يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۶۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۹ دی ۱۳۹۷
یادداشت/
حسام الدین برومند
از ابتدای سال جاری و حتی از اواخر سال گذشته، تیپ هایی مانند جان بولتون و رودی جولیانی ( مشاوران نزدیک به ترامپ) و لایه ای از رجال سیاسی آنها این ادعا را به پیش کشیدند و در    رسانه های خود پمپاژ کردند که به اصطلاح جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهدشد! نسخه پیوست این گونه رجزخوانی ها هم با نقش آفرینی جناب ترامپ همراه بود و از همین روی؛ آمریکایی ها اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شدند و به امید بی سابقه ترین تحریم ها در جنگ اقتصادی و با چاشنی عملیات روانی و رسانه ای، به انتظار ژانویه و فوریه 2019( دیماه و بهمن 97) نشستند.
البته پیش از این نیز آمریکایی ها موضوع خاورمیانه با مختصات آمریکایی را مطرح می کردند که همواره ایران ، مانع آن بوده است. اگر بخواهیم ساده و موجز بیان کنیم؛ خاورمیانه با مختصات آمریکایی به دنبال آن بود که : ۱- داعش، کار عراق و سوریه را یکسره کند. ۲- گروه هایی مانند حزب الله لبنان و انصارالله یمن، مات شوند.۳- عربستان سعودی در قالب یک قدرت نوظهور منطقه ای  بروز کند. ۴- رژیم صهیونیستی در حاشیه امن ابدی باشد.  5- ایران اسلامی با از دست دادن بازوهای منطقه ای خود منزوی شده و با سیطره داعش و کشیدن ناآرامی ها تا تهران، مانعی برای خاورمیانه آمریکایی نباشد.
آنچه هم اکنون اتفاق افتاده و واقعیتی غیرقابل انکار است؛ بصورت خلاصه می توان اینطور فهرست کرد: ۱- سیطره داعش به پایان رسیده است. ۲- بشار اسد ماند و امروز سفرای کشورهای عربی برای بازگشت به دمشق صف کشیده اند. ۳-عراق، طعمه داعش و آمریکا نشد و ترامپ با "سفر دزدانه"! به این کشور، به شکست در منطقه اذعان کرده و می گوید: ۷ تریلیون‌دلار در منطقه خرج کردیم ولی باید محرمانه و چراغ خاموش به بغداد بیاییم و برویم ! ۴- حزب الله لبنان قدرتمندتر از گذشته شده و انصارالله محاسبات عربستان در یمن را بهم ریخته است. ۵- وضعیت متزلزل سعودی پس از رسوایی خاشقجی به گونه ای شده است که ملک سلمان مجبور شد خانه تکانی جدیدی در دولت به راه بیندازد و عادل الجبیر وزیر امور خارجه و برخی دیگر ازمقامات این کشور را بر کنار کند. ۶- دولت نتانیاهو مجبور شد با انحلال پارلمان(کنست) موافقت کند و باید تا فروردین انتخابات زودهنگام برگزار کند. 7 -این در حالی است که مقاومت رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه به ۲ روز رسید و در پی آن آویگدور لیبرمن وزیرجنگ استعفا کرد. ۸- دستور ترامپ برای خروج کامل از سوریه که از دو هفته قبل آغاز شده و با استعفای وزیر دفاع آمریکا همراه بود؛ نشانه وضعیت استیصال کاخ سفید در حوزه غرب آسیاست.
بنابراین بومرنگ ائتلاف شرارت( واشنگتن، تل آویو و ریاض) که با فتنه تحریم های اقتصادی و عملیات روانی تلاش کرده به اصطلاح آتش ناآرامی و ناامنی را در ایران اسلامی بیفروزد بدان امید که ایران را از سر راه حرکت به سمت خاورمیانه آمریکایی بردارد، بدجوری کمانه کرده است و از قضا هرچه به بهمن ماه نزدیک تر می شویم بحران های پی در پی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بیشتر از پرده بیرون می افتد. فعلا که تعطیلی دولت ترامپ کشدار شده است. دولت نتانیاهو که از هم فروپاشیده  و منتظر انتخابات ماه آوریل است. دولت سعودی هم که با موج جدید تغییرات در جنگ داخلی به سر می برد و به تعبیر برخی رسانه های عربی در وضعیت کودتای سفید است.
با این حساب و با برملا شدن محاسبات غلط اندر غلط آمریکا و دنباله روهای آن، باید منتظر بنشینند و جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را نظاره گر باشند. جشنی که نشان خواهد داد بلوف های آمریکا توخالی بوده است و علاوه بر آن رویای خاورمیانه آمریکایی، هوا شده است.                                    

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها