يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۱۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۹ دی ۱۳۹۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای؛
روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در شماره دیروز خود به اظهارات واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور پرداخته و به نقل از زیباکلام نوشته است اگر اصلاح‌طلب‌ها نبودند روحانی دو میلیون رای هم نداشت!
به گزارش پایگاه 598، بر اساس گزارش «آفتاب یزد» صادق زیباکلام گفته است: روحانی و برخی از نزدیکان او از جمله واعظی برایشان تلخ است که قبول کنند اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود روحانی به جای بیست میلیون، دو میلیون رای هم نمی‌آورد.

زیباکلام به آفتاب یزد گفته است: هیچ اصلاح‌طلبی از این موضوع به عنوان وسیله‌ای برای سهم خواهی استفاده نکرد. علت اینکه امروز اصلاح‌طلبان از روحانی انتقاد می‌کنند برای آن است که مردمی که پای صندوق رای رفتند روی حساب حرف اصلاح‌طلبان و تشویق آنان بوده است. آنها مطالباتی دارند، اما روحانی آن مطالبات را برآورده نکرده است. مشکل ازجایی شروع می‌شود که امروز کسی به واعظی حمله نمی‌کند که چرا وضعیت اینگونه است ؟ بلکه حمله‌ها و گلایه‌ها به سمت اصلاح‌طلبان است، مردم از اصلاح‌طلبان گلایه می‌کنند و از آنها بیزار شده‌اند که روحانی که شما به دنبالش دویدید تا رای بیاورد اکنون به مطالبات ما وقعی نمی‌نهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزوده است: اصلاح‌طلبان در این شرایط دو کار می‌توانند انجام دهند؛ یکی آنکه ابراز پشیمانی بکنند که چرا به مردم گفته‌اند به حسن روحانی رای بدهید که البته گروهی هم‌اکنون نیز دست به این کار زده‌اند، دسته دوم کسانی هستند که اصلا به روی خودشان نیاوردند که آنها بودند که خواستند مردم به روحانی رای بدهند. اما هر دوی این گروه‌ها در‌اشتباهند. چون در هر صورت مردم، اصلاح‌طلبان را مسئول انتخاب حسن روحانی می‌دانند و از همین رو جریان چپ دیگر نمی‌تواند پشیمان باشد یا به روی خودش نیاورد. پس باید چه کرد؟

وی افزوده است: اصلاح‌طلبان باید نقش خودشان را به عنوان مقصر قبول کنند، ضمن آنکه این موضوع را نیز مطرح کنند که اگر روحانی رای نمی‌آورد چه کسی به جایش رئیس‌جمهور بود؟ در عین حال اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی به هر شکلی که از روحانی دفاع می‌کنند، از طرفی هم نباید بگذارند که یک آب خوش از گلوی روحانی پایین برود و باید مرتب از او انتقاد کنند که مطالبات مردم در حال فراموشی است.

توجه به سخنان زیباکلام نشان‌دهنده آن است که آنان تکلیف خودشان را با دولت نمی‌دانند و برایشان مشخص نیست که باید از دولت حمایت کنند و یا نگذارند آب خوش از گلوی آن پائین برود ولی می‌دانند که دیگر دوره پشیمانی نیست و مردم آن را نمی‌پذیرند.

دولت اختیارات کافی ندارد،تقصیرها را به گردن دولت نیندازید!
محسن هاشمی، رئیس‌شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت:«در سیستم ما قدرت به صورت کامل در اختیار دولت نیست، نباید همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت.»

در ماه‌های اخیر ادعای «اختیارات محدود دولت» به دفعات ازسوی اصلاح‌طلبان مطرح شده است. هدف اصلی از اجرای این ترفند نخ‌نما و تکراری، توجیه کارنامه ضعیف دولت و ترغیب دولتمردان به فرافکنی و سلب مسئولیت از دولت از پاسخگویی به مردم است.

چندی پیش «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات با‌اشاره به اختیارات گسترده دولت روحانی گفته بود: «اختیارات آقای روحانی هم با توجه به رویکردی که مقام معظم رهبری داشتند و دارند و معتقدند که دولت را باید تقویت کنیم و بارها هم از دولت در برابر مخالفان حمایت کردند و شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه تشکیل شده است و ریاست آن بر عهده آقای روحانی است، شرایط بسیار خوبی دارند که بتوانند مشکلات کشور را رفع کنند. واقعیت این است که این هماهنگی‌ها تقریباً کم‌نظیر است و ما تا امروز در این سطح میان سران قوا و رهبری و رئیس‌جمهور کمتر شاهد چنین همراهی و هماهنگی بودیم. لذا عدم استفاده از این موقعیت تا حدود زیادی به شخص آقای روحانی برمی‌گردد که چرا تا امروز از این ظرفیت و هماهنگی استفاده نکرده است.»

متاسفانه ستاد اقتصادی دولت به شدت کم‌تحرک و بی‌عمل است؛ اما با وجود این بی‌عملی، همچنان تقصیرها به گردن دیگران انداخته می‌شود.

ییشنهاد روزنامه زنجیره‌ای برای مذاکره با ترامپ!
علی خرم، از مقامات سابق وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت:«بدون شک در این شرایط اقتصادی و سیاسی به نفع ایران است تا از طریق یک کانال دیپلماتیک با آمریکا، مذاکره کند. بنده معتقدم مذاکره با آمریکا در راستای منافع ملی و مصلحت عمومی صورت گیرد».

روحانی، آبان 96 گفته بود: «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا (کره شمالی) می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه‌اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد».

طیف مدعی اصلاحات بدون توجه به تجربه پرهزینه برجام، همچنان به نقطه‌های خیالی چشم دوخته و مذاکره با آمریکا را رفع‌کننده مشکلات اقتصادی جا می‌زند.

این رویکرد مغایر با منافع ملی مدعیان اصلاحات، تکمیل پازل ترامپ برای ضربه زدن به ایران است.

دل نگرانی اصلاح‌طلبان برای جاسوس انگلیس با چاشنی طعنه و توهین به نظام
روزنامه زنجیره‌ای قانون در مطلبی با عنوان «سریال جاسوسي و بحراني تازه»،حمله به برخی مسئولان کشور و نمایندگان مجلس که به اظهارات توهین‌آمیز و وقیحانه وزیر امور خارجه انگلیس درباره پرونده جاسوس این کشور در ایران واکنش نشان داده بودند، نوشت: «موازي‌كاري‌ها و فعاليت نهادهايي كه گاهي اوقات سياست‌هاي آنها با يكديگر همخواني ندارد، سبب بروز مسائلي مي‌شود كه هزينه‌هاي كشور را افزايش مي‌دهد. در همين حال مدتي است شاهد آن هستيم كه برخي بر جاسوس بودن نازنين ساغري تاكيد دارند وبه نظر عده‌اي مي‌كوشند تا پرونده وي را ببندند. در تازه‌ترين واكنش‌ها به اين ماجرا، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در پیامی تويیتری مدعی شد که نازنین زاغری فردی که پس از طی فرآیند دادگستری در ایران به دليل ارتکاب جرایم امنیتی محکوم شناخته شد، بی‌گناه است و ایران باید وی را آزاد کند.»

گفتنی است زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است. نکته جالب توجه درباره زاغری اینکه او علاوه‌بر این اتهامات، یک پرونده مفتوح دیگر هم در دستگاه قضایی دارد که هنوز رأی آن صادر نشده است.

دولت‌های غربی برای آزادی جاسوس‌های خود در ایران، جبهه رسانه‌ای تشکیل داده و با هجمه تبلیغاتی سعی در مرعوب کردن مقامات ایرانی را دارند و از ابزارهای سیاسی و اقتصادی برای آزادی عوامل خود بهره می‌گیرند و در تمامی مذاکرات بخشی از توان خود را مصروف رهایی یک جاسوس می‌کنند؛ اما نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه‌های اصلاح‌طلب به‌جای حمایت از منافع ایران، به عنوان یار کمکی و سخنگوی ملکه در ایران، در کنار طرف انگلیسی قرار می‌گیرند!

لازم به ذکر است که انگلیس در چند ماه اخیر برای آزادی نازنین زاغری که به عناوین متعددی محکوم شده و برخی اتهامات او هم که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته بسیار سنگین است و همین‌طور چند مجرم امنیتی ایرانی- انگلیسی دیگر یک کارزار سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده علیه ایران تشکیل داده است.

اقدامات گسترده، فزاینده و همه‌جانبه مقامات بریتانیایی در دفاع از چند دوتابعیتی که برخی از آنها در دادگاه هم محکوم شده‌اند زمانی بیشتر به چشم می‌آید که انفعال و بی‌عملی وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق دیپلمات ایرانی مستقر در وین را به یاد بیاوریم. حدود ۵ ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات دارای مصونیت ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد اما وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آنچنانکه باید و شاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای اروپایی بستاند.

اقرار اصلاح‌طلبان به فریب دادن مردم در انتخابات 96
روزنامه شرق مصاحبه‌ای را در شماره دیروز خود با عنوان «سال 96 رئیسی هم رئیس‌جمهور می‌شد همین وضعیت بود»!! منتشر کرد.

این خطی است که در این اواخر توسط رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال می‌شود و این نشان‌دهنده آن است که طیف موسوم به اصلاح‌طلب تا چه حد عملکرد دولتی را که با حمایت خود بر سر کار آورده غیرقابل دفاع می‌داند. ابراهیم متقی به شرق گفته است: «[در رقابت‌های انتخاباتی 96] همه [نامزدهای ریاست‌جمهوری] انتظارات فزاینده ایجاد کردند و صحنه رقابت‌های انتخاباتی را به یک وضعیت مزایده و مناقصه تبدیل کردند اگر هرکدام رئیس‌جمهور می‌شدند مطمئنا این وضعیت حاصل می‌شد.»

سپس فرد مصاحبه شونده گفته است: «دولت و رقبای انتخاباتی با شعارها و مناظره‌های انتخاباتی‌شان علیه امنیت ملی کشور اقدام کردند.»

نخست آنکه تمام سخنرانی‌ها و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری قابل بررسی و احصاء است. دو، دیگر آنکه با ذکر مصادیق به راحتی می‌توان دریافت که چه کسانی به سخنان ساختارشکنانه و علیه امنیت ملی روی آوردند و برای رای بیشتر به ترورشخصیت رقبا پرداختند.

نکته سوم این است که موضوع این مصاحبه در‌باره اعتراض‌های دی ماه و علل آن است و با این حساب به نظر می‌رسد گفتار مصاحبه شونده در این مورد که اگر هر کسی رئیس‌جمهور می‌شد همین وضعیت بود ناظر به اعتراض‌های دی ماه باشد اما مخاطبی که با تیتر شرق مواجه می‌شود یحتمل ذهنش به سمت همه شرایط اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین‌الملل خواهد رفت که پر واضح است که چنین ادعایی تا چه حد بی‌پایه و اساس است.

باید این را یادآور شویم که در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری 96 طیف موسوم به اصلاح‌طلب چنان در آرزوهای خود غرق شده بود که تمام شعارهایش را فراموش کرد، مسایلی از قبیل اتحاد و انسجام ملی و پرهیز از تهمت زنی و به طور خلاصه همه اخلاقیات را... بر همین مبنا کارهایی انجام دادند که یکی از آنها ساختن فیلمی بود که در آن گوینده متنی را قرائت می‌کرد که در آن روایتی تخیلی از فضای پس از انتخابات بود. در آن فیلم تلویحا به مردم گفته شد که اگر رئیسی، رئیس‌جمهور شود دلار به هفت هزار تومان خواهد رسید و وضعیت اقتصادی در نتیجه آن خراب و وخیم می‌شود.

حالا این طیف در تلاش است تا این گزاره را در جامعه نهادینه کند که اگر رئیسی هم بود همین وضعیت بود! پس با این حساب باید پرسید آن روزها داشتید مردم را فریب می‌دادید یا امروز؟!
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها