يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۴۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۳ دی ۱۳۹۷
این مجلس، مجلس اصلاح‌‎طلبان نبوده و حتی لیست امید هم لیست امیدی نیست که بتوان به آن امید بست.
به گزارش پایگاه 598، رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و از مشاهیر حزب اعتماد ملی که زمانی گفته بود اصلاح‌طلبان خودشان را «فدائیان روحانی» قرار داده‌اند، در بخشی از یک مصاحبه گفته است:

«این مجلس، مجلس اصلاح‌‎طلبان نبوده و حتی لیست امید هم لیست امیدی نیست که بتوان به آن امید بست. من از ابتدا چنین نظری داشتم و اکنون نیز هر چه پیش می‌رویم، این مسئله را بیشتر لمس می‌کنیم، کما اینکه در شوراها نیز همینگونه است.»

او می‌افزاید: اقلیت نمایندگانی که از لیست امید وجود دارند، قابل تکیه و امید نیستند، کمااینکه در شوراها نیز همینگونه است. ما باید آب رفته را به جوی خودش برگردانیم.

منتجب‌نیا همچنین گفته است: رییس جمهور بسیاری از کارها را می‌توانست انجام دهد اما ظرف این مدت انجام نداد.

*چیزی که منتجب‌نیا باید آنرا توضیح می‌داد وضعیت ناامیدکننده فراکسیون امید و شورای شهر تهران نیست! چون این مقوله اظهر من الشّمس است و امروز هیچ قوه عاقله‌ای در ایران نیست که درباره ناکارآمدی فراکسیون امید و شورای شهر تهران شکّی داشته باشد.

بلکه منتجب‌نیا باید می‌گفت که طرح و نقشه جریان اصلاحات برای عذرخواهی از افکار عمومی و مردم ایران و «برشمردن مثبتات رقیب در انتخابات آینده» چیست؟

آنها باید به مردم توضیح بدهند که چرا با فرایند «تَکرار می‌کنم» لیست‌ها و کاندیدایی را در مجلس، شورای شهر و دولت در دامن مردم گذاشتند که صراحتاً عامل مشکلات موجود شده‌اند؟

و ایضاً چرا برای تخریب چهره‌ها و کاندیداهای جریان رقیب که هیچکس در کارآمدی و جهادی بودن آنها شک نداشت؛ تمام تقلّای خود را به کار بردند و نگذاشتند مردم ایران وضعیت بهتری از نظر اقتصادی و سیاسی داشته باشند؟

مع‌الوصف اما به نظر نمی‌رسد هیچیک از این اظهارات بتواند وزنه سنگین کارنامه دولت اعتدال، فراکسیون امید و شورای شهر پنجم تهران را از پای اصلاح‌طلبان باز کند و این سنگینی یقیناً اثر خود را در فراخوان‌های اصلاح‌طلبان و البته در انتخابات‌های آتی نشان خواهد داد.

منبع:مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها