يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۰۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۷ دی ۱۳۹۷
با هدف حمایت از دانش بنیان ها صورت گرفت:
تفاهم نامه همکاری میان بانک ملت و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با هدف افزایش تعاملات فی مابین به امضا رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی بانک ملت، براساس این تفاهم نامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل این بانک و مهندس محمد مهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و دکتر عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و رییس هیات مدیره صندوق و با حضور دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران، رسید، سطح همکاری های متقابل و مراودات بانکی از طریق تمرکز حساب های صندوق و ارائه خدمات بانکی و صدور ضمانت نامه توسط صندوق به منظور تضمین تعهدات شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان و فناور، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، ارتقا خواهد یافت.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهم نامه اظهار داشت: بسیار خرسندم بانک ملت خدمات اصلی را برای دانشگاه تهران که یکی از بهترین و معروف ترین دانشگاه های ایران و دنیا است ارائه می دهد و این افتخار بزرگی است که نصیب بانک ملت شده است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت در اکثر شاخص ها خصوصاً در حوزهITو خدمات الکترونیکی در بین بانک های کشور سرآمد و پیشرو است، افزود: در بحث تولید ثروت اگر دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری و بانک ملت به عنوان تامین کننده مالی در کنار هم قرار بگیرند منافع بسیاری حاصل می شود که بهره آن نصیب کشور و مردم ایران می شود.
دکتر بیگدلی با تاکید بر این نکته که نگاه ما به تفاهم نامه با پارک علم و فناوری، نگاه اقتصادی نبوده و هدف، حمایت از شرکت های دانش بنیان است، تصریح کرد: نگاه بانک ملت، حمایت از اقتصادی است که با علم همراه باشد چون اثرگذاری آن بیشتر از فعالیت های اقتصادی است که فقط در حوزه پشتیبانی مالی هستند.
وی با تاکید بر مقاوم سازی اقتصادی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)نیز است، گفت: ما اعتقاد داریم که در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های حاکم بر کشور، اقتصادی می تواند در این شرایط از این بحران عبور کند که مقاوم باشد.
مدیرعامل بانک ملت تشکیل کارگاه های دانشجویی پارک علم و فناوری را اثربخش خواند و افزود: این کارگاه ها نیاز به حمایت مالی دارند و وظیفه ذاتی و قانونی بانک ملت است که از خلاقیت و ایده های جوانان دانشجو و تحصیلکرده حمایت مالی را انجام دهد.
دکتر بیگدلی تفاهم نامه و کمک بانک ملت به صندوق را مسوولیت اجتماعی بانک دانست و اظهار داشت: بانک ملت طی یکسال اخیر ۹ تفاهم نامه با سازمان های متعدد که عمدتاً در حوزه شرکت های دانش بنیان بوده، منعقد کرده که براساس گزارش معاونت توسعه و جذب سرمایه های معاونت ریاست جمهوری، این بانک رکورددار پرداخت تسهیلات در حوزه های علمی و فناوری و دانش بنیان است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان از پیشرانه های رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور هستند و در حال حاضر ۳۷ هزار شرکت و سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال فروش این شرکت است و بانک ملت در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی و وظیفه ذاتی بانکداری خود، این شرکت ها را کمک مالی می کند تا توسعه پیدا کنند.
دکتر بیگدلی از آمادگی بانک ملت برای اعطای تسهیلات مورد نیاز پارک علم و فناوری در چارچوب مقررات خبر داد و اظهار امیدواری کرد این مشارکت، پول و علم را به هم نزدیک کرده و برای کشور تولید ثروت کند تا با این کار مشترک همه مردم بهره کافی ببرند.
دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به انتخاب بانک ملت به دلیل استفاده از سیستم های مدرن بانکداری، که نیازهای دانشگاه تهران را برآورده می کند، اظهار داشت: اگر ما با بانک ملت بتوانیم به یک الگوی همکاری در حوزه های جدید سرمایه گذاری برسیم این مشارکت منجر به اثربخشی و ارزش افزوده بیشتر خواهد بود.
رییس دانشگاه تهران با بیان این نکته که وسعت پروژه ها و طرح های توسعه ای حوزه پارک علم و فناوری منجر به تغییر تهران خواهد شد، افزود: این فعالیت ها پایه گذار شرکت های زایشی آینده کشور خواهند بود و زنجیره دانش و ثروت را به خوبی به هم وصل می کنند.
وی هدف دانشگاه تهران را کنار هم قرار دادن اِلِمان های توسعه ای ایران با دانش، اقتصاد، پول و تکنولوژی و همه مفاهیمی که دنیای مدرن را می سازد، خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان همچنین پروژه ای به این وسعت در سطح ایران و حتی خاورمیانه وجود ندارد خصوصاً اینکه این پروژه ها در مرکز شهر تهران اجرایی خواهد شد و آینده شهر تهران متاثر از این طرح ها خواهد بود.
دکتر نیلی با تاکید بر اینکه طرح های دانشگاه تهران به لحاظ تجربه و وسعت دانشگاه از پختگی و اعتماد برخوردار است، که دانشگاه های دیگر از آن الگوبرداری خواهند کرد، اظهار امیدواری کرد که با این مشارکت ، نمونه ای از ارتباط برنده برنده باشیم و ملت از آن بهره مند شوند.
دکتر زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران مهد علم از گذشته و آینده است، گفت:امید است که با پشتیبانی بانک ملت، صرفاً نه مالی بلکه پشتیبانی شراکتی، در آینده ای که دانشگاه رقم می زند و برای ادامه کسب و کارهای آن شریک باشد.
دکتر زارعی اهداف پارک علم و فناوری را ایجاد پلتفرمی برای رشد و رسیدن به کسب و کار براساس ایده هایی که در سطح جامعه برای مسایل روز و آینده است، خواند.
به گفته وی، دانشگاه تهران دانشگاه کارآفرین است و به سمتی می رود که صرفاً ایده ها در حد مقاله یا پایان نامه نباشد و از این ایده ها برای رشد و توسعه کشور و ایجاد شغل و افزایشGDPکشور استفاده شود.
دکتر زارعی گزارشی از تاریخچه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، سیر تکامل پارک ها در برهه زمان، ایده های برتر و عملکرد پارک، پروژه ها و برنامه های فکری، احداث ساختمان سبز بزرگترین دیتا سنتر خاورمیانه و برج فناوری ارائه کرد.
وی با اشاره به پروژه ساختمانTH۱برای بیمه، بانک و بورس اظهار امیدواری کرد بانک بزرگ ملت که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه تهران دارد فین تک هایش را در این محل استوار کند و بانک بزرگ ملت شریک تجاری با دانشگاه تهران باشد.
رییس پارک علم و فناوری با اشاره به پروژه ساختمانTH۲گفت: این پروژه احداث دیتا سنتری است که زیر ساخت ها را برای کل کشور و تک تک شهرستان ها ایجاد می کند.
در مراسم امضای این تفاهم نامه، بهمن اسکندری و سعید نصری معاونان مدیرعامل، محمد علی خادمی مدیر امور ناحیه یک، مسعود نصر اصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی، علی اکبر صابریان مدیرکل دفتر مدیریت و روابط عمومی، محمدرضا جنگجو رییس اداره کل بانکداری شرکتی، علی محمدی مدیر شعب منطقه پنج تهران و مدیران صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.
بر اساس این تفاهم نامه که اعتبار زمانی آن دو سال تعیین شده و با توافق طرفین برای سال یا سال های بعدی قابل تمدید خواهد بود، بانک ملت انواع خدمات خرد و ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری، ارزی و سرمایه گذاری و تامین سرمایه را به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ارائه خواهد کرد.
در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه، دکتر بیگدلی از استارت آپ های ویکند طراحی صنعتی که با حضور دانشجویان در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برپا شده بود، بازدید کرد و از نزدیک در جریان ایده ها و طراحی محصولات و خدمات جدید دانشجویان قرار گرفت.
وی همچنین از محوطه زمین مورد احداث پروژه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از قبیل دیتا سنتر و دامپزشکی پارک دیدن کرد.
در ادامه این بازدیدها دکتر بیگدلی و هیات همراه از شرکت راهکار سرزمین هوشمند که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، بازدید کردند و دکتر مدنی گزارشی از فعالیت های این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری، سیستم های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، داده کاوی، بسترهای تولید و تحول سرویس های مخابرات، طراحی، کدنویسی و دو پیام رسان اجتماعی ارائه کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها