يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۴۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۰۳ دی ۱۳۹۷
قیمت طلا روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران نسبت به ابهامات سیاسی در آمریکا و کندی اقتصاد جهانی نگران بودند صعود کرد و نزدیک به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۳.۹۱ دلار رسید. این فلز روز پنج‌شنبه تا رکورد ۱۲۶۶.۴۰ دلار که بالاترین حد در پنج ماه گذشته بود صعود کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۲۶۷.۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته حدود ۱.۴ درصد رشد قیمت داشت.

پس از این‌که جلسه سنای آمریکا بدون شکستن بن‌بست بر سر تقاضای دونالد ترامپ برای تامین مالی ساخت دیوار مرزی به وقت دیگری موکول شد، تعطیلی بخشی از دولت‌ آمریکا تا تعطیلات کریسمس قطعی شد.

نشانه‌های بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا همزمان با ضعیف شدن اقتصاد جهانی، بازارهای سهام را دچار ریزش کرده و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرده است.

به گفته تحلیلگران، قیمت‌ها احتمالا بالا خواهد ماند و سرمایه‌ گذاران برخی از دارایی خود را با توجه به چشم‌انداز اقتصاد جهانی و ضعف عملکرد بازارهای سهام، به طلا اختصاص خواهند داد.

ین ژاپن و فرانک سوئیس که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی یک دارایی مطمئن به حساب می‌آیند، در معاملات روز دوشنبه صعود کردند.

عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد انتظار برای آهسته شدن روند تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا بود.

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کرد: در بحبوحه انتظارات برای آهسته شدن رشد اقتصادی و پایین ماندن تورم،  سیاست‌گذاران در تعیین روند افزایش نرخ‌های بهره صبور خواهند بود.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و به دلار ضربه می‌زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۳۳ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۷۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۷۹۱.۷۰ دلار معامله شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها