يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۶۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۹ دی ۱۳۹۷
طی ۴ ماه گذشته نام بیش از ۱۰۰۰ کشیش متهم به آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک در سراسر آمریکا منتشر شده که لیست تنها مربوط به ۵۰ مورد از قلمروهای کلیسا است.
به گزارش پایگاه 598، کلیسای کاتولیک آمریکا طی ۴ ماهه گذشته نام بیش از ۱۰۰۰ کشیش و دیگر مقامات کلیسا که متهم به آزار جنسی کودکان بوده‌اند را منتشر کرده است.

پیش از این ۵۰ دپارتمان و کلیسای کاتولیک در سراسر آمریکا اقدام به انتشار نا افرادی کرده‌اند که متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان بوده‌اند و علاوه بر این ۵۵ کلیسای دیگر نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند چنین لیست‌هایی را منتشر کنند.

در همین حال بررسی‌های آسوشیتد پرس نیز حاکی از آن است که از زمان اقدام هیئت منصفه ایالت پنسیلوانیا مبنی بر انتشار فهرستی شامل نام ۳۰۰ کشیش که متهم به آزار جنسی کودکان بوده‌اند، تاکنون ۲۰ تحقیق فدرال، محلی، ایالتی و مدنی در این باره آغاز شده‌اند.

یکی از مقامات تحقیق کننده درباره موضوع آزار جنسی گسترده در کلیسای کاتولیک، در پی انتشار فهرست ۳۰۰ نفره از سوی هیئت منصفه پنسیلوانیا می‌گوید: مردم آنچه را که در این کلیساها اتفاق افتاده بود را دیدند و بر این باور هستند که این اتفاق در کلیساهای محل زندگی آنان نیز احتمالاً به وقوع پیوست است.

در لیست‌های منتشر شده مواردی وجود دارند که مربوط به چندین دهه پیش است و قدیمی‌ترین پرونده مربوط به آزار جنسی از کودکان در یک کلیسا در لوئیزیانا در سال ۱۹۱۰ بوده است.

بررسی‌های صورت گرفته از سوی آسوشیتد پرس حاکی از آن است که در ۶۰ درصد از پرونده‌ها، متهمین مرده‌اند و محدودیت‌های قانونی مانع پیگیری پرونده‌ها می‌شود.

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها