أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۱۳۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۳ دی ۱۳۹۷
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، در انتقاد از وضعیت کنونی شهرداری تهران تاکید کرد که این سازمان به یک شرکت سهامی تبدیل شده که هر فردی تمایل دارد در آن سهم داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه شهردار جدید تهران در حال گذراندن دوره ارزیابی عملکرد خود است، گفت: شهردار تهران در حال بررسی مشکلات موجود در حوزه شهری بوده و به بخش‌های مختلف سرکشی می‌کند، اما در اینکه بتواند به خوبی و به طور منسجم تصمیمی برای اداره شهر اتخاذ کند که همه موارد مورد نیاز را شامل شود با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون شهرداری تهران به یک شرکت سهامی تبدیل شده است که هر فردی تمایل دارد در آن سهم داشته یا عنوان شهردار مناطق یا نواحی را داشته باشد یا در سازمان‌های زیرمجموعه آن فعالیت کند و این در حالی است که منابع، درآمد و نیروی انسانی که در اختیار شهرداری قرار دارد به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

شهرداری باید از افراد پاکدست و کم‌هزینه برای سمت‌های مدیریتی استفاده کند

وی تصریح کرد: اگر شهردار تهران بتواند به گونه‌ای فعال شود که سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری، شهرداری‌های مناطق و بخش‌های اساسی آن را ساماندهی کند و افراد پاکدست و کم‌هزینه را در سمت‌های مدیریتی آن‌ها فعال کند، قطعا می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت شهر داشته باشد.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید در اولویت نخست شهرداری تهران قرار بگیرد

میرزایی نیکو در مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: شهردار تهران در حوزه تامین رفاه شهروندان باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت نخست خود قرار دهد و حتی بودجه سایر بخش‌هایی که ضرورت ندارد را کاهش دهد تا بتواند نیاز این بخش را تامین کند، چرا که شهرداری منابع جدیدی نمی‌تواند ایجاد کند.

جذب مجموعه‌ای از افراد صاحب ایده راهکار ایجاد منابع پایدار برای شهرداری است

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: مهم‌ترین نکته‌ای که در صحبت با آقای حناچی بر آن تاکید کردم، این بود که، ترکیبی از افراد صاحب ایده و تفکر که بتوانند برای شهرداری درآمدزا باشند، ایجاد کند چرا که زمان تراکم‌فروشی یا متراژفروشی به پایان رسیده است و نفس شهرداری هم از بابت این گونه اقدامات پُر شده و در این حوزه به خفگی افتاده است، بنابراین باید افرادی را که می‌توانند بنگاه‌داری کنند و پولساز باشند در شهرداری جذب شوند تا بتوانند برای آن درآمد پایدار ایجاد کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر شهرداری بتواند به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد، قطعا می‌تواند مشکلات کنونی در حوزه شهری را رفع کند و هر چند شهردار اشاره کرد که به این موضوع اندیشیده است، اما آثار آن در برنامه‌ها و عملکردش تاکنون مشاهده نشده است و شاید هم باید اجازه دهیم که مدت زمان دیگری سپری شود تا نتایج آن مشاهده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها