يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۱۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۷
امیرحاتمی:
وزیر دفاع گفت: باور اینکه ما می‌توانیم در حوزه دفاعی شکل کرفته است و مدیریت صحیح و قطع امید از خارج در حوزه دفاعی تفاوت اصلی با صنعت خودرو سازی است.
به گزارش پایگاه 598، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در چهارمین همایش تبین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای که صبح امروز در سالن شهدای ساصد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه این همایش نشان دهنده بلوغ است و مشخص می‌کند ما به دنبال برسی اندیشه، ولی فقیه هستیم، خاطر نشان کرد:زمانی که اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری را برسی می‌کنیم به عمق راهبردی و دقت این بیانات پی می‌بریم، زمانی که ایشان از دقت موشک‌ها سخن گفتن برای بسیار رسیدن به این هدف غیر ممکن بود، اما در مدت کوتا هی رسیدن به این هدف را همه دیدند. یکی از مهمترین محور‌های اصلی این همایش ایجاد بستر اجرایی شدن اندیشه‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها است.

امیر حاتمی در ادامه به بیان آثار و پیامد‌های اندیشه‌های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان بعد از انقلاب جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلفی داشتند که تاثیر گذاری رهبری در هر کدام از این مسئولیت‌ها قابل بررسی و ستودنی است. ایشان در اجرایی شدن فرمان امام راحل برای حفظ ارتش و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی برای خلع بنی صدر بسیار مهم است. رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری نیز حمایت و مدیریت جنگ تحمیلی و حمایت ویژه‌ای از بخش دفاع داشتند.

وی در ادامه به دوران آغازین رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی بحران‌های بسیاری از جمله تهاجم عراق به کویت، حمله آمریکا به عراق و افقانستان در این زمان رخ داد و درایت، آینده نگری و اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری موجب اتخاذ سیاست بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شد. در این زمان سیاست خودکفایی دفاعی موجب خود اتکایی و پیشرفت در تولید تجهیزات مختلف صنعت دفاعی اتخاذ و موجب بازدارندگی دفاعی شد.

وزیر دفاع در ادامه به حضور آمریکا در منطقه و تهاجم نظامی به عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص موجب شکست آمریکایی‌ها و خروج آن‌ها از منطقه شد.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه جنگ ۳۳ روزه و همراهی برخی کشور‌های اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی یکی دیگر از استراتژی‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود، خاطر نشان کرد:در نهایت موجب شکست ارتش رژیم صهیونیستی و نابودی افسانه شکست ناپذیری این رژیم شد «سید حسن نصرالله» رهبر شجاع حزب‌الله لبنان گفتند که «بار‌ها در این ۳۳ روز حضرت آقا با من تماس گرفتند و گفتند که مقاومت کنید که پیروزی با شماست».

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ایجاد داعش و جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: تروریسم برای آسیب به انقلاب اسلامی ایجاد شده بود، اما رهبری سیاست شجاعانه‌ای را اتخاذ و سیاست آمریکایی برای در اختیار قرار سرزمین در اختیار گروه‌های تروریستی را شکست دادند، آن‌هایی که سوریه رفتن می‌دانند که سوریه تمام شده بود، اما حمایت ایران از دولت‌های قانونی این کشور‌ها موجب شکست توطئه‌های دشمنان و ایجاد محور مقاومت شد.

وزیر دفاع افزود: آنروز دشمنان از تهدید نظامی نا امید شده اند و از سر استیصال فشار می‌آورند که شما موشک دارید. ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای از توان دفاعی نمی‌توان غافل شد. ان شاءالله در دیگر حوزه‌ها هم مانند حوزه دفاع با استفاده از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.

وی با بیان این که شعار ما در وزارت دفاع ما می‌توانیم است افزود: برخی بعد از رونمایی از جنگنده کوثر می‌گفتند چگونه در ساخت جنگنده به این جایگاه رسیده ایم، من به آن‌ها می‌گوییم بخش دفاع اندیشه‌های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و نگاهی به بیرون ندارد.

امیر حاتمی در پایان گفت: باور اینکه ما می‌توانیم در حوزه دفاعی شکل کرفته است ومدیریت صحیح و قطع امید از خارج در حوزه دفاعی تفاوت اصلی با صنعت خودرو سازی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها