أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۰۷۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۰ دی ۱۳۹۷
پناهیان:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب ما در ٤٠ سالگى، قدرت خودش را نشان داده و در منطقه نفوذ کرده است، قدرت جمهورى اسلامى ایران قوى‌تر از ناتو در منطقه از لحاظ نظامى است.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جمع دانشجو معلمان پردیس شهید بهشتی مشهد، در همایشی به مناسبت نهم دی ماه گفت: متاسفانه ما انقلاب را خوب معرفى نکردیم، برخى از انقلابیون هم با ادبیات مناسبى انقلاب را معرفى نکردند و همچنین دشمنان قسم خورده جمهورى اسلامى هم در تلاش هستند که انقلاب را بد جلو دهند.

پناهیان افزود: انقلاب ما به معناى دقیق یک حرکت عقلانى بود و گوهر مرکزی این انقلاب هم همین عقلانیت است، اسلام کارى جز پرورش عقل انسان ندارد و دین منظومه اى از عقلانیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جریان هاى ضد انقلاب در کشور ما جریاناتى «متوهم» بودند و فکر می‌کردند این انقلاب به موفقیت نمى رسد، اخیرا هم عده اى از سیاسیون متوهم شدند و فکر کردند مى شود با دشمن مذاکره کرد، اما شکست خورند.

وی بیان کرد: در فتنه ٨٨هم عده اى توهم کردند که در انتخابات پیروز شدند و دعوا بر سر همین توهم بود، توهم در مقابل عقلانیت قرار دارد؛ دعواى دین و بى دینى بر سرعقلانیت است، ٤٠ سال است دشمن با تمام امکاناتی که داشته، منطقه را از دست داده است، اما جمهورى اسلامى بدون امکانات منطقه را به دست آورده است، این نشان از بى عقلى دشمن ماست.

پناهیان با اشاره به رفتار به دور از عقلانیت عربستان گفت: عربستان در حمله به یمن هیچ عقلانیتى نداشت، مردم یمن در این جنگ بیدارتر شدند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: معلمان باید هدفشان این باشد که عقل دانش آموزان را رشد دهند، اگر عقل انسان رشد کند؛ قطعا در مسائل دینى هم رشد مى کنند، کسانى که فتنه ٨٨ را راه انداختند حماقت داشتند، این‌ها متوهم شدند که می‌توانند با این شلوغى‌ها موفق شوند؛ اگر فتنه گران عقل داشتند کمى سکوت میکردند و ٤سال صبر میکردند و در انتخابات بعدى موفق مى شدند.

وی ادامه داد: در برجام برخورد عاقلانه این بود که به دشمن اعتماد نشود، اما به دشمن اعتماد شد خب شکست هم خوردیم این موضوع پیچیده اى نیست و کاملا عقلانى است و تا زمان ظهور امام زمان (عج) فرق بین انقلابى و غیر انقلابى هم همین عقلانیت خواهد بود.

پناهیان افزود: در همان زمانى که ما بر سر برجام مذاکره می‌کردیم اگر با انرژى هسته اى دشمن را تهدید مى کردیم بیشتر گیرمان مى آمد، محاسبات عقلانى به ما نشان مى داد که با مذاکره هیچ چیز بدستمان نمى آمد، امروز کشور به دلیل بی عقلی برخی از سیاسیون دارد هزینه می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: موضع ما در قبال عدم اعتماد به دشمن موضع صرفا انقلابى نیست بلکه موضع‌ای کاملا عقلانى است، جوانان ما در عراق و سوریه رفتند تا امنیت این کشور‌ها را به اضافه امنیت خودمان تامین کنند، حالا بعد از نابودى داعش این عقلانى است که ما نرویم در این کشور‌ها قرارداد اقتصادى امضا کنیم و به صورت کامل اقتصاد این کشور‌ها را رها کنیم؟!

وی در تشریح دولت غیرانقلابی گفت: دولت غیرانقلابى به معناى دولت غیرعقلانى است، عقل براى تامین منافع خودمان است؛ وقتى اسلام مى آید و در روابط زن و مرد محدودیت ایجاد مى کند براى چیست؟! براى این است که لذت انسان در رابطه زناشویى به حداکثر برسد و این کاملا از روى عقلانیت است و برای خودمان مفید است.

پناهیان با اشاره به فتنه‌های آخرالزمان اظهار کرد: فتنه هاى آخرالزمان زود نابود مى شوند، چون عقل در آخر الزمان رشد مى کند و مردم زود آگاه مى شوند.

استاد حوزه و دانشگاه به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: انقلاب ما در ٤٠ سالگى، قدرت خودش را نشان داده است و در منطقه نفوذ کرده است، قدرت جمهورى اسلامى ایران قوى‌تر از ناتو در منطقه از لحاظ نظامى است.

وی بیان کرد: مسئولین ما از این درجه قدرت در منطقه باید پول در بیاورند و مشکلات کشور را حل کنند، امروز مشکلات کشور ما به خاطر مسئولین بى عرضه است؛ هر کسى محاسبه عقلانى بکند متوجه مى شود که گرانى هاى اخیر کشور به خاطر تحریم‌ها نیست.

پناهیان گفت: انسان عاقل به دنبال منافع خودش است، دانشجویان باید کاسب کار بار بیایند، به دانشجویان توصیه مى کنم وقت خود را هدر ندهند اگر این وقت خودتان را هدر ندهید قطعا شک نکنید که نورانى مى شوید و پیشرفت مى کنید.

استاد حوزه و دانشگاه نهم دی ماه روز سرور امام زمان (عج) نامید و با توصیه‌ای به دانشجو معلمان صحبت خود را پایان داد و گفت: ان شاالله آموزش و پرورش با همت شما دانشجویان به جایى برسد که کودکان را عاقل و پخته بار بیاورند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها