أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۰۱۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۷ آذر ۱۳۹۷
منابع نظامی یمن از شلیک و اصابت چهار فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به مواضع ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598، حدود دو هفته‌ای بود که حملات موشکی یمن همزمان با آغاز گفت‌وگوی صلح سوئد متوقف شد، اما نیروهای یمنی با مشاهده ادامه حملات ائتلاف سعودی و نقض توافق آتش‌بس اقدام به شلیک چهار موشک کردند.

یگان موشکی یمن دوشنبه‌شب، چهار فروند موشک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت شبه‌نظامیان مستقر در شرق شهر «الخوبه» در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

شبکه المسیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد، این موشک‌ها به اهداف مورد نظر اصابت کردند که به دنبال آن، تعدادی از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.
نیروهای موشکی یمن دیشب (یکشنبه) نیز چهار فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت «جبل قیس» در جازان شلیک کرده بودند.

حملات موشکی یمن پس از توقف دو هفته‌ای به دلیل آغاز مذاکرات سوئد، دو شبی است که ادامه دارد، به این دلیل که ائتلاف سعودی با وجود توافقات به دست‌آمده در سوئد، به حملات خود در الحدیده ادامه می‌دهد و مرتبا آتش‌بس را نقض می‌کند.

 حملات ائتلاف سعودی در اوج مذاکرات صلح یمن در سوئد هم متوقف نشده بود و شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه‌های مختلف تلاش می‌کردند با پیشروی و تحقق پیروزی‌هایی هرچند اندک، به نوعی روند مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند که البته موفق نشده بودند و این حملات با پایان این مذاکرات نه تنها متوقف نشده، بلکه افزایش هم داشته است.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» فرمانده نیروهای مسلح یمن دوشنبه‌شب گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته حدود ۷۹ بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرد و شبه‌نظامیان آن بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

وی تاکید کرد که یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز بیش از ۸۵ گلوله خمپاره به مناطق مسکونی استان الحدیده از جمله منطقه ۷ جولای، حیس و الزعفران شلیک کرد.
گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد برگزار شد و طرفین به توافقاتی از جمله برقراری آتش‌بس در الحدیده دست یافتند.

منابع خبری می‌گویند که توافق به دست‌آمده در گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد درباره آتش‌بس در الحدیده قرار است از فردا سه‌شنبه (۲۷ آذرماه) وارد مرحله اجرا شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها