يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۱۷۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
معاون وزیر خارجه در سومین سالگرد اجرای برجام می‌گوید شرم بر آمریکا!
سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در توئیتی نوشت: «امروز سومین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و نشان داد که چقدر آمریکا غیرقابل اعتماد و غیرقابل اتکا است. یک رئیس‌جمهور امضا می‌کند، رئیس‌جمهور بعدی از آن خارج می‌شود! از آقای ترامپ سپاسگزاریم که این را نشان داد. شرم باد!».
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در توئیتی نوشت: «امروز سومین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و نشان داد که چقدر آمریکا غیرقابل اعتماد و غیرقابل اتکا است. یک رئیس‌جمهور امضا می‌کند، رئیس‌جمهور بعدی از آن خارج می‌شود! از آقای ترامپ سپاسگزاریم که این را نشان داد. شرم باد!».

این موضع در حالی است که رهبر حکیم انقلاب و بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان دلسوز، همان 3-4 سال قبل بر غیرقابل اعتماد بودن رژیم آمریکا تأکید داشتند و از دولت و وزارت خارجه می‌خواستند که به نقطه‌های خیالی و وعده‌های موهوم آمریکا و اروپا دل نبندند. اما برخی از مقامات دولتی بارها می‌گفتند به مذاکره و توافق با آمریکا خوش‌بین هستیم، دولتمردان آمریکایی مؤدب هستند و امکان ندارد زیر تعهد خود بزنند. یا مثل مرحوم هاشمی می‌گفتند وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه ما قول داده بدعهدی در توافق موقت ژنو را جبران کند. یا همین آقای عراقچی در اظهاراتی عجیب که تیتر یک روزنامه زنجیره‌ای شرق شد، ادعا کرده بود «امضای کری تضمین است».

اکنون هم اظهار تأسف و لعن و طعن آمریکا با تعبیر «شرم باد» هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. در واقع طرف دعوای اصلی، اروپا است نه آمریکا، که با فریبکاری، طی 9 ماه گذشته، دولت آقای روحانی را به اجرای تعهدات یکطرفه برجام ملتزم نگاه داشته اما خود، به تعهدات برجامی در زمینه مقابله با تحریم‌های آمریکا عمل نکرده است.

توقف روند بدعهدی که از همان دولت اوباما آغاز شد و سپس توسط اروپایی‌ها (در لغو یکطرفه برخی توافقات) ادامه یافت، با لفاظی و انتقادات توییتری متوقف نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام قاطع و عملی است.

اکنون برعهده وزارت خارجه است که اولاً به طور رسمی از مردم و نظام به خاطر اعتماد بی‌جا و یکطرفه به اروپا و آمریکا عذر خواهی کند؛ ثانیاً اجرای یکجانبه تعهدات برجامی را متوقف نماید و برنامه تعلیق شده هسته‌ای را مجدداً با تمام ظرفیت فعال نماید. در غیر این صورت باید یقین کرد که اعتماد به شیاطین اروپایی و آمریکایی، فراتر از خطا و اشتباه و عامدانه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها