أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۰۳۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۱ دی ۱۳۹۷
بخشی از دولت آمریکا از بامداد امروز (شنبه) با به توافق نرسیدن دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در سنا بر سر منابع مالی مورد نظر دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی با مکزیک، نیمه تعطیل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، پس از آنکه روز جمعه توافق برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی به موفقیت نرسید،‌ رهبران کنگره و کاخ سفید وعده دادند تا در روزهای شنبه و یکشنبه برای توافقی به منظور پایان تعطیلی دولت پیش از آغاز تعطیلات کریسمس مذاکره کنند.

این بن بست پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توافق کاهش تامین مالی کوتاه مدت ارائه شده توسط سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه را نپذیرفت چون شامل پنج میلیارد دلار برای تامین مالی ساخت دیوار مرزی نمی‌شد.

مجلس نمایندگان آمریکا سپس لایحه‌ای را تصویب کرد که شامل این مبلغ می‌شد اما این مساله در سنا تایید نشد و از نیمه شب روز جمعه این تعطیلی در دولت آمریکا آغاز شده است.

پس از آنکه مشخص شد لایحه مجلس نمایندگان فاقد آرای کافی برای تصویب بوده، رهبران سنا با مایک پنس، معاون ترامپ و سایر مقام‌های کاخ سفید جلسه تشکیل دادند تا این مساله را حل و فصل کنند اما نتوانستند و قانونگذاران سنا و مجلس نمایندگان جلسه را ترک گفتند.

ترامپ تلاش کرد تا دموکرات‌ها را مقصر بداند و در پیامی ویدئویی در توئیتر دو ساعت پیش از مدت مقرر نیمه شب جمعه برای تعطیلی دولت گفت: ما برای یک تعطیلی آماده می‌شویم. هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم چون به رای دموکرات‌ها برای تصویب این بودجه نیاز داریم.

دموکرات‌ها مکررا به ترامپ و رای دهندگان یاد آوری کردند که او هفته گذشته گفته بود با هدف تامین مالی ساخت دیوار مرزی به تعطیلی دولت افتخار می‌کند.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا در صحن آن روز جمعه گفت: ترامپ به خواسته‌اش رسیده و حالا به دنبال تعطیلی دولت خودش در کریسمس است.

حدود سه چهارم برنامه‌های دولت فدرال تا 30 سپتامبر سال آتی میلادی تامین مالی می‌شوند اما تامین مالی دیگر امور شامل دپارتمان‌های امنیت کشور، دادگستری و کشاورزی در جمعه شب منقضی شد.

همچنین پارک‌های فدرال تعطیل می‌شوند و بیش از 400 هزار کارمند مهم و حساس در این آژانس‌ها بدون دستمزد تا زمان حل این مشکل فعالیت می‌کنند. همچنین به 380 هزار نفر مرخصی داده می‌شود به این معنی که آنها به صورت موقت کار خود را ترک می‌کنند.

البته فعالیت نیروهای پلیس، گشت مرزی، اپراتورهای فرودگاهی و حمل و نقل نامه‌ای به کار خود ادامه می‌دهند.

برای آنکه این بن بست به پایان برسد،‌ هم مجلس نمایندگان و هم سنا باید هر توافقی را که بین تیم مذاکره کننده ترامپ و رهبران جمهوری خواه و دموکرات صورت می‌گیرد، تصویب کنند.

این تعطیلی شاید تا زمان تشکیل جلسه کنگره جدید در سوم ژانویه ادامه یابد؛ زمانیکه دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را از جمهوری خواهان بگیرند. البته این به معنای توافق ترامپ با یک سازش نیست.

این تعطیلی در حالی اجرا شده که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در اعتراض به تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای این کشور از سوریه دولت را ترک گفت و استعفا کرد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها