امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۱۹۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
یک هواشناس برجسته گفت: هوا تا اواسط بهمن‌ماه گرم‌تر از نرمال خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، حسین اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی در ایران و مدرس دانشگاه با بیان اینکه طبق سنت ایران بازه زمانی ۶ تا ۱۴ بهمن چهار، چهار نامیده می‌شود گفت: این بازه زمانی به این صورت است که ۴ روز پس از اتمام چله بزرگ (از اول دی‌ماه تا ۱۰ بهمن) و ۴ روز شروع چله کوچک (۱۰ بهمن تا ۳۰ بهمن) را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی چهار، چهار امسال به استثنای مناطق مرتفع، هوای بارانی و نسبتاً گرمی را برخلاف سال گذشته تجربه خواهیم کرد.

اردکانی ابراز داشت: در تحقیقاتی که با کمک چند تن از دانشجویانم با در دست داشتن اطلاعات هواشناسی ۵۰ ساله گذشته که در ارتفاع ۸۰ هزار پایی در نیمکره شمالی انجام شد، داشتم به این نتیجه رسیدم که در این بازه زمانی ۸ روزه که معروف به چهار چهار است، حدود ۸۰ درصد موارد امواج سرد و برفی و حدود ۱۵ ۱۸ درصد موارد امواج گرم بارانی و حدود ۲ درصد هوا کاملاً آرام بوده است.

این استاد برجسته هواشناسی با یادآوری این نکته که ششم بهمن سال گذشته یک توده هوای سردی وارد کشور شد و برف سنگینی بارید که باعث بسته شدن فرودگاه‌های بین المللی کشور نیز شد، گفت: اما امسال پیش بینی می‌کنم که در این بازه زمانی ایران در فاز امواج گرم و بارانی باشد.

اردکانی با اشاره به اینکه در دهه سوم بهمن ماه تا اوایل اسفند در صورت وقوع یک دوره سرد نسبتاً شدید، بارش‌هایی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: سامانه گرم و مرطوب از اواسط هفته آینده تا ۱۵ بهمن ماه به طور متناوب بارندگی ایجاد خواهند کرد و هوای در این دوره گرم‌تر از نرمال خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها