يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۷۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۹ دی ۱۳۹۷
گزارش کامل مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹دی؛
مراسم پرشکوه یوم‌الله حماسه ماندگار نهم دی‌ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، صبح امروز یکشنبه در تهران و همزمان در سراسر کشور با شعار محوری، چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی برگزار شد. در پایان این مراسم قطعنامه سراسری یوم الله نهم دی قرائت شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی در تهران همزمان در سراسر کشور آغاز شد. این مراسم در تهران و با حضور گسترده مردم در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است و قرار است سردار «حسین سلامی»، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن سخنرانی کند. از لحظات اولیه شروع این مراسم، رفته رفته بر حضور مردم افزوده و جمعیت گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ اجرای برنامه همخوانی، اجرای سرود، مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط حاج صادق آهنگران و سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی سال ۸۸ در تهران است.

پس از پایان مراسم اجتماع بزرگ 9 دی؛ مردم به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند

جمعیت شرکت کننده در مراسم باشکوه یوم الله ۹ دی در تهران، پس از اتمام مراسم در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان میدان شهدا حرکت کردند.

طیف‌های گسترده مردم تهران با سر دادن شعارهایی بر ضد استکبار جهانی و عوامل خارجی و داخلی فتنه ۸۸ با اهداف انقلاب اسلامی بیعت و بر ایستادگی روی آرمانهای شهدا و امام و رهبری تاکید کردند.

بیانیه پایانی حماسه ۹ دی؛ روز تجلی وحدت ملت حول محور ولایت فقیه

در پایان حماسه ماندگار نهم دی‌ماه قطعنامه سراسری آن قرائت و بر این مسئله که یوم الله ۹ دی ماه روز تجلی وحدت ملت حول محور ولایت فقیه است، تاکید شد.

مراسم پرشکوه یوم‌الله حماسه ماندگار نهم دی‌ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، صبح امروز یکشنبه در تهران و همزمان در سراسر کشور با شعار محوری، چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی برگزار شد. در پایان این مراسم قطعنامه سراسری یوم الله نهم دی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یوم الله ماندگار نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز نمایش معجزه الهی و تجلی وحدت ملت عاشورایی ایران اسلامی حول محور ولایت و نماد ولایتمداری است که با دست قدرت الهی و عینیت بخشیدن به تکلیف گرایی و عمل به هنگام برگرفته از دیانت، بصیرت و دشمن شناسی امت، حماسه‌ای بی بدیل خلق و با حضور خودجوش مردم در صحنه و شرکت در عظیم‌ترین راهپیمایی تاریخ، فتنه رذیلانه آمریکایی - صهیونیستی را در هم پیچید، اینک در نهمین سالگرد این حماسه ماندگار و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حمد و سپاس پروردگار منان و با بانگ رسا و دشمن شکن «الله اکبر - خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم.

۱- ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و حراست از نعمت بی بدیل الهی ولایت فقیه این رکن رکین نظام اسلامی را وظیفه شرعی و ضامن ثبات و امنیت کشور و مهار فتنه‌ها دانسته و آمادگی تا پای جان برای اطاعت محض و بی، چون و چرا از فرامین و رهنمود‌های حیات بخش مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و رهبر عزیزتر از جانمان را اعلام می‌کنیم.

۲- فتنه آمریکایی - صهیونیستی سال ۱۳۸۸ کودتای بین المللی با الگوی اهریمنی انقلاب رنگین و جنگ نرم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با دست قدرت الهی، هدایت‌های حکیمانه امام المسلمین، بصیرت، دشمن شناسی و عمل به هنگام مردم متدین و سلحشور با شکست مواجه شد؛ لکن همنوایی سران داخلی فتنه با دشمنان خارجی، گناه بس عظیم و نابخشودنی است که هر گونه تلاش مذبوحانه برای تطهیر جرم و جنایت غیرقابل عفو و بخشش آن‌ها را شدیدا محکوم می‌کنیم.

۳- با تشدید سیاست‌های خصمانه نظام سلطه و تلاش مذبوحانه معاندین برای التهاب آفرینی و کاهش امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی از طریق جنگ روانی و اقتصادی، لازمه نصرت و استیلا بر تنگنا‌های کنونی را، هوشیاری و استقامت همگان - جامه عمل پوشاندن بر اقتصاد مقاومتی درون زا و اقدامات عملی مسئوولین با تلاش حداکثری برای تحقق مطالبات بحق مردم و برخورد جدی با پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه ماه‌های اخیر می‌دانیم.

۴ - اهتمام مجدانه مسئوولین در صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به استقلال همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و حساسیت توأم با حفظ روحیه انقلابی در برابر دشمنان عنود خاصه شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار با استعانت از ذات اقدس احدیت جل و علا و اتکا به توانمندی‌های داخلی و دل نبستن به بیگانگان را جهاد کبیر و لازمه غلبه بر کارزار ددمنشانه استکبار جهانی، و عبور عزتمندانه از فتنه جاری می‌دانیم.

۵ - با آگاهی از توطئه‌های استکبار جهانی، مراقبت مسئولان کشور و رصد هوشمندانه تحرکات به منظور به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه جو، عملیات روانی ضدانقلاب و رسانه‌های وابسته در راستای شبهه افکنی، سیاه نمایی، آشوب و القای ناکارآمدی نظام دینی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سال ۱۳۹۸، اقدامات روشنگرانه همراه با تبیین دستاورد‌های گرانسنگ نظام اسلامی را خواهانیم.

حمل معنادار بنرهای «مرگ بر انگلیس» در میدان امام حسین(ع)

 انبوه جمعیت شرکت کننده در مراسم گرامیداشت حماسه مردمی ۹ دی ۸۸ به همراه حمل پلاکاردها و دست نوشته ها با محتوای اعلام انزجار از اصحاب فتنه، اعلام بیعت مجدد با مقام عضمای ولایت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، به طور گسترده بنرهای «مرگ بر انگلیس» را نیز در دست داشتند.

بنا بر این گزارش، به نظر می رسد مردم تهران تلاش داشتند با حمل گسترده پلاکاردهای مرگ بر انگلیس علاوه بر یاداوری نقش این کشور در طراحی و هدایت فتنه سال ۸۸ بر غیر قابل اعتماد بودن انگلیس و سایر کشورهای اروپایی در موضوع تداوم برجام تاکید کرده و بار دیگر این موضوع را به دولتمردان کشورمان متذکر شوند.

سردار سلامی: در 5 یوم‌الله تاکنون آمریکا را شکست داده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت بزرگ ایران در طول چهل سال انقلاب شکوهمند خویش با آفرینش عظمت‌های جاودانه بار‌ها آفرینشگر روز‌های الهی بوده است، حداقل می‌توان تا ۹ آبان ۸۸، ۵ یوم الله را که در آن ملت بزرگ ایران آمریکا را شکست داده است نام برد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم بزرگداشت یوم الله ماندگار نهم دی در تهران اظهار کرد: امروز یوم الله ۹دی ماه است، در تاریخ روزهایی قرار دارد که آن ملت در اوج شکوه خود تاریخ جدیدی ساخته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران در طول ۴۰ سال انقلاب خود بارها خالق روزهای الهی بوده اند و می تواند حداقل ۵ یوم الله را که آمریکا را شکست داد نام برد؛ اولین روز۲۲ بهمن بود که با سقوط شاه یک زلزله سیاسی بر پیکر آمریکا وارد شد و هنوز آمریکا از آن رنجور است.

سردار سلامی افزود: در آنجا ملت ایران آمریکا را به زانو درآورد و اولین شکست آمریکا در جهان بود که به نام این ملت ثبت شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اما واقعه شگفت انگیز دیگری که بار‌ها بر علیه آمریکا اتفاق افتاد اشغال خانه آنان در ایران بود که تیر خلاص توسط جمهوری اسلامی ایران زده شد و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول صورت گرفت.

وی افزود: بعد از آن دوباره یک یوم الله دیگری آفریده شد آنگاه که نیرو‌های آمریکا در بیابان‌های طبس با مأموریت شن‌های روان در آتش سوختند و این بار ایران اسلامی با صلابت نشان داد که هنر شکست دادن آمریکا را دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نهم دی ماه پیروزی آشکار دیگری بود که نشان داد ملت ایران در مقابل همه نیرو‌های جهانی با صلابت و آرامش و ایمان می‌ایستد و از هیچ قدرتی شکست نمی‌خورد.

سردار حسین سلامی افزود: یوم الله برجسته و درخشان به نام ملت بزرگ ایران تحت رهبری‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در نهم دی ماه باز هم مانند یک خورشید فروزان در سپهر افتخارات این ملت درخشید.

وی گفت: در آن روز باشکوه و خاطره انگیز و فراموش نشدنی، ملت عزیز ایران تاریخ جدیدی را ساخت و این بار ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی را که مصمم بودند از فرصت فتنه برای رسیدن به رویایشان یعنی براندازی نظام برسند، این آروزی مشترک دشمنان را یکجا در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: نهم دی روزی است که ملت ایران آرزو‌ها و اهداف دشمنانمان را تشییع جنازه و پس از آن تدفین کردند و شکوه و عظمت یک ملت را در منظر و مرعای جهان به نمایش گذاشتند و ایران حقیقی را به همه عالم نمایاندند.

سردار سلامی گفت: در فتنه ۸۸ که قدرت‌های بزرگ برای سیطره مجدد بر این سرزمین اندیشیده بودند این بار جنگ به جای بیابان‌ها به خیابان‌ها کشیده شده بود، دشمن به جای تصرف سرزمین به دنبال تسخیر قلب و ذهن مردم ایران بود.

وی افزود: دشمن فکر می‌کرد که می‌تواند این ملت را از ارزش‌ها و آرمان‌ها و اعتقادات و باور‌ها و دستاورد‌های بزرگ انقلاب و رهبر عزیز و عظیم الشان جدا کند.

سردار سلامی با بیان اینکه فتنه گران زمینه یک بسیج جهانی علیه این ملت را فراهم کرده بودند، گفت: فتنه به تعبیر قرآن از قتل و جنگ بزرگ‌تر و شدیدتر است.

وی افزود: عبور از فتنه ۸۸ از دفاع مقدس سخت‌تر و بسیار سهمگین‌تر بود، زیرا آن‌ها تمام هویت، موجودیت، استقلال، آزادی و آگاهی ملت را نشانه گرفته بودند.

سردار سلامی تاکید کرد: آن‌ها آمده بودند تا بجای اینکه در راه انقلاب و آرمان‌های این ملت فدا شوند، عکس شهیدانمان عمل کردند و ملت، آرمان ها، اهداف و دستاورد‌های انقلاب را می‌خواستند به پای خود قربانی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آن‌ها آشوب و امنیت را بر قلب سرزمینی آوردند که ملت در حوادث بزرگ ماقبل آن توانسته بود تمرکز استکبار را بر این سرزمین بهم بزند و آن‌ها را در میدان وسیع‌تر منطقه‌ای منتشر، منهزم و پراکنده سازد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه فتنه گران دوباره زمینه اشتهاآوری دولت‌های بزرگ برای تمرکز بر قلب سرزمین را فراهم کردند، افزود: آن‌ها کاری کردند که در قلب همه آن‌ها که مرضی بود، طمع برای غلبه بر ملت ایران رشد کرد، اشتهایشان تحریک شد و فکر کردند می‌توانند این ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند.

وی گفت: حادثه فتنه واقعیت بسیار مرموز، خطرناک و ویرانگری بود که هزاران میلیارد تومان به اقتصاد این کشور ضرر زد و چهره مشعشع و نورانی مردم سالاری این نظام را که در جهان رکورد زده بود چنگ زدند.

سردار سلامی افزود: آشوب‌ها و فتنه‌ها در داخل، این تصور را در قدرت‌های بیرونی بوجود آورد که ثبات داخلی نظام متزلزل شده است و در منطق مناسبات بین الملل هرگاه نظام امنیت داخلی کشور سست شود قدرت سیاست خارجی او هم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این طمع در دل دشمنان ما برای هجوم مجدد به این ملت کمک می‌کرد، گفت: حال همه قضاوت کنید آیا چیزی جز قیامت آشکار و محاربه با این ملت بر جبین سران فتنه و اصحاب آن شایسته است؟

سردار سلامی افزود: بنابر این نهم دی ماه روزی است که ملت ایران آرزو‌ها و اهداف دشمنانمان را تشییع جنازه و پس از آن تدفین کردند و شکوه و عظمت یک ملت را در منظر و مرعای جهان به نمایش گذاشتند و ایران حقیقی را به همه عالم نمایاندند.

وی گفت: ۹ دی تصویر زیبای تجلی شکوه ملت است و درود بر همه آن‌هایی که آمدند تا همه تجربیات تاریخ صدر اسلام و تاریخ ایران با تجربیات تلخ را دیگر تکرار نکنند و ملت ایران می‌دانست و از تاریخ درس گرفته بود که اگر، ولی زمان خود را تنها بگذارد حادثه مسجد کوفه تکرار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران می‌دانند که اگر به موقع و قوی عمل نکنند دوباره حادثه ۲۸ مرداد تکرار می‌شود و مستکبران بر شئون سیاسی، امنیتی و فرهنگی این سرزمین حاکم خواهند شد.

سردار سلامی گفت: ملت ایران همه تجربیات و نگرش‌های تاریخی خود را به صحنه آورد و آفرینشگر یک واقعه ماندگار در تاریخ شد.

وی با بیان اینکه ۹ دی آغاز یک تاریخ جدید است، افزود: ۹ دی روز ورود هویت اصیل و حقیقی ملت ایران در عرصه مقاومت در مقابل دنیای استکبار است، گوارای شما باد شهد شیرین این عظمت و ظهور زیبا، که در عالم شما درخشید.

سردار سلامی گفت: ملت ایران به قوت رهبر حکیمش نشان داد در همه حوادث اگر دنیای استکبار یا دیگر دشمنان هر فتنه‌ای را آغاز کنند، خاتمه دهنده آن ملت ایران است و آن که شکست حقیقی را دریافت می‌کند، دشمن است.

وی افزود: اگر تهدیدی را علیه ملت ایران عملی کنند، آن کسی که تهدید را خاموش می‌کند، ملت ایران است.

سردار سلامی گفت: اگر بخواهند تحریمی بر ملت ایران وارد کنند، پیروز حقیقی باز هم ملت ایران است، این سنت الهی است‌ای مردم بزرگ نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نمی‌شود.

وی افزود:‌ ای خدای بزرگ شاهد باش ما هرگز امام خود را در هیچ صحنه سختی تنها نخواهیم گذاشت.

سردار سلامی گفت:‌ ای خدای بزرگ شاهد باش ما پشت سر رهبر بزرگمان قله‌های بزرگ را به اذن تو فتح خواهیم کرد ما را در این راه نصرت عنایت کن.

وی افزود: ملت ایران توانست همه زخم‌های ناشی از این فتنه بزرگ را ترمیم کند، دوباره ملت ایران ارتفاع گرفت و تراز جهانی خود را تغییر داد.

سردار سلامی گفت: شکوفه‌های پیشرفت‌های بزرگ در این سرزمین دیده می‌شود، امروز شما می‌بینید که مقاومت‌های مردم ایران به کمک الهام بخشی رهبرمان در سایر بلاد اسلامی پاسخ داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا زمانی که دید فتنه و عوامل آن شکست خورده است، اعلام کرد زمان تحریم بر ایران است.

سردار سلامی گفت: نکته مهمی که باید اینجا تأکید کنیم این است که قبل از رسیدن به فضای امروز، رهبر عزیز و بزرگوارمان بزرگترین نقش را در تمام این پیچیدگی‌ها و سختی‌های کشور داشتند و هدایت این امت را عهده دار بودند و اندیشه ایشان بود که فتنه را با شکست مواجه کرد.

وی افزود: ایشان در مواجهه با فتنه سال ۸۸ حلیم بودند و شرح صدر به خرج دادند و خداوند برای اسلام به رهبر ما شرح صدر عنایت کرد و او را همچون ستاره‌ای هدایت کننده در آسمان این امت نشاند و او با الهام بخشی از خود بذر آگاهی بخشی و ایمان را در دل‌های ما کاشت تا شاخه‌های انقلاب در سراسر دنیا به ثمر بشیند.

سردار سلامی گفت: انقلاب پس از فتنه ۸۸ به پیشرفت خود ادامه داد هر چند فتنه عامل تحریم اقتصادی بود و بولتون در آن زمان اعلام کرد که بعد از شکست فتنه، زمان تحریم ملت ایران است.

وی افزود: فتنه زمینه ساز تحریم بود و ملت ایران همچنان از این فتنه و تحریم رنج می‌برد، اما امروز نفوذ منطقه‌ای ما بخش‌های مهمی از سیاره زمین را دربر گرفته و نفوذ آرمان‌ها و اصالت آرزوها، نفوذ روح عدالت خواهی و استکبارستیزی و نفوذ اندیشه‌های تابناک این رهبر بزرگ توانسته است بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره مستکبران نجات دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز از مرز موازنه با دشمنانمان گذشته ایم و گزینه نظامی، مردود و ناممکن است، زیرا ایران به اندازه کافی قدرت انباشته است که در زمین، هوا و دریا راه را بر متجاوز نیرومندی همچون آمریکا ببندد.

اجرای حماسی حاج صادق آهنگران در بزرگداشت ۹ دی

«حاج صادق آهنگران» مداح انقلابی کشورمان در بزرگداشت حماسه نهم دی ماه نواهای انقلابی را اجرا کرد.

اجرای قطعات انقلابی در جمع مردم تهران

در مراسم گرامیداشت سالروز یوم الله ۹ دی که با حضور گسترده مردم هم زمان در سراسر کشور در میدان امام حسین تهران برگزار شد، قطعات سرود انقلابی اجرا شد‌.

بنا براین گزارش، قطعه «این عمار» با موضوع بصیرت و یاری دادن ولایت فقیه و قطعه «من هم باید برم» با موضوع رشادتهای مدافعان حرم توسط خواننده ارزشی، میلاد هارونی اجرا و با استقبال خیل عظیم شرکت کنندگان در مراسم مواجه شد‌.

حضور پرشور جوانان در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی

جوانان پرشور انقلابی استقبال زیادی از مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی در تهران کردند.

جمع کثیری از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، در حالی که پلاکارد‌هایی با عناوین مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه گر و مطیع امر رهبریم و همینطور پرچم‌هایی با عناوین لبیک یا خامنه ای، مطیع امر رهبریم و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند در این میدان حاضر شده اند.


نسل چهارم انقلاب به اجرای سرود آیینی به مناسبت ۹ دی پرداخت

یکی از برنامه های آغازین بزرگداشت حماسه 9 دی ماه در تهران، اجرای سرود آیینی توسط نسل چهارم انقلاب بود که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها