أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۱۳۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۳ دی ۱۳۹۷
نیروهای امنیتی عراق، یک گور جمعی دیگر در موصل که پیکرهای 28 نظامی را در خود جای داده بود، کشف کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک منبع آگاه امنیتی در استان «نینوی» عراق، از کشف یک گور جمعی دیگر شامل پیکرهای 28 نظامی از جمله 18 افسر در جنوب موصل واقع در 400 کیلومتری شمال بغداد، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آلمان (DPA)، نیروهای امنیتی عراق، شنبه، این گور جمعی را در روستای «قبر العبد» از توابع ناحیه «الشوری» در 40 کیلومتری جنوب موصل یافتند.
بر اساس این گزارش، این گور حاوی پیکرهای 28 نظامی از جمله 18 افسر از نیروهای لشکر دوم ارتش عراق است که پیش از حمله داعش به موصل در سال 2014، در این شهر در حال خدمت بودند.

سرگرد «محمد جاسم» اعلام کرد که پیکرهای این قربانیان با کارتهای هویتی که به همراه آنها دفن شده بود، شناسایی شده و همه پیکرها به پزشکی قانون در موصل تحویل داده شد.

از ژوئن 2014 تا دسامبر 2017، گروه تروریستی داعش، بخش‌های گسترده‌ای از عراق را تحت اشغال خود داشت و در سطح گسترده‌ای دست به جنایت و خشونتهایی زد که ناقض کلیه قوانین بین‌المللی و حقوق بشری بود در زمره جنایات جنگی و ضد بشری و نسل‌کشی می‌گنجند.

نیروهای عراقی در ژوئیه  سال 2017 شهر موصل را پس از ماه‌ها عملیات مستمر، آزاد کردند و تکفیری‌ها را از این شهر به عقب راندند و تاکنون چندین گور جمعی در این شهر یافته‌اند.

بزرگترین گور جمعی پیدا شده در موصل مربوط به مهرماه سال 96 است که تیم‌های ویژه تفحص عراقی، دو گور جمعی شامل پیکر 500 تن از زندانیان زندان «بادوش» بود که سه سال پیش در هنگام اشغال شهر موصل،  از سوی داعش از زندان خارج شدند و شیعیان پس از جدا شدن از اهل تسنن، به ضرب گلوله در چند کیلومتری بادوش، در صحرا، اعدام شدند. در یکی از این گورهای جمعی یافته شده، پیکر 30 تن و در دیگری 470 نفر دفن شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها