أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۱۵۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۶ دی ۱۳۹۷
جزییاتی از بازداشت مجری شبکه پرس‌تی‌وی ایران در آمریکا؛
منابع خبری و فعالان رسانه‌ای از بازداشت مرضیه هاشمی (با نام اصلی: ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، منابع خبری و فعالان رسانه‌ای از بازداشت مرضیه هاشمی (با نام اصلی: ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند.

از صبح امروز، برخی از کاربران شبکه اجتماعی با هشتگ‌های #مرضیه_هاشمی_را_آزاد_کنید، #FreeMarziehHashemi ، #Pray4MarziehHashemi اقدام به تولید محتوا درباره اوکرده و به رفتار غیرقانونی و وحشیانه پلیس آمریکا با این مجری آمریکایی-ایرانی اعتراض کرده‌اند.

ابراهیم شکوری خبرنگار سابق صداوسیما در نیویورک با تایید این مطلب در توییتر خود درباره دستگیری مجری شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: «مرضیه هاشمی (ملونی ایوت فرانکلین، گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد. دو روز هیچ خبری به خانواده مرضیه هاشمی داده نشد و نهایتاً با دخترش صحبت کرد و این اطّلاعات را شخصا داد.»

محسن رستمی فعال فضای مجازی هم نوشته است: «#مرضیه_هاشمی برای آمریکایی‌ها همانند جمال خاشقجی برای عربستانه. با این فرق که مرضیه هاشمی رو توی کشور خودش دستگیر کردند و خاشقجی رو توی یه کشور دیگه!»

سید شهاب‌الدین واجدی عکاس خبری در اینستاگرام خود، متنی را از قول نزدیکان مرضیه هاشمی منتشر کرده است. در این متن آمده است:

«با سلام و عرض احترام؛ به اطلاع می‌رساند که خانم مرضیه هاشمی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا توقیف شده اند.
شرایط توقیف ایشان به شرح زیر است:

۱. هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان و بستگانشان داده نشده است.

۲. دست‌ها و پاهای ایشان را زنجیر بسته و در محل عمومی زندان نگه داشته اند.

۳. در اولین مکان زندان روسری از سر ایشان باز کرده و عکس بدون حجاب از ایشان گرفته اند.

۴. در مکان کنونی تنها لباسی که به ایشان داده شده، تی‌شرت آستین کوتاه بوده که وی با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده و دستهایشان پوشش ندارد.

۵. تنها غذایی که در اختیار ایشان گذاشتند گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که به ایشان داده نشده و از دو روز پیش ایشان تنها یک بسته بیسکویت خورده اند.

۶. به مدّت دو روز هیچ خبری از ایشان به خانواده‌شان داده نشد و بالاخره پس از گذشت دو روز توانسته با دختر خود صحبت کرده و این اطّلاعات را شخصا به ایشان بدهد.

مهمتر از همه اینکه هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان داده نشده ولی مانند جنایتکاران در غل و زنجیر و محروم از پوشش کامل اسلامی بسر می‌برند. هم اکنون گروهی از خانواده و دوستان در حال تلاش برای حل این مساله و کمک به ایشان در این شرایط هستند.

از شما تقاضا داریم:

۱. از پخش هر خبری غیر از این خبر و آنچه از رسانه‌های رسمی همچون صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود بپرهیزید.

۲. با استفاده از هشتگ‌های زیر (فقط و فقط این دو هشتگ) و عکس‌های ارایه شده از ایشان، این خبر را به انگلیسی و فارسی در تمامی رسانه‌های جمعی به اشتراک حداکثری بگذارید. #مرضیه_هاشمی_را_آزاد_کنید #FreeMarziehHashemi  #Pray4MarziehHashemi»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها