يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۸۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۱۱ دی ۱۳۹۷
دادستان تهران با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ نفر در جریان مبارزه با فساد در ۶ ماه گذشته احضار شده اند گفت: ۴۸ نفر با حکم دادگاه محکوم شده اند که در حال تحمل حبس هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص مفاسد اقتصادی گفت: یکی از الزامات مبارزه صحیح با فساد همکاری سه قوه با هم است و برای مبارزه با فساد هیچ دستگاهی به تنهایی موفق نمی شود اگر قرار باشد قوه قضاییه تنها کار کند موفق نمی شود.

وی ادامه داد: امروز این همکاری نسبت به گذشته بهتر شده است بنابراین همکاری سه قوه و عزم ملی که در سخنان رهبری هم به آن اشاره شده است کنارهم ما را به موفقیت می رساند.

دولت آبادی درخصوص الزامات موفقیت در بحث مبارزه با فساد گفت: یکی از الزامات تصمیم هایی است که از سوی دستگاه ها به خصوص دستگاه های اجرایی گرفته می شود که باید به گونه ایی باشد که منجر به فساد نشود.

وی افزود: شما شاهد بودید که وقتی ارز تک نرخی شد برای عده ای رانت ایجاد شد و آن چیزی که دولت به عنوان قیمت ارز با رقم ۴۲۰۰ می گفت در بازار نبود البته این موضوع فقط مربوط به این دولت فعلی هم نیست و در گذشته هم بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: باید این تصمیمات به گونه ای باشد که باعث رانت و فساد نشود زیرا عده ایی هستند همیشه که به اطلاعات دسترسی دارند و به محض آنکه حرف از دلار ۴۲۰۰ شد رفتند و ثبت سفارش کردند و کلی شرکت صوری راه انداختند.

وی گفت: نقش تصمیمات در بحث مبارزه با فساد مهم است اما نکته بعدی وظیفه دستگاه هاست. دستگاه ها باید به وظایف خودشان عمل کنند.
دولت آبادی گفت: در همین بحث پولشویی براساس قانون بانکها موظفند رقم های معینی را گزارش کنند در حالی که برخی از بانک ها این گزارش ها را اعلام نمیکنند و قصدشان راضی نگهداشتن مشتری هایشان است که نتیجه آن می شود وقوع پولشویی.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: در پرونده ثبت سفارش کالا به خصوص خودرو اتفاقی رخ داد که اگر دستگاه ها به درستی به وظایف خود عمل کرده بودند شاهد یان فساد نبودیم. گاهی وظایف هم انجام می شود اما نظارت بعدی انجام نمی شود و نمونه اش همین بحث ثبت سفارش ها بود که سامانه در اختیار بخش خصوصی بود و ۱۲ نفر از بیرون وزارتخانه به آن دسترسی داشتند که اتفاقا متهمانش هم چند روز قبل بازداشت شدند.

درخصوص رسیدگی به فساد گفت: ظرف ۶ ماه گذشته بیش از ۱۷۰۰ نفر احضار شدند و ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.وی افزود: ۳ نفر محکوم به اعدام شدند و ۴۸ نفر همین الان در زندان در حال تحمل حبس هستند و ۱۶۰ نفر همین الان به عنوان متهم در زندان هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها