يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۳۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۲ دی ۱۳۹۷
دامنه اعتراضات به رفتار غیرقابل توجیه نماینده سراوان در برخورد با کارمند گمرک همچنان ادامه دارد. این اعتراضات با تجمع روز گذشته تشکل‌های دانشجویی مقابل خانه ملت در بهارستان وارد مرحله جدیدی شد.
به گزارش پایگاه 598، شفافیت‌های غیرقابل انکار این نماینده برخلاف ادعا‌های اولیه او که به غلط برای توجیه رفتار خود پشت قومیت و مذهب پنهان شد و در کنار آن سرقت علمی او، مسئله‌ای نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت. گرچه هیئت رئیسه مجلس و یا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اراده‌ای برای برخورد با او نداشته باشد.

از این رو روز گذشته نمایندگان ۶۰ تشکل دانشجویی مقابل مجلس تجمع کردند تا اعتراض خود را به این روحیه خودخواهانه و ارباب رعیتی به گوش نمایندگان مجلس برسانند. دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکارد‌ها و دست نوشته‌هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند تا هرچه سریع‌تر استعفا دهد. تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعار‌هایی همچون «بگذارید مجلس، خانه ملت بماند»، «نماینده هتاک اخراج باید گردد»، «من هم کارمند گمرک هستم» و «مسئولین بددهن، مردم ولی نعمتن» ضمن اعتراض به رفتار نامناسب نماینده سراوان حمایت خود را از کارمند گمرک اعلام کردند.

علیرضا کیا از اعضای بسیج دانشجویی با اشاره به برخورد نماینده سراوان با مأمور گمرک تأکید کرد: تلخ‌تر از این موضوع فیلمی بود که از صحن غیرعلنی مجلس منتشر شد و ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم متأسفیم که به مردم پشت کردید، آقای لاریجانی متأسفیم که حرف از برخورد با کارمندی می‌زنید که از فحاشی یک نماینده مجلس فیلم گرفته است. ما اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم آقای لاریجانی جای مظلوم و ظالم را عوض نکنید.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: ما نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم و خواستار پیگیری قاطع هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف موضوع هستیم. این فعال دانشجویی خطاب به شورای نگهبان تصریح کرد: نظارت استصوابی شاید مانع باشد، اما جامع نیست و نتوانسته است مانع نفوذ متحجرها، ریاکاران، تزویرگران و دلالان شود. شورای نگهبان باید فرآیند‌های نظارت‌های استصوابی را شفاف کند و باید از دکترین حقوقی و سیاسی و نظریه‌های علمای حقوق و سیاست در راستای به‌روز کردن نظریه نظارت استصوابی جهت جلوگیری از راه یافتن افراد این‌چنین به مجلس جلوگیری کند. کیا از محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و از نمایندگان اقلیت اهل سنت در مجلس قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های مجاهدانه و آگاهی بخش آقای عثمانی برای جلوگیری از سوءاستفاده از احساسات قومی و مذهبی توسط نماینده سراوان قابل تقدیر است.

دانشجویان انقلابی در پایان تجمع خود با قرائت بیانیه‌ای تأکید کردند: مجلس در همه ممالک و نظام‌های سیاسی نماد اراده مردم است و همه اعتبار و افتخار نمایندگانش این است که وکلای مردم هستند. در نظام جمهوری اسلامی هم قانون‌گذاری، نظارت بر دولت، تعامل با سایر قوا، همه و همه وقتی معنا دارند که مجلس خانه ملت و نمایندگانش حافظ منافع ملت باشند.

در طول تاریخ نیز چهره‌هایی به‌عنوان نمایندگان محبوب نام‌شان ماندگار شده که بیش از همه از مردم و برای مردم بوده‌اند. از شهید مدرس که آبروی خانه ملت در برابر استبداد رضاخانی بود گرفته تا دیالمه و شرافت و آیت و محمد منتظری. هرگاه مجلس از هویت اصلی‌اش که مردمی بودن است، دور شده، مردم اولین قربانی آن بودند. متأسفانه باید بگویم که در سال‌های اخیر اتحاد نامبارک آقایان لاریجانی و روحانی، مجلس را از جایگاه خود ساقط کرده و منافع جناحی آقایان بر منافع ملت حاکم شده است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز مجلس در بی‌ثباتی اقتصاد به‌همان اندازه مقصر است که دولت ناکارآمد آقای روحانی مقصر است. پیوند سیاسی دولت و مجلس جز تنگ‌تر کردن سفره مردم و بی‌اعتمادی آنان به نظام را به‌ارمغان نخواهد آورد. مجلس امروز کلکسیونی از ناکارآمدی، لابی‌گری و هتاکی شده است. مجلسی که درد مردم را نمی‌فهمد، قدمی برای بهبود اوضاع نابسامان کشور برنمی‌دارد و از نماینده هتاک حمایت می‌کند؛ از مردم نیست بلکه بر مردم است.

دانشجویان همچنین خطاب به رئیس مجلس تأکید کردند: اینجا جمع شده‌ایم بگوییم آقای لاریجانی جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید. ما دانشجویان بسیجی اعلام می‌کنیم نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم و خواستار پیگیری قاطع و نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف او هستیم.
منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها