کد خبر: ۴۵۱۳۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۲۳ دی ۱۳۹۷
فرانس ۲۴:
در پی اختلاف ترامپ و کنگره آمریکا بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک ۲۲ روز است دولت فدرال آمریکا تعطیل است و عملا این تعطیلی به طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ این کشور بدل شده است.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرانس۲۴، تعطیلی دولت آمریکا که به بیکار شدن موقت ۸۰۰ هزار کارمند دولت این کشور منجر شده و پرداخت حقوق آنها را نیز متوقف کرده است، امروز وارد بیست و دومین روز خود شد و عملاً به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا بدل شده است.

دموکرات‌ها از تصویب تخصیص ۵.۷ میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک خودداری می‌کنند و از طرف دیگر ترامپ نیز مصر به دریافت این پول است و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از امضای بودجه موقت پیشنهادی دموکرات‌ها خودداری می‌کند.

این اختلاف کارمندان فدرال نظیر مأموران اف بی آی، کارکنان مراقبت پرواز و کارکنان موزه‌ها در آمریکا که دیروز باید حقوق دریافت می‌کردند، حقوق خود را نگرفتند.

پیشتر در سال ۹۶-۱۹۹۵ در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون دولت آمریکا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۲۱ روز تعطیل شد و تا پیش از تعطیلی کنونی تعطیلی مزبور طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بود.

ترامپ روز گذشته با عقب‌نشینی از برخی تهدیدات خود اعلام کرد که در صورت عدم توافق کنگره با اعلام وضعیت اضطراری ملی بدون تأیید کنگره اقدام به تأمین بودجه دولت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها