أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۰۰۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۵ آذر ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: حفظ دین مشکل است، دین به سادگی به دست ما نرسیده است و دستگاه‌های فرهنگی باید در حفظ دین جوانان تلاش کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مراسم ویژه میلاد امام حسن عسکری(ع) که با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد با اشاره به ارتباط ائمه معصومین(ع) با شیعیان اظهار کرد: از سال 132 هجری قمری تا سال 329 هجری قمری بخشی از ارتباط شیعیان با اهل‌بیت(ع) از طریق وکلای ائمه معصومین(ع) هم بود که این ارتباط تا پایان غیبت صغری ادامه داشت.

وی ادامه داد: از جمله نقش‌های شبکه وکالت در دوران ائمه معصومین(ع)، آماده کردن مردم برای دوران غیبت امام زمان(عج) بود، این وکلا از رشد فرقه‌های انحرافی در جامعه اسلامی جلوگیری کردند، در دوران ائمه معصومین(ع) همه شیعیان امکان دیدار با امامان معصوم را نداشتند و این شیعیان ارتباط خودشان را با ائمه معصومین(ع) از طریق وکلا برقرار می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در دوران جور بنی عباس ارتباط مردم با ائمه معصومین(ع) به دلیل وجود شبکه وکالت قطع نشد، ائمه معصومین(ع) در دوره بنی عباس شیعیان را برای پرداخت نذورات و وجوهات شرعی به سمت وکلا هدایت می‌کردند.

رفیعی با اشاره به سیره حیات امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: این امام معصوم برای غیبت امام زمان(عج) زمینه سازی کردند.

وی ادامه داد: کار وکلای ائمه معصومین(ع) در دوره بنی عباس راحت نبود و آن‌ها با وجود آزار و اذیت حکومت و احتمال شهادت باز هم به کار خود ادامه می‌دادند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حفظ دین مشکل است و شاهد بودیم که علما در کشورهایی همچون عربستان و نیجریه به شهادت رسیدند و اکنون برخی از این علما در آن کشورها در زندان هستند.

رفیعی احمد بن اسحاق اشعری را از جمله وکلای امام حسن عسکری(ع) دانست و تصریح کرد: او به دستور این امام معصوم مسجد امام حسن عسکری(ع) را در شهر قم بنا کرد، حاکمان بنی عباس امام حسن عسکری(ع) را در طول حیاتش در شهر سامرا زیرنظر داشتند.

وی ادامه داد: وکلای ائمه معصومین(ع) نقش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشتند و برای حفظ اعتقادات مردم تلاش می‌کردند و مردم از طریق وکلا، سوالات خود را از ائمه معصومین(ع) می‌پرسیدند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دین را نباید سلیقه ای و به گونه ای معرفی کرد که با اسلام معرفی شده توسط ائمه معصومین(ع) تفاوت داشته باشد، پیام امام حسن عسکری(ع) به ما این است که مراقب دینمان باشیم و دستگاه‌های فرهنگی باید در حفظ دین جوانان تلاش کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها