يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۸۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۳ دی ۱۳۹۷
علی طادی خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مناظره دعوت کرد.
به گزارش پایگاه 598، علی طادی کارگردان مستند سینمایی «هاشمی زنده است»  درباره وضعیت پخش و نمایش مستند «هاشمی زنده است» اظهار کرد: پس از تولید، مستند «هاشمی زنده است» روی سایت رفته و علاقه‌مندان به حوزه مستند می‌توانند نسخه‌ای از کار را آنجا دریافت کنند.
 
وی افزود:ما سعی کردیم در این کار برشی از زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را از ۱۴ سالگی تا زمان فوتش به نمایش بگذاریم و به بخش‌های مهم زندگیش اشاره کنیم. البته در یک اثر ۱۰۰ دقیقه‌ای تمام جنبه‌های زندگی را نمی‌شود نشان داد، ولی تلاش شده فراز و نشیب‌های زندگی ایشان را به تصویر بکشیم.

وی در ادامه گفت: ما در سکانس‌های ابتدایی دو سوال مطرح می‌کنیم و در کل کار به این دو سوال که پیرامون زندگی آیت الله هاشمی و فعالیت‌های سیاسی ایشان است، پاسخ خواهیم داد.

طادی در واکنش به صحبت‌های اخیر حسین پارسایی مبنی بر داشتن پروانه ساخت و نمایش «هاشمی زنده است» گفت: گرفتن پروانه ساخت در حوزه مستندسازی بیشتر شبیه یک شوخی است، البته در حال حاضر هم در سینما بر سر گرفتن پروانه ساخت صحبت‌های بسیاری وجود دارد و گویا تا چند سال آینده پروانه ساخت حذف خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم برای مستند پروانه ساخت درنظر بگیریم. در حال حاضر تمام مستنداتی که در آپارات و ... پخش می‌شود پروانه ساخت ندارند.

کارگردان مستند «هاشمی زنده است» ادامه داد: این مستند مجوز دارد و باید درنظر بگیریم که فقط این وزرات ارشاد نیست که مجوز ساخت می‌دهد بلکه صدا و سیما و ارگان های دیگر هم مجوز ساخت و نمایش را عرضه می‌کنند. این صحبت برای ما که مستندی انقلابی ساخته ایم ؛ شوکه کننده بود. در حال حاضر چندین مستند ضدانقلابی تولید و به نمایش گذاشته شده، ولی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که پروانه ساخت یا نمایش گرفته باشند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهند فیلم را توقیف کنند خیلی شیک بگویند که می‌خواهیم توقیف کنیم چرا به این جنس از حرف‌ها متوسل می‌شوند؟ کسانی که این جنس از صحبت‌ها را می‌شناسند، متوجه می‌شوند که شما می‌خواهید جلوی نمایش این مستند را بگیرید و رفتاری سلبی در مقابل اثر ما دارید.

طادی بیان کرد:رویداد‌هایی که در این اثر آمده همه براساس اسناد تاریخی است که بار‌ها دیده شده، ولی خانواده آیت الله هاشمی فکر نمی‌کردند روزی دوباره این وقایع نشان داده شود، به همین دلیل آقای یاسر هاشمی گفتند که تعداد زیادی از تصاویر این مستند دروغ است، اما اکثر تصاویر ما از حضور آیت‌الله هاشمی است؛ حضور ایشان را که نمی‌شود منکر شد.

کارگردان مستند «هاشمی زنده است» با بیان اینکه حاضریم با خانواده آیت‌الله هاشمی مناظره بگذاریم، تشریح کرد: می‌گویند «هاشمی زنده است» دروغ است، و درخواست مناظره کردند؛ بسم الله ما حاضریم مناظره کنیم؛ ما مستندات خودمان را می‌آوریم و شما هم با اسناد خودتان را بیاورید؛ مشکلی نداریم. اما آن‌ها در پاسخ به ما گفتند با مشاوره رسانه‌ای خانواده هاشمی مناظره کنید. این مشکل، نگاه از بالا به پایین و نگاه آقازادگی است.

وی با بیان اینکه الحمدلله مردم ایران در چهل سالگی به بلوغ فکری رسیده اند و هرکسی که حرفی میزند خودش پاسخگوی حرف خودش است، گفت: حتی ما حاضر بودیم این مناظره را با حضور رسانه‌ها برگزار کنیم که البته رسانه‌های آن‌ها بیشتر از ماست. در یکم و دوم دی‌ماه بود که روزنامه‌ها به صورت زنجیره وار از مستند «هاشمی زنده است» تیتر زدند تا جایی که محمد هاشمی گفت این مستند ۳ میلیارد تومان هزینه داشته است.

طادی ادامه داد:آن کسانی که در حوزه مستند کار کرده اند، می‌دانند چنین هزینه‌ای برای ساخت یک مستند شوخی است و صحت ندارد. با این تهمت‌ها و ایجاد جریان‌های سلبی به هیچ جا نخواهند رسید چرا که دوره این نوع صحبت ها تمام شده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه در کشور سوژه‌ مغفول در ساخت مستند بسیار است، ادامه داد: پس از نمایش «هاشمی زنده است» محمد هاشمی در نقدی بیان کرد که این مستند نگاه سوء به رفتار امام راحل دارد، اما آیا واقعا نقد محمد هاشمی به امام (ره) هست؟ تا صحبت از آیت الله هاشمی می‌شود، می‌گویند دارید انقلاب و امام را می‌زنید درصورتی که آیت الله هاشمی و خانواده ایشان از اهداف انقلاب و اپوزیسیون‌های جدی انقلاب هستند.

طادی در پایان گفت: ما عملکرد‌های یک انسان را در کشور نقد کردیم و به جنبه‌های مثبت و منفی ایشان پرداخته‌ایم. درواقع جای این نوع گفتمان‌ها در کشور خالی است. ما در چهل سالگی انقلاب باید به بلوغی برسیم که سره را از ناسره تشخیص دهیم و نقدهایمان را مطرح کنیم. ما آدم‌های ضد انقلاب نیستم و قرار نیست BBC برویم. بقیه سعی دارند ما عقب نشینی کنیم و با حرف هایشان مستند «هاشمی زنده است» را زیرسوال می برند ولی ما پای کارمان ایستاده ایم، اگر حرفی دارند بیایند، ما حاضریم مناظره بگذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها