أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۱۹۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سی‌وپنجمین دوره جشنواره ساندنس در حالی آغاز به کار کرد که مدیر اجرایی این رویداد از غیبت دو فیلمساز مسلمان به‌دلیل صادر نشدن ویزا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سی‌وپنجمین دوره جشنواره ساندنس در حالی آغاز به کار کرد که مدیر اجرایی این رویداد از غیبت دو فیلمساز مسلمان به‌دلیل صادر نشدن ویزا خبر داد.

درحالی که نمایندگان شرکت‌های استریمینگ و نمایش آنلاین فیلم، دیروز پنج‌شنبه وارد پارک «سیتی» شدند تا در فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۹ حضور پیدا کنند، سازمان‌دهندگان فستیوال در کنفرانس خبری روز افتتاحیه باردیگر بر ارزش‌های سینمای آنالوگ و قدیمی تاکید بیشتر کردند.

کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس در سخنان خود در افتتاحیه فستیوال گفت: ما این مساله را خیلی جدی در نظر می‌گیریم که در عصر استریمینگ هدف‌مان به عنوان یک پدیده‌ زنده چه مسیر تکاملی‌ای را طی کرده است. این روزها فیلم‌ها با نگاه به تعداد بازدیدها و کلیک‌ها و نه عمق موضوع یا خطرپذیری در توزیع‌ و جلب توجه مخاطب قضاوت می‌شوند، در حالی که چنین نگاهی باعث ساخته شدن آثاری با محتوای کم‌عمق و ضعیف می‌شود.

او اضافه کرد: بازارهای استریمینگ و سینمای مستقل از یکدیگر جدا هستند و هر یک افت و خیز خود را خواهند داشت، اما این فستیوال درباره چیزی بزرگ‌تر از همه این حرف‌هاست و ورای این مسایل حرکت می‌کند.

در برنامه افتتاحیه موسس ساندنس رابرت ردفورد ۸۲ ساله نیز تنها حضوری کوتاه در مراسم داشت و چند جمله بیشتر نگفت. او به خبرنگاران گفت: ۳۴ سال از زمانی که این کار را شروع کردیم گذشت و من سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهم. به نظرم به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانم کار دیگری بکنم. فکر نکنم حالا دیگر فستیوال به معرفی خیلی زیادی نیاز داشته باشد.
پوتنام در بخشی از سخنانش به تلاش‌های فستیوال برای تنوع هر چه بیشتر اشاره کرد که انتشار داده‌های جمعیتی شرکت‌کنندگان برای نخستین بار از جمله آنهاست. وی در عین حال تاکید کرد که حضور منتقدان و خبرنگاران نیز در جشنواره امسال متنوع‌تر است و جشنواره امسال، ۶۳ درصد از خبرنگاران ساندنس را از میان گروه‌هایی انتخاب کرده که ممکن است کمتر به آنها توجه شود.

او در باره تنوع شرکت کنندگان امسال به این نکته اشاره کرد که دو فیلمساز از کشورهای مسلمان، یعنی آرمان فیاض از ایران و سوداده کادان از سوریه نیز از حاضران امسال بودند که نتوانستند به خاطر محدودیت‌های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ و مشکلات دریافت ویزا در فستیوال حضور یابند. 

فیلم کوتاه «مانیکور» به کارگردانی آرمان فیاض در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه این دوره جشنواره ساندنس نمایش خواهد داشت.

جان کوپر مدیر فستیوال نیز در سخنانی گفت مهم‌ترین فیلم‌های امسال مسایلی چون اهمیت روزنامه‌نگاری، ظهور جهانی ناسیونالیسم و ظهور راست را دربرمی‌گیرند.

وی در پاسخ به اینکه حضور دو ساله دولت دونالد ترامپ چه تاثیری روی فیلم‌های گذاشته، گفت: «فیلم‌ها بسیار جسورتر شده‌اند» .

سازمان‌دهندگان همچنین در قالب بخش جدیدی با عنوان «فرانتیرز»، فضایی را به برنامه‌های واقعیت مجازی اختصاص دادند و تمرکزی جدید بر سینمای بین‌المللی ایجاد کردند. کوپر گفت: «ساندنس در سال ۲۰۱۹ چیست؟ این فستیوال در زمانی مثل امروز که تکیه ها بیشتر بر جداکردن‌ها و مسایل تفرقه‌انگیز است، از همیشه مرتبط‌ ‌تر و پیوسته‌تر است» .

فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۹ که از دیروز شروع به کار کرد تا سوم فوریه (۴ تا ۱۴ بهمن ماه) به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها