امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۰۲۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر ویژه اصحاب رسانه استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، مهدی تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: چهارمین دوره جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر با در نظر داشتن آسیب‌های سه جشنواره قبلی در قم برگزار می‌شود، آخرین‌مهلت پذیرش آثار از سوی دبیرخانه جشنواره 15 بهمن‌ماه 97 خواهد بود.

مسئول بسیج رسانه استان قم افزود: سید جواد اشرفی مدیر دفتر خبرگزاری فارس استان قم دبیر چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر انتخاب‌شده است و به‌زودی محورهای تمام حوزه‌ها و بخش‌های چهارمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر اعلام می‌شود.

وی موضوعات بخش اصلی جشنواره را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، انقلابی گری و روحیه بسیجی و جهادی، مسائل صنفی اصحاب رسانه، دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، مطالبه گری و گره‌گشایی از مشکلات مردم و حوزه و روحانیت انقلابی، موضوعات بخش اصلی هستند.

تاجیک با اشاره به محور و موضوعات بخش ویژه جشنواره ادامه داد: اخلاق اسلامی و فرهنگ شهروندی،مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بازی سازش ویژه رسانه‌های آنلاین  سه محور بخش ویژه جشنواره ابوذر است.

مسئول بسیج رسانه قم با بیان شرایط شرکت در چهارمین جشنواره تولیدات ابوذر گفت: آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید دریکی از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشرشده باشد، ارسال اثر منتشرشده در رسانه‌ها نباید به‌صورت بریده نشریه باشد بلکه باید PDF صفحه کامل آن نشریه، که اثر در آن منتشرشده است، ارسال گردد همچنین آثار باید دارای نام و نام خانوادگی صاحب اثر بوده و در غیر این صورت تأییدیه مالکیت معنوی اثر از سوی مدیرمسئول همراه با آثار به دبیرخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شود که در فاصله بین 15 آذرماه سال 96 تا 15 بهمن‌ماه سال 97 منتشرشده باشد، آثاری که به‌طور مشترک و گروهی تهیه‌شده باشند، در صورت راه‌یابی به مرحله نهایی، گروه تولیدکننده به‌عنوان برنده اعلام خواهند شد، همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند در دو بخش از بخش‌های اصلی و یک بخش ویژه شرکت کرده و در هر بخش نیز شرکت‌کنندگان حداکثر مجاز به ارسال 4 اثر هستند.

تاجیک ابراز کرد: آثار باید در قالب‌ها و موضوعات یادشده به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده و آثاری که در این قالب‌ها جای نگیرد وارد مرحله داوری نخواهد شد، رسیدگی به آثار یک مرحله‌ای و توسط هیئت‌داوران جشنواره خواهد بود، گستره جغرافیایی جشنواره، استانی بوده و کلیه فعالان رسانه‌ای استان قم اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیداری و فعالان رسانه‌ای مستقل استان می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

مسئول بسیج رسانه قم با اشاره به ضوابط اختصاصی بخش تولیدات ویدیوی رسانه‌ای بیان کرد: رعایت ضوابط کلی جشنواره، آثار کپی شده و موضوعات مغایر وارد مرحله داوری نخواهند شد، ارسال اثر به‌منزله پذیرفتن ضوابط کلی جشنواره است،به فیلم‌های برگزیده که بیش از یک کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده داشته باشد فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نام فیلم و فیلم‌ساز و مدت‌زمان فیلم به‌طور کامل بر روی هر فیلم درج شود، لازم است نسخه اصلی فیلم در یک نسخهDVDقابل پخش با دستگاه رایانه و سیستم‌های پخش خانگی تحویل دبیرخانه گردد، فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و کیفیت نمایش نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.

تاجیک با بیان ضوابط اختصاصی بخش عکس ابراز کرد: رعایت ضوابط کلی جشنواره، شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان قم آزاد است، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند یکتا 10قطعه عکس با فرمت JPEG 300 DPI ارسال نمایند،ضلع بزرگ سایز عکس باید 2000 پیکسل باشد.

وی با بیان برخی دیگر از ضوابط اختصاصی بخش عکس عنوان کرد: عکس‌های ویرایش شده توسط نرم‌افزارهای گوناگون از رقابت حذف خواهند شد، عکس‌هایی در جشنواره شرکت داده می‌شود که حتماً دریکی از رسانه‌های مکتوب یا مجازی دارای مجوز منتشرشده و عکس‌ها مرتبط با استان قم باشد، ارسال اثر توسط عکاسان به‌منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود و عواقب حقوقی آن نیز به عهده ارسال‌کننده خواهد بود، همچنین درصورتی‌که عکس منتشرشده فاقد نام است ارائه تأییدیه مالکیت معنوی الزامی است.

تاجیک گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی شامل رشته‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری و مستند رسانه‌ای اعم از کوتاه و بلند و همچنین بخش ویژه شامل رشته گزارش برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها