کد خبر: ۴۵۰۵۱۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۴ دی ۱۳۹۷
پنجعلی:
کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: کی روش باید به جای حاشیه ساختن برای تیم ملی به فکر اجرای فوتبال تهاجمی در جام ملت‌ها باشد تا به فینال برسیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، در فاصله کم باقیمانده تا شروع مسابقات جام ملتهای 2019 آسیا در امارات با پیشکسوت و کاپیتان تیم پرسپولیس و البته کاپیتان تیم ملی درباره وضعیت هر دو تیم حرف زدیم.
محمد پنجعلی در گفت و گو با دانشجو، درباره اوضاع باشگاه و تیم پرسپولیس همچنین موضوع خصوصی سازی دو باشگاه سرخابی تهرانی و البته تیم ملی و جام ملتها حرف زد.

گزیده صحبتهای محمد پنجعلی در ادامه می آید:
 پرسپولیس، سپاهان و استقلال رقبای اصلی قهرمانی اند
برانکو بازیکنان جدید را یکمرتبه بازی نمی دهد
پرسپولیس چراغ خاموش حرکت می کند
پرسپولیس حتما باید مدافع جذب کند
با واگذاری سرخابی ها لیگ ایران حرفه ای نمی شود
تیم دولتی و خصوصی هرگز در یک لیگ جای نمی گیرند
ادبیات کی روش سخیف است
جام ملتها، جام جهانی نیست که دنبال نباختن باشیم
آدم کوچولوها به کی روش اجازه دادند ایرانی را از بالا نگاه کند!
قبلا دیده ایم سیستم دفاعی کی روش مقابل عراق جواب نمی دهد

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

تغییرات مدیریتی درروند نتیجه گیری پرسپولیس تأثیر منفی خواهد داشت؟
 البته این بستگی به یکسری مسایل دارد. فکر می کنم در این شرایط باشگاه چراغ خاموش در حرکت است و زیاد وارد حاشیه نشده که البته این به سود تیم می شود. اگر وضعیت مالی و اسپانسری تیم هم خوب باشد و مشکلات مالی تاحدودی برطرف شود فکر نمی کنم مشکلی داشته باشد. به اضافه اینکه تیم در نیم فصل هم بازیکن می گیرد و تیم تقویت می شود. با شرایط فعلی ما همین حالا هم مدعی قهرمانی هستیم.

 غیر از 4 بازیکنی که در تابستان پرسپولیس جذب کرده (مهدی شیری، مهدی ترابی، مهدی شریفی و سروش رفیعی) پرسپولیس در این مدت دو بازیکنش که ماهینی و انصاری باشد را از دست داده است. آیا این تیم باز هم بازیکن نیاز دارد؟
 ما نیاز داریم که باشگاه به ویژه در دفاع و در این دو پست هم بازیکن بگیرد. چون در دراز مدت تیم بدون دفاع بیشتر به مشکل برمی خورد. ممکن است مصدومیت یا محرومیت هایی برای بازیکنان خط دفاعی بوجود بیاید و به این دلیل ممکن است با کمبود مدافع مواجه شویم.

 برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیاز هست که بازیکن بین المللی جذب شود. منشا در نیم فصل اول نشان داد با بازیکن قبل فاصله دارد؟
 کار سخت است. ما زمانی که مسابقات برون مرزی می شوند به معنی واقعی با یک فوتبال حرفه ای باید دست و پنجه نرم کنیم و باید در حد فوتبال حرفه ای وارد مسابقات شویم و با تیم های حرفه ای و امکانات حرفه ای. ما حدودا کاملا از این قضایا دوریم. چیزی که به ما برتری می دهد خلاقیت ها و هوش بچه هاست به اضافه استعداد ذاتی آنها. البته می دانیم این مشکلات زیرساختی است. الان سالیان سال است که ما در قیاس با باشگاه های آسیایی آماتور هستیم. شاید از نظر مالی و رقم قرارداد بازیکنان با خیلی از تیم های حرفه ای برابری کند ولی از نظر زیرساخت های باشگاهداری در حد آماتوری هستیم. دولت باید باشگاه را به بخش خصوصی بدهد که البته زمزمه هایش هست ولی من باورم نمی شود. امیدواریم که این اتفاق بیافتد.

این موضوع خصوصی سازی سالیان سال است که مطرح می شود. این بار تا چه اندازه جدی به نظر می رسد؟
 اصول این کار به این شکلی که مطرح می کنند نیست. چیزی که ما می دانیم فراتر از این حرفهاست و آن هم زمانبر است و یک پروسه 10، 15 ساله را می طلبد. ضمنا با دوتا تیم که لیگ حرفه ای نمی شود. باید کاملا یک برنامه ریزی 10، 15 ساله اتفاق بیافتد تا زیرساختهای همه تیم ها را در بر بگیرد. یعنی تفکر حرفه ای بشود. اما متأسفانه نمی دانم این صحبتها کارشناسی می شود که البته بعید می دانم. چون همه باشگاه های ما زیر نظر بخش های دولتی، صنایع دولتی و این چیزها هستند. مگر می شود با این وضعیت خصوصی شد. مثلا اگر پرسپولیس را دست شخص بدهیم فوتبال تغییری نمی کند. بعد هم نمی توان یک تفکر خصوصی و یک تفکر دولتی کنار هم قرار بگیرند. چون داستان متفاوت است. اصلا نمی دانم چطور می خواهند این کار را بکنند. باید حق پخش بازی ها به باشگاه خصوصی پرداخت شود. در همه دنیا شبکه های کابلی و خصوصی دارند یا اینکه حق پخش درست و حسابی دارند. بلیت فروشی، فروش البسه و از همه مهمتر حق پخش است که حدود 60 درصد درآمد باشگاه از این راه است ولی تلویزیون زیر بار این مسایل نمی رود. فکر نمی کنم این اتفاق بیافتد. باز هم به نظرم می آیند و دو نفر را معرفی می کنند و می گویند بخش خصوصی.

نیم نگاهتان به نیم فصل دوم که سپاهان و پدیده با پرسپولیس هم امتیاز هستند و استقلال و تراکتورسازی هم در کورسند چطور است؟
- تقریبا مشخص است. پرسپولیس، سپاهان و استقلال رقبای اصلی هستند. البته پدیده و تراکتورسازی هم ستند. البته در دراز مدت خب کم کم فاصله ها زیاد می شود و مشخص تر می توان درباره تیم قهرمان حرف زد. ولی درست است پرسپولیس تقویت شده است اما مطمئن باشید که برانکو خیلی به ترکیب تیمش دست نمی زند. او به مرور تیمش را تغییر می دهد.

 جام ملتها هم در شرف آغاز شدن است. تیم ملی را در گروهی که دارد چطور ارزیابی می کنید؟
 اولا کی روش یک حرفهایی زده که عجیب و غریب است. اما سابقه مان نشان می دهد که ما بیشتر در جام ملتها جزو مدعیان بودیم. اینکه کی روش می گوید اگر به نیمه نهایی برسیم هنر کرده ایم ادبیات سخیفی است. ضمن اینکه الان ایشان هر نوع امکاناتی بخواهد در اختیارش می گذارند. برخوردش با مربیانی که تیم ما با آنها قهرمان شد قشنگ نیست. مربیانی که قهرمانی یا نایب قهرمان شدند اصلا این امکانات را نداشتند.

 زمان خود شما وضعیت به چه ترتیب بو.د؟
 خود ما در قهرمانی پکن اصلا این امکانات را نداشتیم. من بازیکن تیم ملی بودم و امکانات تیم های دیگر مانند ژاپن و چین را می دیدم. در آن شرایط علی آقا(پروین) از روز اول گفت می رویم برای قهرمانی، در حالی که کی روش هرچه از روز اول خواسته در اختیارش گذاشته شده است. ضمن اینکه مربیان قبلی تیم ملی خیلی سخت می توانستند از بازیکنان لژیونر تیم ملی در اردوهای بلند مدت استفاده کنند ولی در این دوران همه دور هم جمع می شوند. بعد می گوید اگر به جمع چهار تیم برسیم هنر کرده ایم.

 چرا این حرفها را می زند؟
 او کلا خیلی سراغ حاشیه ها می رود. ما وقتی به جام جهانی می رسیم، می رویم بازی کنیم و نبازیم و برگردیم ولی در جام ملتهای آسیا باید برویم قهرمان شویم. یعنی تیم بایست برود جلو و از آن قالب دفاعی دربیاید. در بازی های جام جهانی فقط آن عقب می ایستیم! دفاع راحت تر از گل زدن است. چون نزدیک هم می ایستند و فضاها را می بندند و ممکن است یک موقعیت هم بدست بیاید و بزنند توی دروازه ولی در این بازیها این روش نمی تواند برای ما راهگشا باشد. قبلا هم با عراق و سوریه با همین روش بازی ها به مشکل خورده است. باید تمرکزمان را روی آن بازی ها بگذاریم. باید بدانیم چطور برویم و چطور بازی کنیم وسیستم های تیم ها را مورد بررسی قرار بدهیم ولی این مربی بیشتر دنبال حاشیه است!

 چرا کی روش با همه سرجنگ دارد؟
علتش این است که دور و برش آدم کوچولو زیاد است. ببخشید به این شکل می گویم. او به ایرانی ها نگاهی از بالا به پایین و توهین آمیز دارد.

 با این بچه های تیم ملی و شرایط تدارکاتی تیم چه جایگاهی را برای تیم ملی پیش بینی می کنید؟
 اعتقاد دارم اگر تیم را دور از حاشیه نگه دارد ما بازیهای خوبی انجام می دهیم. تیم ملی باید به فینال فکر کند. چون وقتی توانایی بچه های خودمان را می بینم واقعا یک مدعی برای قهرمانی هستیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها