يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۶۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۰۸ دی ۱۳۹۷
یادداشت/
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
جنگ جنگ اراده هاست...:
پاسخ به شبهه ای مبتلا به در خصوص ولایت فقیه...
به نام خدا
در ابتدا باید بر این نکته تاکید کرد که بخاطر حضور رهبر عظیم الشان انقلاب دفتر ایشان سالم ترین و کم خطا ترین قسمت حکومت اسلامی است.

تجربه نشان داده که رهبر معظم انقلاب درموضوعاتی که مستقیم به شخص ایشان مربوط می شود بسیار سخت گیر وقاطع و بدون اغماض به قضیه ورود پیدا می کنند و نسبت به این موضوعات هیچ مسامحه و تعللی ندارند و اگر درمواردی سکوت اختیار می کنند به خاطر مصالح اسلامی مانند؛ ایجاد بستر برای حضور و رشد خواص، یکسان دانستن دفتر با سایر بخش های حکومت اسلامی در لزوم رصد و مراقبت از سوی جامعه متدینین ، احترام اعضای دفتر در اعمال مدیریت ، جلوگیری از توطئه تفرقه افکنان، ریزه کاری ها و پیچیدگی های مدیریت اسلامی و مواردی از این قبیل می باشد.

حضرت آقا به صورت بسیط و تک بعدی به قضایا نگاه نمی کنند و نسبت به اتفاقات و وقایع جمع بندی و برآیند دارند و موضع گیری های معظم له تابع شرایط و اقتضائات است. و ایجاد وضعیت مطلوب حکومت اسلامی به خصوص جایگاه های حساس تر، مستلزم بالا رفتن آگاهی های سیاسی گروه ها و اقشار مختلف و نزدیک شدن به به معیارات وارزش های اسلامی است.

در بیانی ساده شدت برخورد حضرت آقا با افراد نالایق و ناصالح رابطه مستقیم با بستر و زمینه ی اجتماعی آن برخورد دارد یعنی به میزانی که آمادگی جامعه در یک موضوع خاص رشد کند به همان میزان فضای لازم برای اجرا شدن اسلام باز می شود.

یکی از شبهات و انتقاداتی که این روزها ذهن عده ای را به خود مشغول کرده این است که چرا رهبری با کیفیات و حالاتی مثل فریاد و اعلام عمومی و تهدید و برخورد ومجازات های خاص با مسببین اوضاع فعلی برخورد نمی کنند وبرای نمونه چرا برخی افراد را از دفترشان پاک سازی نمی کنند، همین ایراد را تقریبا با همین سیاق عده ای نسبت به پیامبر گرامی اسلام وامیرالمومنین و امام راحل داشته اند. از جمله علل وجود این شبهه، نبود آگاهی ها و حتی ذهنیات اجتماعی و نداشتن تجربه مدیریت در شرایط واقعی و عدم آشنایی با مبانی نظری اسلام و تشیع در این زمینه است.

در واقع هر مرحله ای را که جامعه می بایست در رسیدن به اهداف عالی طی کند دستگاه ولایت نیزباید همان مراحل را طی کند تا چه رسد به دفتر رهبری.  همچنانی که برآیند بر هم کنش ها،تصمیمات ، مبانی فکری احزاب وجریانات موجب به مسئولیت رسیدن افراد خوب یا بد درسطوح بالا وحلقه های اول مدیریتی می شود، همین معیار و میزان در مورد دستگاه ولایت نیز صادق است و این معنای ساده فرآیند تحقق دولت اسلامی است.

حضرت آقا نمی خواهند یک ویترین تصنعی ویک ماکت از عدالت را سردست بگیرند. همت ایشان به یک اندازه مصروف اصلاح همه بخش های جامعه اسلامی می باشد و این عدالت اسلامی به معنای حقیقی کلمه است و وظیفه مومنین بایدتلاش برای اصلاح تمامی بخش های جامعه و حکومت باشد. البته هر بخشی مقدمات ، الزامات ، شرایط ، ملاحظات و شیوه های خاص خود را دارد.

متاسفانه جریان مستقل و حزب اللهی یا اصلا در تذکر و مطالبه نسبت به وضعیت دفتر وارد نشده اند یا به جای کمک به اوضاع با عدم درک شرایط کم کاری های خود را به ساحت ولایت نسبت داده اند یعنی به جای اعتراف به کم کاری وتقصیر و جبران مافات بار رهبر انقلاب را با کوته نظری و کج فهمی سنگین تر می کنند.

در این موضوع نیز حزب الله باید ورود پیدا کنند و به دلیل زمینه ای که ولی فقیه ایجاد کرده اند ، اگربا چشم معمولی نیز به قضایا نگاه کنیم و ترتیب طبیعی علل و عوامل را بررسی کنیم خواهیم دید که با حضور و پیشگامی و هوشیاریِ عده ای ازنخبگان جامعه به ویژه روحانیت انقلابی مسئله دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در زمانی کوتاه حل خواهد شد.

وجود مبارک امام خامنه ای بارها به انحاء مختلف زمینه حضور جریان انقلابی را در دفتر فراهم کردند واین کار با حمایت های معظم له همیشه کاری شدنی، در دسترس و البته دشوار بوده و جریان حزب اللهی هم همیشه ازکارهای فرسایشی و بلند مدت شانه خالی می‌کند!

در پایان خطاب به جمعیت نومیدانِ از خدا و انقلاب برگشته و رئیس جمهور مدارانِ دولت های مختلف و حزب اللهی نمایان تنبل می گوئیم به جای نشستن و انتقاد کردن و تحمیل فهم ناقص خود به اذهان جامعه باید ازبیانات امام خامنه ای وظیفه خود را بفهمید و انتقادی که در واقع به خاطر تنها گذاشتن نائب المهدی به ما و شما وارد است را متوجه امام خامنه ای نکنید و البته خطاب ما به کسانی است که با آگاهی این کار را مرتکب می شوند و افرادی که واقعا شبهه و سوال دارند محترمند و جامعه روحانیت باید به اندازه ای که برای احکام و مسائل فردی وقت می گذارند! ، نسبت به پاسخگویی درمسائل اجتماعی متعهد باشند.

حجت الاسلام رحمت الله معظمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها