کد خبر: ۴۵۱۳۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۴ دی ۱۳۹۷
فوری؛
هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است. مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، روابط عمومی اورژانس از سقوط یک فروند هواپیما حوالی شهریار در استان تهران خبر داد.

بر طبق اخباری که لحظاتی پیش رسانه های داخلی منتشر کردند، یک فروند هواپیما گه گفته می شود بوئینگ 707 است در حوالی صفا دشت کرج سقوط کرده است. اورژانس از اعزام نیروهایش خبر داده است. هنوز اخبار تکمیلی اعلام نشده است.

به گفته شاهدان، دود در منطقه ای که از آن به منطقه سقوط تعبیر می شود، دیده می شود.


تصاوير مخابره شده از سانحه بوئينگ٧٠٧ نشان مى دهد كه هواپيما كاملا. در آتش سوخته است. احتمالاً هواپيما پس از تيك آف دچار مشكلى شده و سقوط كرده است. خبرها حاكى از كشته شدن همه سرنشينان اين هواپيما دارد. / کن نیوز

کولیوند رییس اورژانس تهران: طبق اطلاعات اولیه هواپیما دارای ۱۰ نفر خدمه پروازی بوده است. شواهد نشاهد میدهد تمامی افراد حاضر در هواپیما کشته شده اند.


هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است. مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

-گفته مى شود اين هواپيما حامل محموله گوشت از قرقيزستان به ايران بوده است.

-تکمیلی/ جزئیات جدید از سقوط هواپیمای قرقیزستانی/نقص فنی هواپیما پس از تیک‌اف از فرودگاه مهرآباد

هواپیمای 707 قرقیزستانی صبح امروز پس از تیک‌اف از فرودگاه مهراباد دچار نقص فنی می‌شود و به همین دلیل برای فرود اضطراری به سمت فرودگاه پیام پرواز می‌کند.

اما به دلیل بحرانی شدن وضعیت این هواپیما تلاش می‌کند در فرودگاه فتح فرود اضطراری داشته باشد. این هواپیما در حوالی این فرودگاه سقوط کرده و دچار آتش سوزی شده است.



گفته می‌شود این هواپیما 10 سرنشین داشته است.

مدیرکل امنیتی استان البرز از نجات خلبانان هواپیمای ساقط شده صبح امروز خبر داد.

طبق شنیده‌ها 15 نفر در این هواپیما بودند که خلبانان آن نجات پیدا کردند./ایلنا

بخشی از بدنه هواپیما که وارد یک منزل مسکونی شده است



پیکر هفت شهید از هواپیما خارج شد

سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت شهید  حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داد.


روابط عمومی ارتش تایید کرد که هواپیمای سقوط کرده در اطراف کرج، متعلق به ارتش است

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند  وارد شهرک شده است

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی:
بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند فرودگاه فتح وارد شهرک ویلایی شده است که به نظر نمی‌رسد امروز افرادی در این شهرک بوده باشند. نیروهای امدادگر مشغول تجسس و نجات پیکر جانباختگان این سانحه هستند و پیکر چند تن از آنها از هواپیما خارج شده است. طبق گزارش مسئولان یک نفر از حادثه‌دیدگان این سانحه نیز به بیمارستان اعزام شده است. نهادی که متولی این هواپیما است یعنی ارتش باید اسامی را اعلام کند.

واکنش فرودگاه بیشکک قرقیزستان به سقوط هواپیمای باری در ایران

سخنگوی فرودگاه بین‌المللی «مناس» واقع در بیشکک قرقیزستان در بیانیه‌ای گفته هواپیمای باربری که دوشنبه در ایران سقوط کرد از این فرودگاه پرواز کرده بود. وی گفته این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی پیام (پیام‌ایر) بوده است.

خروج پیکر سالم و قابل شناسایی ۲ نفر از شهدای هواپیمای سقوط کرده

پزشکی قانونی استان البرز: از ۱۵ یا ۱۶ سرنشینی که هواپیما داشته است ۲ پیکر به صورت سالم و قابل شناسایی بیرون آمده و کاور شده و یک نفر هم که گویا مهندس پرواز است زنده بیرون آمده است. منزل مسکونی که هواپیما با آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است.

علت سقوط هواپیمای باری ارتش

فرودگاه فتح مختص پرواز بالگرد می‌باشد و طول باند پروازی آن ۱۳۰۰ متر است. فرودگاه بین‌المللی پیام کرج نیز دارای طول باند پروازی۴ کیلومتر می‌باشد.


جهت ورود هواپیما از کشور قرقیزستان به‌نحوی بوده‌است که هنگام فرود باندهای این فرودگاه‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند و احتمالا اشتباه در تشخیص صحیح باند اصلی فرود علت وقوع این حادثه می‌تواند باشد.

هواپیمای باری بوئینگ ۷۰۷ برای فرود نیازمند ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ متر طول باند فرود است.

اگر خلبان مجبور به فرود اضطراری در باند فرودگاه فتح شده باشد،حدودا با ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر کمبود طول باند مواجه بوده است.

آخرین اخبار از سقوط هواپیما در کرج

پیکر ۱۶ شهید از محل سقوط هواپیما خارج شده است.
 شهدا، ۱۵ مرد و ۱ زن هستند.
یک ویلا تخریب شد و به چند واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است.
۷۰۰ لاشه گوسفند از هوپیما خارج شد. اين هواپيما متعلق به ارتش جمهورى اسلامى ايران است و در AOC هواپيمايى ساها نيست. تنها دو فروند هواپيماى بوئينگ ۷۰۷ در AOC ساها وجود دارد و اين ٧٠٧ متعلق به ارتش است.

اسامی شهدایی که پیکر آنان شناسایی شده است:
 غفور قجاوند
محمد باقر ندری
جواد سلیمانی
محمد عبدلی
عزیزالله علیزاده
سعید قاسمی
فریدون شیخی
شاکر آجرلو
علی افروغ
مریم زارعی نژاد

اسامی شهدایی که کار تشخیص هویت آنان ادامه دارد:
محمدرضا طاهری
جواد مرادی
مصطفی محمودی
حمیدرضا لطفیان
داود ذوالفقاری

از میان ۱۶ سرنشین هواپیما، فرشاد مهدوی نژاد مجروح شده و زنده مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها