کد خبر: ۴۵۰۸۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۳ دی ۱۳۹۷
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات ۴۰ ساله انقلاب را بیش از ۴۰۰ سال برآورد کرد و همچنین در بخشی دیگر درخصوص نفوذ تفکر غیرانقلابی در حوزه علمیه هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در دومین روز یازدهمین همایش جامعه مدرسین و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، ضمن تجلیل از حضور نمایندگان ولی فقیه و علمای بلاد از سراسر کشور در این اجلاس به تبیین دو تفکر حوزه انقلابی و حوزه بی‌‌تفاوت پرداخت و گفت: امروز این دو تفکر حوزه انقلابی و حوزه بی‌تفاوت وجود دارد که با شعار استقلال حوزه فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: چه بخواهیم چه نخواهیم این دو تفکر در حوزه وجود دارد. اگر تردیدی داشته باشید می‌توانید به گزارشات مقامات مراجعه و در این زمینه استفسار داشته باشید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز خطر جریان حوزه غیرانقلابی در حوزه علمیه جدی بوده و موجب نگرانی شده است. آنها به‌دنبال افکاری هستند و می‌خواهند حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند. اگر امروز و فردا به این موضوع رسیدگی نشده و راهکاری پیدا نشود و این روند ادامه پیدا کند مشخص نیست در آینده نزدیک چه وضعیتی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: حوزه علمیه در مباحث انقلابی تولیدات زیادی داشته است. مدارس علمیه زیادی هستند که از نزدیک آنها را مشاهده کرده‌ام و تصدیق می‌کنم که مدارس علمیه‌ای هستند با برنامه، درس‌نامه و تفکر انقلابی در حوزه فعالیت می‌کنند اما در مقابل حوزه‌هایی هستند که عکس آن عمل می‌کنند و چندان توجهی به خواسته‌های انقلابی ندارند و به‌دنبال همان روش قدیم هستند.

یزدی افزود: این گروه می‌خواهند حوزه را به حوزه علمیه قبل از انقلاب برگردانند و همان شیوه و منشی که قبل از پیروزی انقلاب وجود داشته است را دنبال کنند. امروز همه ما و شما که عمامه‌به‌سر هستیم در این خصوص مسئولیت داریم و باید به دنبال پیشرفت نظام و انقلاب باشیم و حوزه علمیه می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند.

وی تأکید کرد: دنیای امروز منتظر رشد، پیشرفت، تحول و واکاوی شماست. البته برخی مشترکاتی در جامعه امروز وجود دارد که همان مشترکات قبل از انقلاب هست اما اوضاع و احوال جدید و برخی مسائل روز اقتضا می‌کند که علما برای برآورده کردن این نیازهای جامعه اقدام شایانی داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و توجه داشته باشیم که حوزه علمیه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند و بدانیم که نظام و حوزه از هم جدا نیستند و هر دو یک تفکر هستند اما برخی در حوزه به دنبال تفکر جدایی دین از سیاست هستند. دشمن قبل از انقلاب در اذهان مردم و روحانیت نفوذ داشت. برخی می‌خواهند با دنبال کردن تفکر جدایی دین از سیاست، حوزه علمیه را به گذشته برگردانند.

وی یادآور شد: جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی امروز رشد بسیار خوبی داشته است. اگر امروز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، باید بدانیم که در این ۴۰ سال بیش از ۴۰۰ سال به این کشور خدمت شده است و رشد داشته‌ایم و جمعیت ما دو برابر شده و شهرها نیز افزایش چشمگیری داشته و ابزارها نیز تغییر کرده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: باید اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگه داشت ولی متناسب با آن نیز به نیازهای جامعه پاسخ داد زیرا این نظام مقدس است و با خون شهدای انقلاب اسلامی آبیاری شده است.

منبع: آنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها