يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۲۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۲ دی ۱۳۹۷
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی ساده و اطلاع سطحی از بودجه دستگاه ها و سازمان های کشور می توان گفت بودجه حوزه های علمیه و مراکز دینی اصلا به حساب نمی آید، آن هم در شرایطی که هزینه های زیادی برای موارد پیش پا افتاده مانند واردات کود و غذای حیوانات خانگی از جیب ملت پرداخت می شود.
به گزارش پایگاه 598 ، حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به هجمه های صورت گرفته در رابطه با بودجه مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه کشور، گفت: این هجمه ها از دوره اصلاحات آغاز و چندین سال است که بصورت هدفمند حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی را می کوبند و امسال هم شاهد افزایش هجمه ها هستیم.

 

روحانیت در طول تاریخ مظلوم بوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با سکوت و یا اظهارات نادرست برخی از مسئولین در این رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث بودجه امسال برخی از دولتی ها و در راس آنها مشاور فرهنگی رئیس جمهور با ارائه اطلاعات  و تعابیر غلط در رابطه با بودجه مراکز فرهنگی و حوزوی کشور فتح بابی نمودند و به این مسائل دامن زدند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ، روحانیت همیشه مظلوم بوده و هر روزه این هجمه های ناجوانمردانه بیشتر می شود و ما و حوزه های علمیه باید برای هجمه ها و توطئه های بیشتر و سنگین تر خودمان را آماده کنیم.

 

حوزه و روحانیت مثل کوه پشت نظام ایستاده اند

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به توطئه ها و تهمت های دشمن تاکید کرد: دلیل این اتهامات و دشمنی ها این است که آنچه می تواند نظام را حفظ و تقویت کند روحانیت انقلابی است و حوزه های علمیه با وجود همه کم و کاستی هایی که احیاناً دارد و انتقاداتی که ممکن است نسبت به عملکرد آن وجود داشته باشد، مثل کوه پشت نظام و انقلاب است و دشمن هم به این دلیل آن را نشانه رفته است.

 

واردات کود و غذای حیوانات خانگی از جیب ملت!!

وی افزود: برخی از خارج و داخل تلاش می کنند تا مسائل را طوری برای مردم به ویژه طبقه ضعیف جامعه طوری انعکاس دهند که مقصر و سبب مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، بودجه و هرینه های مصرفی حوزه های علمیه و مراکز دینی و فرهنگی قلمداد شود. در حالی که این حرف خنده دار است و با بررسی ساده و اطلاع سطحی از بودجه دستگاه ها و سازمان های کشور می توان گفت بودجه حوزه های علمیه و مراکز دینی اصلا به حساب نمی آید، آن هم در شرایطی که هزینه های زیادی برای موارد پیش پا افتاده مانند واردات کود و غذای حیوانات خانگی از جیب ملت پرداخت می شود. در حالی که حوزه های علمیه و مراکز دینی و فرهنگی عهده دار مسائل بنیادی همچون فرهنگ و اعتقادات جامعه هستند که از اصلی ترین مسائل ماست.

 

لزوم بررسی ماهیت هجمه کنندگان

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک این مسائل کار دشمن و از مصادیق نفوذ است و همه دلسوزان انقلاب و نظام از این موضوع ناراحتند. اما موضوع مهم این است که باید بررسی شود که صداهایی که از داخل به این مسائل دامن می زند از روی جهل است و یا غرض و مرضی پشت آنهاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها