کد خبر: ۴۵۱۸۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
وزیر نفت گفت:روز گذشته چاهی که در جزیره مینو حفر می کردیم به نفت رسید و این نخستین بار است که در منطقه آبادان به نفت کشف شد.
به گزارش پایگاه 598، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز در خصوص قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: در خصوص میزان تولید نفت و حجم صادرات نمی‌توان اظهار نظر کرد، زیرا هر گونه صحبتی در این خصوص می‌تواند به عنوان نشانه‌ای برای کشور امریکا باشد.

وی در خصوص قیمت فروش نیز گفت: قیمت نفت برنت هم اکنون در حدود ۶۱ دلار است، قیمت سبد اوپک نیز نزدیک به این رقم است و قیمت نفت ایران نیز به دلیل کیفیت و فاصله زیر قیمت سبد اوپک است.

زنگنه عنوان کرد: روز گذشته چاهی که در جزیره مینو حفر می‌کردیم به نفت رسید که این نخستین بار است در منطقه آبادان نفت کشف شد که این مسئله باعث شد ما امیدهای بسیاری در این منطقه برای کشف نفت داشته باشیم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: نفت کشف شده در عمق ۳ هزار و ۷۷۰ متری با API عدد ۴۰ است که این به معنی نفت بسیار سبک و شیرین بوده و امیدواریم برآوردها و سنجش در این موضوع ادامه پیدا کند تا ما برآورد کاملی از مخزن و امکان تولید از این مخزن داشته باشیم.

وی بیان کرد: تمرکز حوزه اکتشاف ما بر روی منطقه آبادان است که با چاهی که روز گذشته کشف شد به ادامه عملیات خود امیدوارتر شدیم.

منبع: میزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها