يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۹۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۷
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به دلیل منافع ملی این کشور، نام پاکستان را به صورت استثنا از لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی حذف و دیگر اسلام‌آباد تحریم نخواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به دلیل منافع ملی این کشور نام پاکستان را به صورت استثنا از لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی حذف و دیگر اسلام‌آباد تحریم نخواهد شد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در پاکستان با تأیید خبر حذف نام اسلام‌آباد از لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی اعلام کرد قصد تحریم این کشور را نداریم.


وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اضافه شدن نام این کشور به لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی سفیر آمریکا را احضار و مراتب اعتراض خود در این زمینه را به وی ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اقدام آمریکا برای اضافه کردن نام این کشور به لیست کشورهای نقض کننده آزادی‌های دینی را محکوم کرد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این کشور اقلیت‌های مذهبی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

بر اساس این بیانیه حقوق 4 درصد از اقلیت‌های پاکستان شامل پیروان آیین مسیحی،هندو، بده مت، و سیک با بقیه تفاوتی ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد واشنگتن باید به جای اضافه کردن نام کشورهای دیگر به لیست نقض کنندگان آزادی مذهبی فکری برای اسلام‌ هراسی در داخل آمریکا کند.

آمریکا که روز گذشته با اضافه کردن نام پاکستان به لیست کشورها نقض کننده آزادی مذهبی قصد تحریم این کشور را داشت، امروز ظرف 24 ساعت از تصمیم خود منصرف شد.

از زمان روی کار آمدن «ترامپ»، آمریکا برای تصمیم گیری درباره پاکستان سر در گم است و سیاست نامشخص را درباره اسلام‌آباد پیش گرفته است.

به نظر می‌رسد آمریکا سیاست چماق و هویج را علیه پاکستان به کار گرفته اما چندان در این زمینه موفق نیست و نمی‌تواند مانند گذشته خواسته‌های خود را به اسلام‌آباد تحمیل کند.


فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها