يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۳۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۳ دی ۱۳۹۷
با هدف تغییر سبک زندگی و ذائقه مردم قم:
در ماه های گذشته شاهد افزایش سگ گردانی در بوستان ها و خیابان های قم و بخصوص در مناطق بالاشهر قم و در پی آن افتتاح کلینیک ها و پانسیون های حیوانات خانگی در قم می باشیم که به عنوان نمونه فعالیت سه کلینیک رسمی خدمات دهی حیوانات خانگی و مشخصا سگ و گربه در قم از نمونه های این گزارش ها می باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ نگهداری و زندگی با حیواناتی همچون سگ و گربه که در سال های اخیر به عنوان یكی از معضلات پایتخت نشینان تبدیل شده است با گسترش فرهنگ و سبک زندگی غربی در حال رواج در سایر طبقات اجتماعی می باشد که شهر قم نیز از این ابتذال فرهنگی بی نصیب نمانده است!

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار خبرقم، در ماه های گذشته شاهد افزایش سگ گردانی در بوستان ها و خیابان های قم و بخصوص در مناطق بالاشهر قم و در پی آن افتتاح کلینیک ها و پانسیون های حیوانات خانگی در قم می باشیم که به عنوان نمونه فعالیت سه کلینیک رسمی خدمات دهی حیوانات خانگی و مشخصا سگ و گربه در قم از نمونه های این گزارش ها می باشد.


ارائه خدماتی همچون آموزش نگهداری سگ و گربه در خانه، خدمات اصلاح مو و شستشو، صدور شناسنامه، فروش وسایل جانبی نگهداری حیوانات خانگی اعم از لباس، اسباب بازی و غذا از جمله فعالیت های این کلینیک ها می باشد که عمدتاً با هدف ترویج فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی و سگ بازی راه اندازی شده اند.

 

مدگرایی غلط زندگی با سگ و گربه فارغ از مشکلات بسیار بهداشتی و بیماری های آسیب زای زندگی با سگ برای خانواده و کودکان، با اصول فقهی و اخلاقی مسلمانان در تعارض می باشد و رواج این ابتذال فرهنگی در شهر قم به عنوان پایگاه اصلی حوزه های علمیه و شیعیان جای تامل و سوال بسیار دارد.

 

خطری که بزرگان و دلسوزان نظام بارها نسبت به فعالیت جریان های خزنده فرهنگی برای استحاله و تغییر ذائقه مردم قم با هدف از بین بردن تحکیم نظام خانواده هشدار داده اند در سایه کم توجهی نهادهای مسئول و متولیات عرصه فرهنگی روز به روز در حال گسترش می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها