يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۰۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۷ دی ۱۳۹۷
برانکو:
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم در نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ هجدهم گفت: گادوین منشا جدا شده و در مراحل پایانی توافق با بودیمیر مهاجم کُروات هستیم.
به گزارش پایگاه 598، برانکو ایوانکوویچ امروز دوشنبه در یک نشست خبری به سئوالات مختلف خبرنگاران در ارتباط با شرایط این تیم پاسخ داد که مشروح گفتگوی وی در ادامه می آید:

چرا نشست خبری گذاشتیم؟
برانکو گفت: از پنجشنبه گذشته تمرینات را شروع کردیم و امکان برگزاری نشست خبری به خاطر تعطیلات نبود. روز بعد هم تمرینات را به زمین نفت منتقل کردیم که امکان برگزاری نشست  نبود. تصمیم گرفتیم یک  روز قبل از اردوی قطر این نشست را برگزار کنیم.

26 بازیکن را معرفی کردیم
وی افزود: لیست بازیکنانی که روی آنها برای نیم فصل دوم حساب کرده ایم به دوستان داده ایم. همینطور برنامه آماده سازی در قطر. در لیست ۲۶ بازیکن داریم. دو بازیکن مصدوم داریم.

از چالش ها نمی ترسیم
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: از برنامه بازی ها خبر نداریم ولی فکر می کنم بازی ها فشرده باشد چون هم باید در لیگ، هم جام حذفی و هم در آسیا بازی کنیم. هدف ما همیشه همان است که بود یعنی جنگیدن برای قهرمانی بیشتر و بردهای بیشتر. از این مسئولیتمان فرار نمی کنیم. این بدهی ای است که در قبال هواداران داریم. همینطور بزرگی باشگاه این وظیفه را بر گردن ما می گذارد. از چالش ها نمی ترسیم و دنبال توجیه و بهانه نیستیم. می دانیم که کار سخت است و شکی در این نیست. الان سه تیم در یک سطح هستند. پرسپولیس، سپاهان و پدیده. 

پنج تیم برای قهرمانی می جنگند
وی گفت: تراکتور و استقلال هم به صدر نزدیک هستند. ۵ تیم برای قهرمانی می جنگند. اولین بازی ما مقابل سپیدرود در جام حذفی خواهد بود. ۱۱ بهمن ماه این بازی خواهد بود. احتمالا بدون ملی پوشان بازی می کنیم اما آماده ایم و کادر خوبی از بازیکنان را داریم. امکان این نبود که بازی های عقب افتاده را قبل از این برگزار کنیم.

کدام بازیکنان جدا شدند؟
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: گادوین منشا، علوان زاده و یک بازیکن دیگر از پرسپولیس رفته اند. نادری به صورت قرضی به پرسپولیس آمده است و در مراحل پایانی توافق با بودیمیر بازیکن خارجی هستیم.

چرا قطر را انتخاب کردید؟
برانکو همچنین دلایل انتخاب قطر به عنوان محل اردوی پرسپولیس را تشریح کرد و گفت: تمام امکانات لازم برای تمرینات در قطر فراهم است. از لحاظ قیمتی هم قطر با ترکیه تقریبا یکسان است.

دلیل انتخاب یک مهاجم خارجی
وی درباره حضور بودیمیر در پرسپولیس باوجود مهدی شریفی تاکید کرد: قبلا نام قوچان نژاد هم مطرح بود. الان هم نام بودیمیر مطرح شده است. برای هر پست وقتی دنبال بازیکن باشیم، دو سه بازیکن مطرح است. به طور قطع گرانترین بازیکن در گزینه های ما مارکو فوتاکس بود. باشگاه پرسپولیس باشگاهی است که بودجه مشخصی دارد. به این موضوع احترام می گذارم. اصلا دلم نمی خواهد این سقف شکسته شود و اعدادی مطرح شود که بعدا نتوانیم جوابگو باشیم.

بین بودیمیر و قوچان نژاد هم تفاوتشان در این است که بودیمیر در حال حاضر بیشتر مورد نیاز ما است چون او بازیکن محوطه ۸ قدم است و گل می زند و حداقل تا الان می زده است. قد او بالای ۱۹۰ سانتیمتر است و انتظار دارم راحت و سریع خودش را با نحوه بازی ما تطبیق بدهد. برای همین کفه ترازو به سمت بودیمیر رفت نه قوچان نژاد نه اینکه او کُروات است. البته او را به خوبی می شناسم. خیلی طرفدار آوردن بازیکن خارجی نیستم ولی همه چیز به بودجه باشگاه بستگی دارد. 

سه بازیکن خارجی خوب داریم
برانکو گفت: کلا سه بازیکن خارجی داریم. بشار، رادوشوویچ و اگر بشود بودیمیر. او بازیکن باتجربه است و در فوتبال دنیا بوده است. رادو هم دروازه بان خوبی است که هدفمند او را به عنوان جانشین بیرانوند آورده ایم. بشار هم بازیکن جوان و آینده داری است.

وی در خصوص شریفی گفت: شریفی مهاجم صرف نیست. او بازیکن کناره ها و هافبک نفوذی است مثل ترابی.

چرا گادوین منشا را کنار گذاشتید؟
سرمربی پرسپولیس درباره کنار گذاشتن گادوین منشا گفت: این تصمیم من بوده است. طبیعی است که من تصمیم می گیرم. هیچ شکی نداریم که منشا خدمت زیادی به پرسپولیس کرد. از همینجا از این بازیکن تشکر می کنم اما پرسپولیس باشگاهی است که مدام دنبال بهترها و با کیفیت ترها است. شاید روش بازی پرسپولیس جوابگوی منشا نبوده است.
اینکه فلسفه و دیدگاه پرسپولیس درست بوده است را نتایج نشان داده است. ما فلسفه خود را عوض نمی کنیم نه به خاطر یک بازیکن و نه به خاطر یک شکست. بلکه بیشتر و محکمتر با روش خودمان کار می کنیم. از منشا انتظارات بیشتری داشتیم. او در ۲۵ بازی که داشته ۲ گل زده است. به فولاد و الدحیل. ما از او قدردانی می کنیم. باشگاه مسیر خودش را دارد. منشا هم مسیر خودش را دارد. 

نمی دانم چرا جریمه شدم
برانکو درباره محروم شدنش از سوی کمیته انضباطی تصریح کرد: باید اعتراف کنم نمی دانم چرا جریمه شدم. نمی دانم چرا کامیابی نیا محروم شد. اگر یادتان باشد بعد از اولین بازی فینال آسیا، بلافاصله در نشست خبری به رئیس اجرایی مسابقات فیفا گفتم و بعد از بازی اول عدم رضایتم را نسبت به داور چینی اعلام کردم که به طور مستقیم در نتیجه تاثیرگذار بودند. آن داورها استحقاق قضاوت فینال لیگ قهرمانان آسیا را نداشتند. من تند صحبت کردم ولی هیچ اخطاری برایم نیامد. نمی دانم چرا اینجا محرومم کردند. نه بی ادبی کردم نه توهین. فقط عصبانیتم را به خاطر داوری ها اعلام کردم. این فقط یک مقایسه بود. مقایسه واکنشم برابر کنفدراسیون آسیا و لیگ خودمان. از سوی دیگر نمی دانم چرا کمال محروم شد. آیا مهاجم سپاهان هم محروم شد؟ (در این هنگام خبرنگاران گفتند بله کی روش هم محروم شد)

سخنرانی در همایش زلزله
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه قرار است ۵ بهمن همایشی برای مردم زلزله زده کرمانشاه برگزار کند، گفت: بله سخنرانی من ۲۵ ژانویه است. موضوع سخنرانی این است چطور به موفقیت برسیم. برای کمک به حادثه زدگان هم ورزشکاران همیشه پیشگام بوده اند.

پاسخ به شایعات جذب علیرضا حقیقی
برانکو درباره شایعات پیرامون جذب علیرضا حقیقی اظهار کرد: علیرضا حقیقی در جام جهانی برزیل دروازه بان ثابت تیم ملی بود. نمی دانم در این مدت کجا بوده است. قطعا دروازه بان با کیفیتی است اما می دانم که چند سال است بازی نکرده است. البته این هم مشکل بزرگی نیست. گفتم که لیست ما در دروازه تکمیل است. بیرانوند، رادوشوویچ و درویشوند را داریم. اگر دروازه بانی بخواهیم بگیریم دنبال گزینه های جوان می رویم. 

راه کار برای کم کارت گرفتن بازیکنان
وی در خصوص اینکه اکثر کارت های بازیکنان پرسپولیس به خاطر اعتراض است نه خطا، گفت: این صحبت شما تئوری است. فکر نکنم منظور شما این باشد که به بازیکنانم بگویم به داور حمله کنید. بازیکنان محترم هستند و خودشان هم بلد هستند داوری کنند. باید بدانیم بازیکن در طول بازی تحت فشار و استرس است. یکی آرامتر واکنش نشان می دهد یکی طوفانی تر. اما خودتان واکنش هواداران را هم ببینید. هواداران که توافق نکرده اند علیه یک داور واکنش نشان بدهند. بازیکنان حرفه ای هستند و از پاداش هایی که می گیرند زندگی می کنند. طبیعی است مقابل هر بی عدالتی حساسیت نشان می دهند. نمی خواهم خشنتر مسئله را توصیف کنم.

بازیکنان نمی توانند ببینند کسی با سرنوشتشان اینطور بازی می کند. اگر یادتان باشد زمانی که به پرسپولیس آمدم در ۶ بازی اول، ۴ داور به خاطر عملکرد ضعیف مقابل پرسپولیس محروم شدند و پرسپولیس به همین خاطر انتهای جدول بود. خیلی کم مانده بود برانکو هم اخراج شود. طبیعی است باید حساسیت نسبت به این چیزها باشد. اشتباه داوری را درک می کنم بخصوص کمک داوران که سخت می توانند صحنه ها را ببینند ولی باور کنید بازیکنان و ما روی نیمکت خیلی خوب بلدیم و حس می کنیم تفاوت بین اشتباه سهوی و اشتباه عمدی.

منشا خودش تصمیم می گیرد کجا برود
برانکو درباره اینکه پرسپولیس منشا را به تیم های مدعی دیگر نمی دهد و قیمت صدور رضایتنامه این بازیکن، گفت: منشا در لیست ترانسفر تیم است و تصمیم خودش است که کدام تیم برود. ارزیابی باشگاه است که بخواهد چقدر برای انتقالش پول درخواست کند. همین که ایشان در لیست انتقالات قرار بگیرد، نمی توانم دخالتی در تصمیمش داشته باشم. از حریفانمان نگرانی ندارم. تمرکزم روی تیم و بازیکنان خودم است و تلاش می کنم روز به روز بهتر شویم.

سرمربی عراق شناخت خوبی از ایران دارد
وی در خصوص آغاز جام ملت های آسیا و تقابل ایران با عراق در این جام با وجود بشار رسن در ترکیب عراق، گفت: کاتانیچ سرمربی عراق رفیق من است. زمانی که در اسلوونی سرمربی شد بازیکن بسیار خوبی بود. او خودش را به عنوان مربی خوب نشان داده است. او منطقه ما را به خوبی می شناسد. ۴ سال پیش سرمربی امارات بود. عراق به صورت سنتی تیم خوبی دارد. به جز بشار رسن و دو بازیکن دیگری که در ایران هستند، شناخت زیادی از عراق ندارم. طبیعی است باید مقابل هر تیمی بازی کرد. واضحتر بگویم دلیلی نمی بینم عراق بتواند ایران را شکست بدهد. 

دلیلی ندارد ایران فینالیست نشود
برانکو تصریح کرد: اینقدر می دانم ایران تیم خوبی دارد و همانطور که قبلا گفتم ایران می تواند به فینال برسد. ما با یک ملی پوش به فینال آسیا رسیدیم و دلیلی نمی بینم ایران آنقدر بلندپروازی نداشته باشد که به فینال جام ملت های آسیا برسد.

پاسخ به یک پرسش نقل و انتقالاتی
وی درباره اینکه گفته می شود پرسپولیس خریدهای کمی داشته است، گفت: ما بازیکنان زیادی گرفته ایم. سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، سعید کریمی، نادری و بودیمیر. می شود هفت بازیکن جدید که این کافی است. درست است چند نفر از آنها با ما تمرین کرده اند ولی به هر حال بازیکنان جدید هستند. اگر با بودیمیر هم به توافق برسیم به هدفمان رسیده ایم و تیم را بسته ایم. البته اگر بازیکن جوان خوبی هم ببینیم و ارزش سرمایه گذاری و صبر کردن را داشته باشد، آنرا جذب می کنیم. 

چرا حضور مریدی منتفی شد؟
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه این تیم با عدم جذب سینا مریدی و قرارداد ۶ ماهه نادری به مشکل می خورد، یادآور شد: فولاد حاضر نشد سینا مریدی را آزاد کند و یا مبلغ بالایی خواست. نادری را خودم خواستم به صورت قرضی بیاید تا ۶ ماه وضعیتش را بررسی کنیم. او در دو پست می تواند بازی کند یعنی در دفاع وسط یا دفاع چپ. ما دو پست را با نادری بستیم. برای همین او را جذب کردیم و تا ۶ ماه دیگر هم محمد انصاری بهبود می یابد. 

بازیکن خارجی باید بهتری از داخلی ها باشد
برانکو در خصوص حواشی پرسپولیس در جذب بازیکنان خارجی اظهار کرد: سال اول توضیح دادم که پرسپولیس بارسلونا نیست. باید خودم این را درک کنم. نمی خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم صرفا به این خاطر که خارجی است و بهتر از بازیکنان فعلی ما نباشد. بازیکن درست و حسابی کمتر از یک، دو یا سه میلیون یورو نیست. پرسپولیس نمی تواند این رقم را بپردازد. به همین خاطر اصرار ندارم الکی بازیکن بیاوریم. بازیکن ۲۰۰ هزار دلاری خارجی بهتر از بازیکن ایرانی نیست مگر اینکه واقعا «بزنید در خال». مثل بشار رسن که به خال زدیم. خودم هم اجازه نمی دهم بازیکنی از سقف تعیین شده بازیکن بیاوریم. بودیمیر در چارچوب همین سقف است و حتی ارزانتر از گادوین منشا.

با بشار رسن مذاکره می کنیم
وی درباره تمدید قرارداد بشار رسن گفت: او آینده دار است و وقتی از جام ملت ها برگشت با این بازیکن برای تمدید قرارداد مذاکره می شود. در باشگاه مدام تغییراتی رخ می دهد. به همین خاطر گاهی اوقات به یکسری از کارها نمی رسیم. 

ترکیب پرسپولیس تغییر می کند؟
«شما سخت دست به تغییر پرسپولیس می زنید. آیا با خریدهای جدید شاهد تغییرات زیادی در ترکیب پرسپولیس خواهیم بود؟» برانکو در پاسخ به این سئوال گفت: اینرا در روزهای بعد می بینید. ما رقابت را افزایش داده ایم. رقابت برای هر پست خیلی زیاد است. انتظارم این است بازیکنان جدید انرژی مضاعفی به تیم بدهند.

مهدی طارمی و بازگشت به پرسپولیس
سرمربی پرسپولیس درباره مطرح شدن نام مهدی طارمی برای بازگشت به این تیم، یادآور شد: نمی دانم این صحبت ها از کجا و توسط چه کسانی شروع شد. مدیر برنامه او اصلا باشگاه نیامده و پیشنهادی نداده است. 

نمی توانیم منتظر بمانم
برانکو درباره اینکه نارضایتی قطری ها از طارمی بازگشت او را تقویت کرده است، گفت: فکر می کنید الغرافه مجانی او را آزاد می کند که بیاید؟ قطعا خیر. این پروسه ای است که نمی توانم منتظرش بمانم. پرسپولیس از تیم الغرافه بهتر است. شاید او دو برابر پرسپولیس در الغرافه قرارداد داشته باشد. اطلاع و پیشنهاد رسمی درباره طارمی ندارم. از طریق سایت ها و رسانه ها این مطلب عنوان می شود. دیگر به طارمی فکر نمی کنیم. 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها