يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۲۶۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۶     ۲۱ دی ۱۳۹۷
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی افراد به‌دنبال تطهیر رژیم پهلوی و پوشاندن جنایات آن‌ها هستند اما نمی‌توانند این امر را به سرانجام برسانند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه زیارت در محل کارخانه نخریسی مشهد اظهار داشت: یکی از امور ضروری در شهر مشهد ایجاد زمینه فرهنگی در کنار زیارتی بودن آن است، اماکن معرفتی و فرهنگی در کنار حرم مطهر یکی از بزرگترین دستاوردهای شهر مشهد بوده، تاریخ تمدن اسلامی باید حفظ شود و این پروژه می‌تواند به این امر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: باید به زائران و مجاوران بصیرت داده شده و با آموخته‌های امام رضا(ع) و تاریخ گذشته آشنا شوند، امروز باید از ظرفیت‌های موجود در مشهد به عنوان خدمت به زائران استفاده شود، آستان قدس به لطف وجود بارگاه منور رضوی برکت ویژه‌ای داشته و باید زائران علاوه بر خدمات زیارتی از خدمات فرهنگی نیز برخوردار باشند.

رئیسی افزود: جوانان خلاق و مبتکر این نسل باید با عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی آشنا شوند تا با اعتماد به آنها، جامعه را به دست آنها بسپاریم، این موزه زنده یکی از اماکن آستان قدس بوده که سالیان پیش به عنوان کارخانه فعالیت می‌کرد اما پس از تعطیلی، کارخانه به نیشابور رفته و این محل تبدیل به انباری شده بود.

وی گفت: 10 سال متوالی از این مکان استفاده‌ای نمی‌شد و در حال حاضر موزه زنده در نزدیک حرم افتتاح شد، جوانان جنگ را ندیدند و درد روزهای سخت انقلاب را نچشیدند، آنها از بسیاری از فتنه‌ها بی‌خبر بودند و اطلاعات کافی از این بابت ندارند، زائران باید ضمن زیارت، با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برخی افراد به‌دنبال تطهیر رژیم پهلوی و پوشاندن جنایات آن‌ها هستند اما نمی‌توانند این امر را به سرانجام برسانند، هنوز جوانان از جریان گوهرشاد اطلاع ندارند، در حالی که باید از تمامی مسائل مطلع شوند و تاریخ خود را بشناسند، قرار بر به صحنه کشیدن ابتدای تشکیل دین اسلام تا اتفاقات اخیر در این موزه بود اما به‌دلیل کمبود زمان تنها انقلاب به صحنه کشیده شد که امور با بهترین نحو اجرا شد.

وی تصریح کرد: آشنایی با دوران پیش از انقلاب برکتی است که باید نصیب تمامی زائران و شهروندان شود، امید است این برنامه ادامه داشته باشد و بهتر از این نیز شود، همچنین امیدواریم زائران از زیارت خود و شهر مشهد رضایت کامل داشته باشند، امور خوبی در حال اجرا بوده و می‌توان هنوز از فضاهای بیشتری استفاده کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی بسیار گسترده‌ای ساخته می‌شود و امیدواریم استقبال خوبی از آن به عمل آید، این امور کوچک‌ترین کارهایی است که می‌توانیم به عنوان خادم امام رضا(ع) انجام دهیم.

منبع:تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها