون در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری شده است.

در اواسط ماه اکتبرسال جاری، کریستوف شولته رئیس‌«سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی» در برابر افزایش فعالیت‌های جنایی در بخش املاک و مستغلات هشدار داد و ادا مولر، «رئیس‌سازمان شفافیت بین‌الملل» هم هشدار داده است که پولشویی به بزرگ‌ترین مشکل امور مسکن در آلمان تبدیل شده است. به باور او قوانین موجود آلمان پاسخگوی این مشکل نیست.

فابیو د ماسی، کارشناس امور مالی حزب چپ‌های آلمان می‌گوید که آمار واقعی پولشویی در بازار مسکن بالاتر از آن است که اعلام می‌شود.

در چند روز گذشته پلیس آلمان و ایتالیا مراکزی را بازرسی کردند که حدس زده می‌شد فعالیت‌های مشکوک داشته‌اند. پلیس آلمان در این اقدام ۴۷ نفر مظنون را بازداشت کرد؛ اخیرا ۷۰ خانه و مستغلات یک خانواده بزرگ عرب ساکن برلین مصادره شده است.

سازمان شفافیت بین‌المللی درخواست کرده ثبت املاک در آلمان به صورت علنی انجام گیرد و در اختیار عموم گذاشته شود تا صاحبان مسکن و مستغلات مشخص گردند.

گفتنی است، چندی پیش هاوارد بیل‌کینسون، کارمند سابق دانسک ‌بانک دانمارک (به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور) در برابر پارلمان این کشور نسبت به وقوع یک پولشویی عظیم و بلندمدت در این بانک شهادت داد.

وی که پیش‌تر مدیر مبادلات این بانک دانمارکی در حوزه دریای بالتیک بود، اعلام کرد که در مبادلات مشکوک انجام‌شده بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ مجموعاً ۲۰۰ میلیارد یورو معادل ۲۲۷ میلیارد دلار پولشویی در این بانک رخ داده است.

در واقع به اذعان رویترز، برای انجام این پولشویی که بزرگ‌ترین پولشویی تاریخ لقب گرفته از پوشش شرکت‌های مختلف نظیر شرکت‌های نفت شیل استفاده شده است.

گفتنی است، کشورهایی مانند دانمارک، آلمان و ایتالیا که پولشویی بالایی در این کشورها رخ داده، هر سه عضو گروه ویژه اقدام مالی (FATF) هستند و وجود چنین ارقام بالای پولشویی دراین کشورها، حاکی از ناکارآمدی این گروه ویژه در زمینه مقابله با پولشویی می‌باشد.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها