يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۰۹۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۵ دی ۱۳۹۷
چند روزی است جریان لیبرال با سوء استفاده از کم‌اطلاعی عموم درباره جزئیات بودجه و وظایف دستگاه‌ها، این خط تبلیغی را علیه نهادهای فرهنگی کشور کلید زده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، «حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی که در یک ویدئو منتشر شد، درباره بحث بودجه بندی دولت از چیزی به نام «روابط قدرت» نام می‌برد و با بیان اینکه عده‌ای از ابتدا با یک توافق و هزینه کم، در بودجه پا پیدا کرده‌اند از این می‌گوید که این بودجه بعدها زیاد و زیادتر شده است در حالی که این زیاد بودن خواست رئیس‌جمهور نیست!

او با اشاره به نام «جامعة‌المصطفی» و اینکه مجلس دهم در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع ناموجود به مبلغ بودجه سوار کرده است، می‌گوید:

بعد شما می‌بینید که در حوزه رفاهی دستتان بسته است. اما در جای دیگری از اتم تا «دفاع» و تمام چیزهای مقدس و محترم استفاده شده است برای اینکه عده‌ای در عین اینکه بازنشسته هستند بتوانند –با بودجه‌ای که می‌گیرند- حامی‌پروری کنند… آنها کل بودجه کشور را به گروگان می‌گیرند تا تکلیف آن یک ردیف –که دولت به آن نقد دارد- مشخص شود.

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در شبکه‌های اجتماعی نیز در توضیح اظهارات آشنا از این جملات استفاده کرده‌اند:

_ چگونه نیروهای نظامی مذهبی بودجه را به گروگان می‌گیرند؟

_صحبتهای تکان دهنده که برای اولین بار از یک مسئول دولتی درباره مافیای بودجه در ایران می شنوید!

*ما قضاوت درباره کنایه‌های روشن آشنا را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

در تکمله اظهارات آشنا، خوانش صحبت‌های اخیر، محسن صفایی فراهانی از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ پیرامون بودجه نیز خالی از لطف نیست.

او گفته است:

«روز سه شنبه رئیس جمهور در نطق خود گفت که باید بودجه شفاف باشد. این شفافیت برای چیست؟ پارسال هم به بودجه اعتراض شد آیا امسال در بودجه تجدید نظر شد؟ چرا بودجه اورژانس کشور در سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومانی باید باشد اما بودجه شورای عالی حوزه ۴۴۰ میلیارد تومان؟ آقای رئیس جمهور شفافیت یعنی بررسی کنیم کدام نیاز واجب تر است. چرا باید بودجه سازمان دارو و غذا ۳۳ میلیارد تومان و بودجه نوسازی مدارس با این همه مشکلات ۱۱ میلیارد تومان باشد اما بودجه مرکز خدمات حوزه ۶۰۰ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ۳۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه طلاب غیر شاغل ۲۹۰ میلیارد تومان باشد ؟»[۷]

ضمن اینکه این مژده را هم به آقای آشنا می‌دهیم که دوستان ایشان برای تسویه حساب با آن نهادهای مسمی به نام‌های مقدس! که نوعاً در وادی مذهب کشور و یا دفاع از آن فعالیت دارند، بودجه دفاعی کشور و بودجه حوزه‌های علمیه را به نحو چشمگیری کاهش داده‌اند.

کاهشی که می‌توان آنرا در راستای تئوری «سقوط کاپیتان» نیز ارزیابی کرد که چندی قبل، پیرامون آن، ویدئویی از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری (با مدیریت آشنا!) منتشر شد.

گفتنیست، زهرا طباخی از فعالان رسانه، طی ۲ توییت درباره این اظهارات آشنا می‌نویسد:

_ پس از کمپین همزمان تیم رسانه‌ای دولت، bbc و گروه های برانداز؛ بودجه پیشنهادی مجلس برای حوزه های علمیه نسبت به سال گذشته نصف شده است. پارسال هم ۶۰% بودجه مصوب محقق نشد! نکته اینجاست که بودجه پیشنهادی دانشگاه ها ۱۴% افزایش یافته است. حالا حسام آشنا شخصاً هم به موضوع ورود کرده… هدف باند مذکور تضعیف بخش متجدد و کارآمد حوزه است که برای تامین نیازهای حاکمیت دینی تلاش میکنند. چراکه این فضلای نواندیش اند که برای پیشبرد اهداف، جبران عقب ماندگیها و تامین مالی پروژه ها وابسته به حاکمیت اند. و گرنه بخش سنتی یا به قول آیت الله جوادی "دلالان علم" که ساکن اند!

سیدیاسر جبرائیلی، تحلیلگر مسائل سیاسی هم اخیراً در یک پست تلگرامی با اشاره به صحبت‌های فوق‌الذکر صفایی‌فراهانی درباره بودجه نوشت:

«آقای صفایی فراهایی از مجرمان و محکومان فتنه ۸۸ و فعال سیاسی لیبرال گفته است: "شفافیت یعنی بررسی کنیم کدام نیاز واجب تر است. چرا باید بودجه سازمان دارو و غذا ۳۳ میلیارد تومان و بودجه نوسازی مدارس با این همه مشکلات ۱۱ میلیارد تومان باشد اما بودجه مرکز خدمات حوزه ۶۰۹ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ۳۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه طلاب غیرشاغل ۲۹۰ میلیارد تومان باشد؟ "

چند روزی است جریان لیبرال با سوء استفاده از کم‌اطلاعی عموم درباره جزئیات بودجه و وظایف دستگاه‌ها، این خط تبلیغی را علیه نهادهای فرهنگی کشور کلید زده‌اند. اگر کسی از ماهیت و وظایف سازمان غذا و دارو بی‌خبر باشد، بلاتردید تصور خواهد کرد که برای تهیه غذا و داروی کشور در سال ۹۸ صرفاً ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است! برای اینکه بدانیم عددی که جناب صفایی برای تهیه غذا و داروی کشور فرض کرده چقدر پرت است، کافی است خبر داشته باشیم سالانه بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط بابت خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرداخت می‌شود.

وظایف سازمان غذا و دارو در حوزه تدوین و ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های دارویی-غذایی است. در موارد ضروری و استثنایی نیز، به عنوان زنجیره تامین دارو عمل کرده و هزینه را از مصرف‌کننده دریافت می‌کند.»

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها