کد خبر: ۴۵۱۰۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۷ دی ۱۳۹۷
عهد یادگار امام خمینی؛
خطر چرب و شیرین دنیا همچنان و در عمق و گستره زیادی آقازاده‌ها و خصوصاً خاندان حضرت امام (ره) را شدیداً تهدید می‌کند. سیدحسن خمینی با برخی مواضع خود، موضع جریانی را تقویت می‌کند که عملاً امام (ره) را در موزه تاریخ می‌بینند، نه احترامی برای شخصیت امام قائلند و نه شعارهایش و نه آرمانهایش!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ این ایام مصادف است با ایام یوم الله نه دی و راهپیمایی عظیم مردم در دفاع از حریم ولایت؛ در طول تقریباً یک دهه که از آن ماجراها گذشته است مواضع و سخنان زیادی در باره شخصیت‌ها و جریانات فتنه و حوادث آن بیان گردیده است و البته مفاهیم و واژه‌ها و مفاهیم جدیدی هم به فرهنگ سیاسی جامعه افزوده شده است مانند: فعال فتنه، محکوم فتنه، ساکتین فتنه، کاسبان فتنه و ....؛ اما در این میان کسانی هم هنوز هستند که علیرغم اینکه تمام فلسفه وجودی و جایگاه اجتماعیشان مدیون انقلاب اسلامی بوده و می‌باشد هنوز هم احساس دینی نسبت به ارکان اصلی انقلاب اسلامی در خود نمی‌بینند و شناخت برخی رفتارها و تذکر برخی مواضع ایشان می‌تواند چشم اندازی احتمالی از مواضع و انتظارات آینده ایشان را پیش بینی کرد.

شایان ذکر است که این موارد برخی فقط پیش بینی و برخی مستند به مدارک غیر قابل انکار می‌باشد که در این نوشتار به آنها اشاراتی خواهیم داشت.

1- حسن خمینی فرزند مرحوم سید احمد خمینی فرزند دوم و نوه امام راحل (ره) که امروز پرچمدار مرکز نشر آثار امام و بیت مکرم ایشان هستند از آن دسته از سیاستمدارانی هستند که تمامی حرکاتشان توسط منتقدان داخلی و خارجی رصد و بررسی می‌شود درست است که وی اینک دارای منصب رسمی سیاسی و یا جریان سیاسی مستقلی نیست اما هر چه هست او را باید حداقل در زمان حاضر کسی دانست که تلاش می‌کند تا خود را الترناتیو مناسبی برای پاسداری میراث و راه و روش امام و مفسر آن قلمداد کند لاکن فضای سیاسی جامعه موضوع دیگری را القاء می‌کند و آن این است که وی آن ناخدایی که همگان انتظار داشتند تا بتواند فرماندهی شناور عظیم انقلاب پیروزمند خمینی کبیر را بر عهده بگیرد نیست.

بعد از رحلت پیر و مراد انقلاب در سال 68 و فوت نه چندان طولانی فرزند کوچک ایشان مردم پناه خود را همچنان در ساختمان محقر و کوچک و ساده جماران و در چهره فرزندان و بازماندگانش جستجو می‌کردند اما دریغا که گذشت زمان نشان داد انتظار مردم با ظهور مرقد خیره کننده ایشان در جنوبی‌ترین منطقه تهران که با منش و افکار و اعتقدات امام خمینی در تضادی شدید و متباین قرار دارد بنحو شایسته‌ای پاسخ داده نشد واز سوی دیگر کسانی که کمترین اعتقادی به مبانی فکر امام نداشتند و اصل ولایت فقیه را فقط و فقط در محدوده افکار و جریان خود بازخوانی می‌کردند اعضای بیت امام را در میان گرفتند و آنی را کردند که امروز ما مردم با شنیدن نام سید حسن واژهایی چون: دلار، میلیارد، لاکچری، تاجگذاری، اسب سواری و.... در اذهانمان تداعی می‌شود.

2- خطر چرب و شیرین دنیا همچنان و در عمق و گستره زیادی آقازاده‌ها و خصوصاً خاندان حضرت امام (ره) را شدیداً تهدید می‌کند. در خبرها آمده بود که در سالگشت آیت الله جمی در جماران بیان داشته است: که باید قواعد و علل سقوط و ثبوت انسانها در زندگی را رعایت کنیم در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند، نشستن فروع بجای اصول در جامعه و ظاهر گرایی از عواملی است که می‌تواند دولت‌ها را بد اقبالی مواجه سازد. این سخنان حسن خمینی به صورت گسترده مورد استقبال رسانه‌های معاند قرار گرفت لذا باید در خوشبینانه ترین حالت در موقع شناسی و رفتار شناسی ایشان تردید کنیم و در حالت دوم باید این سخنان را هشدار به خودشان قلمداد کنیم که در آن جریانی در درون بیت و مرکز انتشار آثار امام ره تلاش می‌کند تا خط مستقیم بیت در راه ولایت و انقلاب اسلامی را با رهبری زاویه دار نشان دهد و خاندان مکرم را در راهی غیر از راه امام و رهبری نشان دهد. اصل مسلم این است که اولین قربانی عدم توجه به اصول قطعاً بیت مکرم امام خواهد بود.

3- در حالی که امثال سعید حجاریان دم از عام البلوی و شورش و رودرویی های خیابانی و فائزه هاشمی از فروپاشی محتوایی نظام و... را براحتی بر زبان می‌آورند حسن خمینی خود باید بهتر بداند که عامل اصلی تداوم و بقای نظام توجه به آرمان‌های خمینی کبیر (ره) و پیروی از ولایت مطلقه فقیه است. این شناوری است که همه در آن سوار هستند و کوچکترین روزنه نفوذ و خطری در آن حیات همگان را تهدید می‌کند و سوگمندانه این روزنه با اشرافی گرایی مسئولان دولتی و مدیران متوسط میانی به‌بالا بوجود آمده است و آرمانها را تهدید می‌کند همان آرمانی که یکی از محورهای مهم آن پرهیز از اشرافی‌گری است. زنگ خطر آنجا به صدا درآمده است که متولیان امر بیت امام و استوانه‌های نظام چنان اشراف منشانه زندگی می‌کنند که برای توجیه رفتار غلط و سرتاسر اشتباه خود تلاش می‌کنند تا امام راحل ره را نیز حتی در زمانی که دار فانی را وداع گفته است و در مرقد خود ارام خفته است را با خود همراه نشان دهند و چاره‌ای ندارند جز القائ این موضوع که مردم باید امام کوخ‌نشینان را در کاخ زیارت کنند، آن موقع است که قواعد رعایت نمی‌شود و موجب نارضایتی مردم می‌شود. اوج این خطر زمانی خواهد بود که بقول امام عزیز "بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» - خدای نخواسته باز پیدا بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به 22 بهمن. قضیه "این" است که فاتحه همه ما را می‌خوانند " (1).

بیت امام خصوصاً سید حسن خمینی اولین و مهمترین هدف در استحاله بیت امام ره خواهند بود. شکست انقلاب اسلامی به زعم دشمنان باید از جایی شروع شود که آغاز گردیده است و چه جایی بهتر از همراهی همراهانی شناخته شده از منزل رهبر و بنیانگذار همان انقلاب تا بتوانند توجیهی برای اهداف براندازانه خود داشته باشند.

4- رصد بودجه سالهای اخیر و همچنین بودجه سال 1398 مرکز حفظ و نشر آثار امام ره از چنان وسعت و حساسیتی برخوردار است که در وضعیت اقتصادی و معیشتی ضعیف قشر عظیمی از ملت ایران و رفتارهای اشرافی و تجمل گرایانه برخی از منسوبین بیت امام ره می‌تواند گسل‌های عمیقی بین بازماندگان و مردم ایجاد کند و شاخص بودن جدایی حق از باطل بودن بیت را مخدوش سازد چه صحنه‌های زیبایی بعد از رحلت امام ره توسط زنده یاد مرحوم حاج سید احمد خمینی ره در عرض ادب و ارادت نسبت به خلف صالح آن امام سفر کرده را به نمایش گذاشت آنجا که ایشان خود را در خدمت رهبری و انقلاب می‌داند و می‌خواند و در مقاطع مختلف عمر گران‌بهایش می‌گوید:

*خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان انقلاب مأیوس شدند و اندکی پس از رحلت امام (ره) این مملکت رهبر پیدا کرد امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم. خالصا و مخلصا برای خدا و اسلام و نظام اسلامیمان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت کنیم و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت می‌کنیم.

*سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را به دنبال دارد. امروز ولایت نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست چراکه بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند.

*رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندانهای رژیم سفاک پهلوی به سر برده از افرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده و در جبهه‌ها مستقیماً جنگیده است. پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری را داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و مقابل قدرت جهنمی آمریکا خواهیم ایستاد. هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد.» (سال 69)

*ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هرچه ایشان گفت، گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند بدانید که نقص از ماست. امروز همه باید متحدتر، محکم‌تر و قاطع‌تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان احساس تنهایی کنند. همان طور که نگذاشتید امام (ره) احساس تنهایی کند.

*«اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است» هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است، در خط آمریکاست، امروز، مهیا هستیم که با یک اشاره رهبری به خیابانها و جبهه‌ها سرازیر شویم.»

*به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است (2).

این سخنان پدر مرحوم سید حسن خمینی بود امروز این سئوال برای همه ما وجود دارد که در بزنگاهها و خطراتی که در دو دهه گذشته انقلاب اسلامی را تهدید کرده و در آینده نیز تهدید خواهد کرد آیا سید حسن خمینی همچنان در مرز بندی خود و بیت امام ره با فتنه گران و قرار گرفتن در جبهه انقلابیون با استراتژی "یکی به نعل یکی به میخ" حرکت خواهد کرد یا خیر. تا امروز ما او را در جبهه کسانی دیده‌ایم که ضمن یدک کشیدن اسمی از مبارزات قبل و بعد انقلاب و خط امام عملکردی بجز همراهی با غرب گرایان و استحاله طلبان نداشته است.

5- نگاهی گذرا به سالهای بعد از رحلت امام در باره شناخت مواضع سید حسن و آینده سیاسی وی خالی از لطف نخواهد بود/ پس از رحلت سید احمد خمینی، تا زمانی که همسر امام (ره) در قید حیات بود (سال 86) عموماً مواضعی که از بیت امام (ره) گرفته می‌شد، فراجناحی بودن خود را حفظ می‌کرد. گرچه نزدیکی خاصی به جناح چپ از نظر دور نبود اما باز هم این موضوع به شدتی که پس از فتنه 88 رسید، نبود. حضور برخی افراد منتسب به بیت امام راحل در برخی تجمعات و ملاقات با خانوادههای زندانیان فتنه مانند سیدیاسر خمینی، نعیمه و زهرا اشراقی، مرتضی اشراقی، محمدرضا خاتمی همسر زهرا اشراقی و... و مواضع بعضاً دوپهلوی شخص سیدحسن خمینی، فضا را تا جایی برد که فتنه گران داخلی و حامیان خارجی‌شان سخن از رویارویی بیت امام با نظام جمهوری اسلامی سر می‌دادند، از دیگرسو فتنهگران سعی در مصادره شخص سیدحسن خمینی و خانواده امام راحل را داشته و دارند. متاسفانه عدم مرزبندی صحیح و بعضاً تاییداتی از سوی وی به این موضوع دامن زد و امروز شاهدیم که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، علناً وی را یکی از رهبران ائتلاف اصلاحات با اعتدال می‌خوانند. هاشمی رفسنجانی را استاد به کارگیری از تمامی ظرفیتها برای نیل به هدفش باید دانست.

وی با عاریه دادن القابی چون «علامه» و «آیت الله» به سیدحسن خمینی و کشاندن وی به عرصه انتخابات، در حال مهره چینی بازی است که پیش از فتنه 88 آغاز کرده است. استفاده ابزاری از اعتبار نام «خمینی» با ذکر خاطرات و خواب‌های بعضاً عجیب و غریب راهبرد قدیمی هاشمی است حال باید پرسید سیدحسن خمینی که تمامی اعتبارش را از نوه امام راحل(ره) بودن دارد، از دوراهی مرزبندی با براندازان میراث امام(ره) تا همراهی با نظام اسلامی (چنانکه رهبرمعظم انقلاب با بوسه بر پیشانی ایشان به آن تاکید کردند) کدام را انتخاب خواهد کرد. (3)

6- در حالی که برخی از فرزندان ناصالح و بعضاً فتنه گر مرحوم هاشمی رفسنجانی سوابق امنیتی خطرناکی در همسویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، براندازی، ارتباط با بیگانگان، ارتباط با بهائیان و سوابق مشکوک و قرین به واقعیت مالی در داخل و خارج و ... دارند و هر از چند گاهی سخنان ضد امنیتی را به بهانه‌های مختلفی بر زبان جاری می‌سازند این نوع پیدا کردن زبان مشترک در معنی و مفهوم سخنان سید حسن خمینی با این قیبل اشخاص چیست؟ آیا نباید آدم این احساس را داشته باشد که اتاق فکری در پشت تمام این اقا زاده‌ها! و بازیهای سیاسی – رسانه‌ای ایشان قرار دارد که در حال تکمیل کردن پازل فتنه و فروپاشی جمهوری اسلامی به توسط کسانی است که پدرانشان از پرچمداران مبارزه با استبداد و استکبار بوده‌اند می‌باشد؟ استراتژی براندازی توسط بازماندگان بیوت استوانه‌های نظام برای خدشه دار کردن مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی تنها راه حمله به انقلاب اسلامی تشخیص داده شده است و آرام آرام با کمک گرفتن ازسخنان امام ره، مواضع بعضاً هماهنگ با جمهوری اسلامی، سکوت، زبان خیر خواهی، و در یک کلام قصد دارند تا از سخنان حق نتیجه باطلی را بگیرند.

7- البته این این اولین بار نیست که که این همراهی سید حسن خمینی با برخی مواضع استحاله طلبان را شاهد بوده‌ایم از جمله در چند وقت گذشته ایشان در مراسم رونمایی از کتاب «تحریر الاصول» چنین گفته بود: دینداری ما کاریکاتوری است و تناسب‌ها در آن بر هم ریخته است همه دنبال کاسبی هستیم. (4)

وی در همین مراسم یاد شده به موضوع دیگری اشاره می‌کند و این چنین می‌گوید که: یکی دیگر از ویژگیهای امام ره این بود که به دین نگاه کاریکاتوری نمی‌کرد و اگر کسی ظلمی کرده بود نمی‌توانست سکوت کند. در این باره باید افزود اولاً این مطلب تازه‌ای نبوده است آن پیر و مراد ملت ایران دینداریش نگاهی متوازن و یکسان رشد کرده بود با دشمنان اشداء علی الکفار و با مونین رحماء بینهم بود. همه امورات امام در جای خود بکار گرفته می‌شد. پدری مهربان، همسری کامل، رهبر شجاع و نترس، سیاستمداری عاقل و دانا، و... ده‌ها صفت دیگر آنچنان که دشمنانش هم در برابر عظمتش سر احترام فرود می‌آوردند / اما ایا سید حسن خمینی نیز متصف به این اوصاف می‌توان کرد/ ظاهراً ایشان الگو بودن امام را فقط برای مردم می‌داند نه خود و اهل بیتش / از ایشان باید پرسید:

- دوستان سیاستمدارش در گذشته و امروز استحاله طلبان بوده‌اند یا پیشگامان جهاد و شهادت و دفاع از حریم ولایت؟

- دورهمی های ایشان با اقشار مسصتضعف و محروم و یا حامیان انقلاب اسلامی بوده‌اند یا براندازان و سابقه داران در براندازی و فتنه گری؟

- سایت معروف و نام آشنای جماران در فضای رسانه‌ای نیز اما و اگرهای فراوانی را در سوابق خود دارد که در راستای سطور بالا می‌باشد حمایت از فتنه گران و تلاش برای بازسازی چهره رسانهای آن‌ها، حمایت یکجانبه از دولت، طرفداری آشکار از کاندیداتوری حسن خمینی در خبرگان رهبری و استفاده از اعتبار این رسانه برای مطرح کردن شخصیت حقیقی حسن خمینی، علامه سازی و تدارک اخبار در جهت معرفی وی به عنوان مجتهدی نواندیش و طراز اول شیعی، حمایت از طیف همسو با هاشمی رفسنجانی و پوشش رسانه‌ای مستمر فتنه گران با هدف تخریب‌های جناحی، عملکردی است که این سایت از خود به ثبت رسانده است/ گر امروز اتهام جناحی شدن و عمل مبتنی بر سلیقهگرائی شورای نگهبان تیتر بی تغییر اخبار سایت جماران است، آیا تحریف اندیشه‌های امام (ره)، تفسیر به رأی بیانات و سیره سیاسی ایشان و تضعیف شورای نگهبان کاری خلاف حق و حقالناس انتخابات، خواست مردم، و جفا به امام نیست؟«این دوازده نفر با نظام چه خواهند کرد؟!»، «خطر تک صدایی در مجلس» و تلقین دوگانه علما-شورای نگهبان و همچنین طرفداری بی حساب از حسن خمینی با اخباری چون «بزرگان قم در مورد یادگار امام چه میگویند؟» و انتشار عکسهای کودکی او در سایتی که با پول بیت المال به عنوان رسانه مستقل و به اسم امام ره فعالیت می‌کند قطعاً برخلاف مشی اعتدال و استقلال سیاسی است. (5)

از سید حسن باید پرسید شما که امام را فریاد گری استوار در برابر ظلم از سوی هر کسی که بود می‌دانستید و شمایی که امروز به الحان مختلف خود وارث و مفسر افکار و رفتار و منش امام ره می دانید آیا خود این صفت را دارا هستید؟ در ظلم بزرگ فتنه 1388 شما کجا بودید و مواضعتان چه بود؟

سیدحسن خمینی در فضای سیاسی ایران آنگونه عمل کرده است که امروز روز همه او را اصلاحطلب می‌دانند. نوه پسری امام خمینی (ره) اگرچه همواره ترجیح داده است با اخذ مواضع دو پهلو اما نزدیک به اصلاحطلبان کمتر در فضای سیاست داخلی کشور نقش قابل نقد شدن بازی کند آیا این رفتارها از بازمانده کسی که در حفظ اسلام با هیچکس عقد اخوت نداشت قابل پذیرش است؟

اما ماجرای فتنه 88، سبب شد تا سیدحسن خمینی نیز از پرده بیرون بیاید و نشست و برخاستهای او با سران فتنه و یا انتقادهای او از مستند "شاخص" که توسط صدا و سیما در برههای حساس پخش شد و بافتههای فتنهگران را تاراند؛ نگاه مردم و خواص دلسوز کشور را به او دستخوش برخی تغییرات کرد. سعدالله زارعی در مورد این شخصیت سیاسی می‌گوید: "آقای سیدحسن خمینی (در سال 88) عملاً تمام مراکزی که در اختیارش بود را در خدمت فتنه قرار داد و در واقع از این ظرفیتها به نفع فتنه استفاده شد. یا مثلاً در آن مقطع هنگامیکه صدا و سیما در یک اقدام منطقی و هوشمندانه اقدام به بازخوانی مواضع و سخنان امام راحل در مستند "شاخص" کرد، شاهد اعتراض آقای سیدحسن خمینی به این مسئله بودیم در حالیکه چیزی که پخش شد، متن کامل کلام امام راحل و بدون تقطیع بود."این کارشناس مسائل استراتژیک در مورد روند تعاملات سیدحسن خمینی با بزنگاههای حساس نظام و مردم نیز پیشبینی شبیه آنچه که در مورد هاشمی بیان کرد را دارد و تأکید می‌کند که سیدحسن خمینی نیز همانند هاشمی و خاتمی دیگر هیچگاه جایگاه قبلی خود را در نزد مردم به دست نخواهد آورد. (6)

سخن پایانی

رفتارهای سید حسن خمینی بعد از ارتحال پدرش هم در احساس و ذائقه و هم در واقعیت رفتارهای ایشان در نگاه مردم گویای نزدیکی و به عبارت صحیح‌تر مالخود کردن شخصیت و جایگاه ایشان توسط عناصر سیاسی زاویه دار با رهبری ونظام و انقلاب اسلامی است. آیا ظلم و همراهی با جورج سوروس و نتانیاهو و آمریکا برای براندازی و شعار علیه امام راحل و مقام معظم رهبری، پاره کردن عکس‌های امام و رهبری، توهین به مقدسات و آتش زدن تکایا و مساجد، بر هم زدن صفوف عزاداران حسینی، همراهی با فتنه گرانی چون محمد خاتمی، موسوی، مهدی کروبی و... از مصادیق ظلم نبود؟ که ایشان همچنان بر روابط خود با این عناصر پشیمان از راه رفته اصرار ورزیده و می‌ورزند؟

در مجموع باید اذعان کرد که شنیدن نام سید حسن خمینی و فرزندش سید احمد خمینی یاد آور جریان وفادار به انقلاب اسلامی نیست؛ شنیدن نام کسی که خود بیشترین شایستگی را در داشتن افتخار لقب دیندار کاریکاتوری و کاسبکارانه را دارد (بر خلاف جدش بزگوار و پدر گرامش که مردم را ولی نعمتان خود می‌خواندند) با نگاهی از بالادست‌های اجتماعی و اقتصادی مردم تحت فشار معیشتی – اقتصادی را که تحت شدیدترین تحریم‌های دنیای استکبار را بدلیل مقاومت و ایستادگیشان در راه آرمانهای انقلاب اسلامی از یک سو و بواسطه 32 سال حضور دوستان گرمابه و گلستانش در بالاترین مراتب اجرایی و سیاسی را تا به امروز از سوی دیگر به این القاب متصف می‌کند جای بسی تأسف است. این همزبانی و تشابه و نزدیکی در گفتار و مواضع سیاسی با افرادی مانند: سعید حجاریان، فائزه هاشمی رفسنجانی، عباس عبدی و دیگر استحاله طلبان:

* آیا نفوذ رگ‌های اشرافی گرایانه و خطرناک چرب و شیرین دنیا در بیت امام راحل ره و ایجاد گسل‌های خطرناک بیگانگی و جدا افتادن از مردم را تبیین نمی‌کند؟

* شعار مردم مردم در بزنگاه‌های سیاسی می‌تواند مفاهیم مهمی را انتقال دهد از جمله در این شعار " سید حسن نصرالله فرزند روح الله و... همگی موید نا امیدی مردم از همراهی سید حسن خمینی با اقشار فرودست جامعه و عدم باور داشتن به باورمندی ایشان به اصول و خط اصیل امام راحل و پدر بزرگوارشان می‌باشد.

* ادامه نفوذ جریانات استحاله طلب در بیت و مرکز حفظ و نشر آثار امام ره می‌تواند زوایای خطرناکی را در آینده و در حالی که فتنه‌های دشمنان از عمق و پیچیدگی زیادی برخوردار خواهند بود در مواضع و رفتارهای سیاسی ایشان با نظام اسلامی و ولایت فقیه ببار آورد به این معنی که او در دو راهی انتخابی قرار خواهد گرفت که باید انتخاب کند یا قوم گرایی اشرافی بیگانه با منش و سلوک امام راحل یا پاسداری از میراث امام خمینی (ره) با تمام توان و قدرت.

* سیدحسن خمینی با برخی مواضع خود، موضع جریانی را تقویت می‌کند که عملاً امام (ره) را در موزه تاریخ می‌بینند، نه احترامی برای شخصیت امام قائلند و نه شعارهایش و نه آرمانهایش! با توجه به سابقه عمل سیاسی حسن خمینی، اگر نتوان از او انتظار تحلیل عمیق سیاسی داشت، اما از ایشان که همه داشته امروزش بهسبب انتساب به روح الله کبیر است، دستکم می‌توان انتظار داشت با دشمنان خط و آرمان پدربزرگ شریفشان همراهی نکند و آب به آسیاب دشمن نریزد (7).

* اما کلامی هم با ایشان: رفتن و ماندن ما و شما وابسته تام و تمامی به عملکردها و رفتارهای ما و اطرافیانمان دارد و این سخن شما کاملاً با واقعیات روز جامعه همخوانی دارد بوده‌اند کسانی از روحانیون از ثقه الاسلام گرفته تا آیت الله و مرجع دینی و علامه و فیلسوفانی که با خطای محاسباتی برای همیشه تاریخ جز در اوراق تاریخ یادمانی از ایشان باقی نماند. ما اینها را از جد بزرگوار شما آموخته‌ایم که مردم با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌اند به این معنی که نمی‌توان هم با زاویه داران و استحاله طلبان انقلاب اسلامی و ولی زمان نرد عشق و دوستی باخت و هم از مزایای امنیت و آسایش و رفاه دنیایی که از برکت خون جوانان برومند این مرز و بوم بدست آمده برخوردار شد.

آقازاده عزیز یار و دوست گرمابه و گلستان شما نامه بدون سلام و والسلام برای رهبری فرستاد و زبان به تهدید گشود لاکن ما ضمن اعلام سلام و تحیت به شما که احترام به امام و پدر معزز شماست همانگونه که اشاره کردیم نگرانیم بسیار هم نگرانیم.

منابع:

1- هشدار امام (ره) به مسئولین / خبرگزاری تسنیم / 13 خرداد

2- عهد یادگار امام خمینی / خبرگزاری تسنیم/ 24 اسفند 1393

3- قمار هاشمی و مرز نامشخص حسن خمینی / صراط نیوز/ 23 آذر 1394/ کد خبر: 274220

4- همه دنبال کاسبی هستیم / خبر آنلاین / 6 دی ماه 1397 / کد خبر: 214219

5- سایت جماران برای تخریب شورای نگهبان/ رجانیوز / 4 بهمن ماه 1394/ کد خبر:232674

6- تثلیث هاشمی، خاتمی و حسن خمینی/ خبرگزاری فارس/ 12 دی ماه 1390

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها