يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۶۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۳۰ دی ۱۳۹۷
خجسته:
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می گوید: مردم مگر چقدر درآمد دارند که بخواهند با نرخ های روزانه آن را تطبیق دهند.
به گزارش پایگاه 598، امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تلاطم و التهاب در بازار، گفت: هر روز شاهد این هستیم که  قیمت ها  در راستای معیشت مردم کنترل نمی‌شود، نرخ‌ گذاری و تثبیت بازار انجام نمی‌شود مردم نگران هستند.

وی افزود:مردم هر روز یک نرخ را در بازار می‌بینند،کسانی که مسئولیت دارند و به مسولیت خود عمل نمی کنند،مخصوصاً مسئولین اقتصادی،به دنبال  عصبانی کردن مردم هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک افسار گسیختگی در بازار دیده می‌شود،مطرح کرد:مدیریت کردن دلالان بسیار مهم است چراکه در بازار هر کدام از آنها می خواهند بازار را مدیریت کنند؛با روح و روان مردم بازی می کنند و آرامش را از مردم سلب کرده اند.

خجسته با تاکید براینکه مردم مگر چقدر درآمد دارند که بخواهند با نرخ های روزانه آن را تطبیق دهند؛مطرح کرد:مردم مطالبات شان این است که آرامش و ثبات در بازار باشد،تثبیت قیمت ها در بازار وجود داشته باشد و نرخ گذاری ها مشخص شود.

رئیس فراکسیون شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه قطعا برخی از تلاطمات بازار از خارج از کشور هدایت می شود ،اظهار کرد:برخی از این نرخ‌گذاری ها طراحی شده از خارج از کشور است و به دست دشمنان کشور هدایت می شود.

وی ادامه داد:به عنوان مثال وقتی می بینیم که گوسفندهای مولد را از کشور خارج می شود و به امارات و عمان دیگر کشورهای عربی برده می‌شود؛مخصوصاً گوسفندهای مولد که هدف از تولید آن ها تولیدمثل و ایجاد دام سالم مولد است تا در آینده بتوانیم دام هایی با نژاد مرغوب داشته باشیم؛آنها به خارج از کشور صادر می شوند و پس این حرکات از خارج از کشور هدایت می شود تا سال های آینده کشور با کمبود گوشت ،مرغ و بسیاری از کالاهای اساسی و کمبود اولیه خوراکیمواجه شود.

وی با اشاره به اینکه توطئه استکبار جهانی و دشمنان داخلی هردو به دنبال دشمنی برای کشور هستند،اظهار کرد:کسانی که مسئولیت دارند اما بازار را رها کرده اند به دنبال عصبانی کردن مردم هستند و کسانی که می توانند و مسئولیت دارند مثلاً خروج دام از کشور را کنترل کنند؛بازهم این کار را نمی کنند و جلوی این موضوع را نمی گیرند.

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد با اشاره به سوءاستفاده عده‌ای از این بازار و از تلاطم بازار ،ادامه داد:برخی به دنبال ناآرامی مردم هستند؛چراکه ما یک کشور قدرتمندی هستیم و کسانی که مسئولیت دارند و باید بر مشکلات اقتصادی نظارت کنند،این کار را انجام نمی دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به سو استفاده عده ای خاص از فضای اقتصادی و تلاطم بازار تاکید کرد: به طور مثال وزیر اعلام می کند گوشت مرغ ۱۰ هزار تومان است، ولی در بازار آن را ۱۴۰۰۰ تومان می بینیم ؛اینجا چه کسی مسئول است؟چه کسی دارد این کار را انجام می‌دهد؟چرا  ثبات در بازار نیست؟چرا باید دلال‌ها قیمت‌ها را تعیین کنند و پشت این دلال ها چه کسی است؟چه کسی این دلال ها را مدیریت می‌کند؟این ها باعث عصبانیت و نگرانی مردم می شود.

وی با اشاره توییتی که اخیراً از وی منتشر شده است،تاکید کرد: این توئیت یک حرف آن معیشت مردم است و موضوع دیگر تلاطم بازار ،مطالبات مردم آرامش در بازار و بر زندگیشان است ؛همانطور که مطرح شد عده‌ای به دنبال عصبانی کردن مردم هستند،این موضوع را عده ای تعمدا طراحی می‌کنند.

خجسته ادامه داد:در خارج از کشور منافقین و استکبار جهانی توهماتی دارند و برای اینکه انقلاب ما را که به ۴۰ سالگی رسیده است را بی اثر جلوه دهند،تلاش هایی می کنند،البته خواب آنها تعبیر نمی شود؛اما مسئولان داخلی چرا این رفتار را می کنند؟کسانی که مسئولیت دارند و قیمت ها را کنترل نمی کنند،آنها چرا این کار را می‌کنند و این موضوع جای سوال و جای بحث دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همه مسئولین می خواهم که نسبت به این موضوع حساس باشند؛هرکسی در مسئولیت خودش تلاش کند و بیخیال نباشد؛چرا که این موضوع باعث تالم مردم می‌شود؛مسئولیت را بپذیریم و اقتصاد کشور را مدیریت کنیم؛نمی دانیم چرا در بعضی از مقاطع سکوت وجود دارد و این سکوت برای چیست؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها