أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۰۱۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹-امارات
در این گزارش به بررسی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ پرداخته شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 امارات به پایان رسید و دو شگفتی در این مرحله رقم خورد. حذف کره جنوبی قدرتمند بوسیله قطر جوان و آینده دار و شکست استرالیا مدافع عنوان قهرمانی از امارات میزبان دو اتفاق ویژه این مرحله بود. نگاهی به اتفاقات این مرحله در زیر می اندازیم:

*ژاپن-ویتنام(سامورایی‌ها زیرک و نه چندان خوب)

ویتنامی‌ها در این مرحله نیز مثل مرحله گذشته به دنبال خلق شگفتی و راه یابی به مرحله نیمه نهایی برای اولین بار در تاریخ کشورشان بودند. سامورایی ها در طرف مقابل مثل بازی های گذشته نمایش چندان خوبی را نداشتند و ویتنام می توانست در این بازی برنده بازی باشد. ژاپن در نهایت مثل بازی های گذشته با برد یک بر صفر به صورت زیرکانه راهی نیمه نهایی شود. 

*ایران-چین(قدرت نمایی شاگردان کی روش روی دیوار چین)

تیم ملی کشورمان نشان داد که به روند پیشرفت و رشدش در جام ملت های آسیا ادامه می دهد. دیدار با شاگردان لیپی هر چند سخت ولی از اول بازی این شاگردان کی روش بودند که سوار بر بازی شدند. حملات متعدد ایران و خط آتشین آزمون و طارمی بارها خط دفاع چین را آزار داد و در نهایت با درخشش آزمون در این بازی خط دفاع چین دچار مشکل شد. در نهایت یوزها ایران مقتدرانه ترین نتیجه این مرحله را به نام خود اختصاص دادند و با نتیجه 3 بر صفر راهی نیمه نهایی شوند تا خط و نشان جدی برای سامورایی ها باشد.

*امارات-استرالیا(بهترین بازی میزبان در این مسابقات مقابل کانگوروها)
میزبان بعد از چندین بازی معمولی و ضعیف در دیدار با استرالیا خودی نشان داد. با نگاه به آمار بازی امارات بهترین بازی خود در این مسابقات را مقابل مدافع عنوان قهرمانی به نمایش گذاشت. حملات متعدد اماراتی ها روی دروازه استرالیای نه چندان قوی جواب داد و مبخوت دروازه استرالیا را باز کرد تا مدافع عنوان قهرمانی از این مسابقات خداحافظی کند.

*قطر-کره جنوبی(نسل طلایی  و جوان قطر مقابل کره قدرتمند)

قطر مثل سال های گذشته تیم منتخب جهان نبود بلکه این تیم محصول 10 سال سرمایه گذاری در فوتبال پایه بود. آلکس سانچس، سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر هدایت این تیم را از تیم های پایه برعهده داشت و همان تیم امید اکنون با سن های پایین در تیم ملی قطر بازی می کنند. المعز علی ستاره قطری ها با زدن 7 گل آقای گل فعلی جام ملت ها است. اکر عفیف دیگر ستاره عنابی ها است. همه منتظر برد کره جنوبی مقابل این تیم جوان بودند ولی قطری ها نشان دادند که توانایی برد تیم های بزرگ  قدرتمند را دارد. قطر موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شود و راهی نیمه نهایی جام ملت ها برای اولین بار در تاریخ شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها