أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۱۵۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۶ دی ۱۳۹۷
چرا رهبری علیرغم صراحت بیانشان در مورد استعماری بودن کنوانسیون‌ها (بخصوص لوایح مرتبط با FATF یعنی پالرمو و مقابله با تروریسم) در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد 97، اما در پاسخ نامه علی لاریجانی فرمودند که مخالف بررسی لوایح مربوط به کنوانسونها در مجلس نیستند؟
سرویس سیاسی پایگاه 598-اکبر ابدالی؛ چرا رهبری علیرغم صراحت بیانشان در مورد استعماری بودن کنوانسیون‌ها (بخصوص لوایح مرتبط با FATF یعنی پالرمو و مقابله با تروریسم) در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد 97، اما در پاسخ نامه علی لاریجانی فرمودند که مخالف بررسی لوایح مربوط به کنوانسونها در مجلس نیستند؟

1- لوایح پیوستن به کنوانسیونها را دولت ارائه کرده بنابراین می بایستی فارغ از نتیجه آن، در مجلس مورد بررسی قرار گیرند تا روال جاری کشور مختل نشود

2- بخاطر جایگاه قانونی مجلس در قانون اساسی که نظر رهبری بر این است که تا حد ممکن به این حوزه ورود نکنند. تجربه حدود 30 سال رهبری ایشان همین را نشان می دهد که به ندرت در این حوزه ورود کرده اند.

3- بررسی این لوایح باعث می شود که نقاط ضعف آنها و تفکر ناکارآمد غرب گرای حامی آنها بیشتر آشکار شود کما اینکه هم اکنون حجم بسیار زیادی گزارش کارشناسی در مورد آسیب‌های غیر قابل جبران این معاهدات و کنوانسون‌ها و دفاع ضعیف موافقان آنها آشکار شده است.

4- یکی از ترفندهایی که دولتها برای پوشاندن نقاط ضعف و ناکارآمدی خود استفاده می کنند «نظریه نگذاشتند» است که رهبری نمی خواهد بهانه ای در این زمینه به کسی بدهد لذا اختیارات بی سابقه ای به دولت فعلی داده اند (از جمله مذاکره با آمریکا).

5- و اما یک دلیل مهم دیگر از اجازه رهبری برای بررسی لوایح مرتبط با FATF  در مجلس، رساندن جامعه به بلوغ فکری است. قرار نیست تمام کارها را رهبر و امام جامعه انجام دهد. مردم اگر پای کار نباشند امام معصوم هم خانه نشین می شود. پس ما مردم باید نقش خود را به درستی انجام دهیم. مطالبه گری و روشنگری دو کار مهم ما مردم  است که حاصل آن انتخاب مدیران شایسته خواهد شد. انشاالله

مجمع تشخیص مصلحت نظام با مدیریت جدید آیت الله آملی لاریجانی با آزمون بزرگ بررسی لوایح استعماری نظام سلطه مرتبط با FATF یعنی پالرمو و مقابله با تروریسم مواجه است. بهترین مصلحت، عمل به فرامین رهبری است نه جریان غرب گرا ... .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها