يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۴۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۲۵ دی ۱۳۹۷
جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹- امارات
تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ در آخرین بازی مرحله گروهی برای صدرنشینی به مصاف تیم عراق می‌رود.
به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل یمن و ویتنام صعود خود را قطعی کرد و اکنون در اولین دوئل جدی جام باید به مصاف تیم عراق برود. عراقی‌ها هم مثل ایران صعود کرده‌اند و به ظاهر این مسابقه هیچ حساسیتی ندارد و هر دو تیم با خیال آسوده خود را برای مرحله بعدی آماده می‌کنند اما صدرنشین گروه مسیری همواری برای رسیدن مرحله یک چهارم نهایی دارد و باید به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها برود. تیمی که احتمالا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های صعود کرده خواهد بود اما تیم دوم جدول به مصاف تیم اول گروه E خواهد رفت تیمی که احتمالا عربستان و شاید قطر باشد! 

هرچند ممکن است در کمال بدشانسی تیم صدرنشین گروه در مرحله بعد به مصاف استرالیا قهرمان دوره گذشته برود! استرالیا درصورتیکه مقابل سوریه شکست بخورد تیم سوم گروه خواهد شد. البته احتمال این مساله خیلی کم است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. کارلوس کی‌روش قطعا بهتر از هرکسی دیگر می‌داند که صعود به عنوان صدرنشین اعتماد به نفس تیمش را دو چندان می‌کند. او بارها گفته تیم مغروری نیستیم و خاضعانه وارد مسابقات شده‌ایم.

پیروزی مقابل عراق باعث خنک شدن دل فوتبالدوستان ایرانی می‌شود. هنوز خاطره شکست تلخ مقابل عراق با اخراج مهرداد پولادی سرباز فراری در جام ملت‌های قبلی در اذهان فوتبالدوستان ایرانی باقی است. داور استرالیایی با اشتباهش یکی از بهترین تیم‌های ملی ایران را حذف کرد. این مسابقه از نظر هواداران می‌تواند یک دیدار انتقامی تلقی شود اما فوتبال و ورزش میدان جنگ نیست و بازیکنان ما قطعا با اثبات برتری‌های فنی خود زمینه‌ساز سومین برد متوالی خود را در جام ملت‌ها فراهم می‌کنند.

تیم ملی دیگر سرباز فراری ندارد! اکنون یازده سردار ایرانی با هدایت کی‌روش عزم خود را جزم کرده‌اند تا با پیروزی در اولین نبرد جدی جام هفدهم به سوی قهرمانی یورش ببرند. شاید همه فوتبالدوستان ایرانی دوست داشته باشیم که تیم ملی با یک بازی سراسر هجومی تیم عراق را شکست بدهد اما منطق کی‌روش بر احساساتش غلبه خواهد کرد و با تیزهوشی تیم ملی ایران را به مصاف عراق می‌فرستد زیرا ملی پوشان ایرانی با یک مساوی هم به عنوان صدرنشین صعود خواهند کرد و سرمربی کاربلد فوتبال ایران نمی‌خواهد دستش را مقابل حریفان رو کند. او در هر مسابقه با توجه به توانایی های حریف، ترکیب متفاوتی برای تیم ملی در نظر می‌گیرد . 

در حال حاضر دو بازیکن کلیدی عراقی یعنی بشار رسن( بازیکن پرسپولیس) و طارق همام( بازیکن استقلال) فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسند. بازیکن مهند مهدی بازیکن دیگر عراق است که با حضور در تیم اتلانتا در مسابقات سری آ فوتبال ایتالیا حضور دارد با این حال تیم ملی ایران پر از ستاره‌های توانا و با کیفیت است که از لیگ برتر انگلیس تا لیگ روسیه و قطر حضور دارند. روی کاغذ ما برنده این مسابقه هستیم به شرطی که روشن ایرماتوف داور ازبکستانی  مثل روزهای اوجش قضاوت کند و دچار اشتباه‌های عجیب و غریب نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها