أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۰۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
تحریم، پاسخ به خوش‌عهدی و تلاش برای امضای کنوانسیون‌های جدید؛
مسئولان بی‌تدبیری که این روز را با وعده‌های عجیب و غریب رقم زدند باید در آستانه چهل سالگی انقلاب به مردم توضیح دهند که چرا 9 درصد منابع جهان را نمی‌توانند برای 1 درصد مردم جهان طوری توزیع کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند که با یک تکان قیمت‌ها خط فقر از سر میلیون‌ها فرد بالا نزند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر آمده که دوباره آمریکا تحریم‌های جدید را شامل ایران کرده و چند روز قبل هم اروپایی‌ها بودند که دوباره تحریم‌های جدیدی را وضع کردند و به جای عمل به تعهد برجام کاری کردند که عملا برای چندمین‌بار به خوش‌بین‌ها بتوانیم بگوییم به جز دستاوردهای خودمان نباید روی چیز دیگری حساب کرد.

مقارن شدن تحریم‌های جدید با جشن چهل سالگی انقلاب شاید برای آنهایی که دل به وعده‌های غرب و امریکا بسته بودند خوشایند نباشد اما می‌تواند برای هزارمین بار تلنگری باشد برای آنهایی که وطن و انقلاب را دوست دارند و حاضرند هر کاری برای اعتلای کشور انجام دهند، تلنگری از جنس جدیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و تکیه به دستاوردهای بچه‌های این خاک برای پیشرفت.

این تحریم‌ها گرچه با هیچ قاعده حقوق بشری و منشور ملل و تعدات بین‌المللی هم‌خوانی ندارد و اگر درست بنگریم در تضاد است و انسانیت را زیر سوال می‌برد، اما می‌تواند در این حیطه هم نهیبی به آنهایی که دل به کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی می‌بندند و می‌خواهند همه چیز را با تعهدات بین‌المللی سامان دهند، بزند! در واقع این تحریم‌ها نهیبی است برای آنهایی که با خوش‌خیالی فکر می‌کنند اگر کنوانسیون‌ها را یکی پس از دیگری امضا کنیم دیگر همه چیز گل و بلبل می‌شود و دلشان نمی‌خواهد تاریخ تعهدپذیرها را بخوانند تا ببینند چه سرنوشتی در انتظارشان بود. نمی‌خواهند ببینند که صدام بعد از عمری بله قربان‌گویی، قذافی بعد از رام شدن و بن‌لادن بعد از عمری بازی در زمین‌شان چه سرنوشتی پیدا کرد! نمی‌خواهند ببینند که گروه باشید یا مسئول، قبلا مخالف باشی و بعد موافق شده باشی و یا یک فرد معمولی باشی برای انجام ترورهای کور! چطور تاریخ‌ مصرفت که تمام شود، مچاله‌ات می‌کنند و به زباله‌دان تاریخ پرت می‌شوی و اینطور وانمود می‌کنند که مهره‌شان نبودی و انگار نه انگار که همه کارهایت باید به پای آنها نوشته شود.

تحریم‌های جدید گرچه می‌تواند زنگ خطری باشد و اضطراب به دل خیلی‌هایی بیندازد که پیش از این دستاوردهایمان را در حد آبگوشت‌بزباش!! پایین آورند، اگر چه می‌تواند برای آنهایی که همه پرتقال‌هایشان را در یک سبد بیگانه چیدند و معیشت مردم را به خارج گره زدند، عزای وعده‌هایشان تلقی شود اما حتما برای آنهایی که بدون توجه به خوش خیالان این روزها را دیده بودند و برای کم‌نیاوردن‌های امروز فکری کرده بودند و چاره‌ای دارند خوش است. برای آنهایی که بی‌خیال جنس‌های چینی بی‌کیفیت و ارزان، تولیدهایشان را سرپا نگه داشتند، آنهایی که بی‌خیال اسم‌های بزرگ و نیامده‌ای کار را با هر سختی بود ادامه دادند و نگذاشتند کارگرانشان بی‌پول بمانند امروز سودش را می‌برند و اما بیچاره مردمی که به وعده‌های پرزرق و برق اینها دل سپردند و باور داشتند قرار است تورم مهار شود و همه چیز گل و بلبل شود! باز هم این مردم و عموم جامعه هستند که با سیاست‌های غلط عده‌ای خو‌ش‌خیال ضرر می‌کنند و تاوان بی‌مبالاتی جولان‌های سرمستان اشرافی‌گری را می‌دهند.

باز این مردم هستند که سُفره‌ها‌یشان آب می‌رود بی‌آنکه از آن طرف شیشه دودی خودروهایی که با چندین خودروی گران‌قیمت اسکورت می‌شوند، دردشان شنیده شود. مسئولان بی‌تدبیری که این روز را با وعده‌های عجیب و غریب رقم زدند باید در آستانه چهل سالگی انقلاب به مردم توضیح دهند که چرا نه درصد منابع جهان را نمی‌توانند برای یک درصد مردم جهان طوری توزیع کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند که با یک تکان قیمت‌ها خط فقر از سر میلیون‌ها فرد بالا نزند. باید توضیح دهند که چطور محاسبه کردند و درها را گشودند تا جنس‌های بنجل جای کار دست کارگران اصیل را بگیرد و درست جایی که باید درها را بستند تا خودروهای بی‌کیفیت با قیمت‌هایی گزاف!! تولید شود و به مردم بفروشند! این مسئولان هستند که در آستانه چهل سالگی باید به مردمی که همه چیزشان را پای انقلاب و آرمان‌هایشان گذاشتند توضیح دهند که چرا سیاست‌هایشان گاه در تضادی ۱۸۰ درجه‌ای از آرمان‌های انقلاب قرار می‌گیرد و دل مردم را آزار می‌دهد.

مسئولان اجرایی کنونی هم باید توضیح دهند که چطور ۵ سال وقت و سرمایه کشور را گذاشتند و با خوش‌خیالی وعده دادند و امروز اعتماد جامعه را به جایگاه مسئولیت‌شان دچار تردید کردند تا هر روز تحریمی جدید را به ما حواله دهند در حالی که ما تعهدپذیرترین کشور بودیم، بی‌تعهدی را فریاد زنند و وقیحانه از ما انتظار امتیازی جدید و دست کشیدن از آرمان‌ها و سیاست‌هایمان را داشته باشند؟!

این روزها که تحریم‌ها مجددا شدت گرفته و به کشور تحمیل می‌شود وقت جواب گرفتن از آنهایی است که خوششان می‌آید اصل را با حاشیه‌‌های عجیب و غریب جابه‌جا کنند و به جای پاسخگویی طلبکار شوند. امروز وقت جواب گرفتن از آنهایی است که با تدابیر غلط خود اگر هوشیاری منتقدان و نهیب‌های رهبری نبود کشور را تا قبل از جشن چهل سالگی بحران زده کرده بودند. این روزها وقت جواب شنیدن از آنهایی است که فقط به دشمن لبخند تحویل می‌دهند و بر سر دوست دانا فریاد می‌کشند.

تحریم‌های جدید با برکت است هر چند قیمتی به گزافی ناامید کردن مردم از برخی مسئولانشان دارد اما ارزشش را داشت که اجرایی شود تا شاید آخرین امید خوش‌بین‌ها به دست کدخدایشان از بین رود و یکبار بعد از چهل سال بیاموزند که نباید «از دست غریبه چیزی بگیرند و چشمشان به غرب و امریکا باشد.» 

جرم جدیدمان مبارزه با داعش است!
آمریکا چهار نهاد دیگر مرتبط با کشورمان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد، نهادهایی که علنا با تروریست‌ها و داعش در حال مبارزه هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار نهاد "مرتبط با سپاه قدس و هواپیمایی ماهان" را به فهرست تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران اضافه کرده است. خبرگزاری رویتر هم اعلام کرد که نهادهای تحریم شده عبارتند از: لشکر فاطمیون، لشکر زینبیون، هواپیمایی فارس ایرقشم و شرکت مسافرتی "فلایت تراول" مستقر در ایروان هستند. دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی فارس ایر قشم هم در لیست جدید تحریم‌های آمریکا دیده می‌شوند.

تحریم‌های جدید تلاشی است برای تحریم مبارزه با تروریست که اگر نظام بین‌المللی و سازمان ملل اینقدر بی‌در و پیکر نبودند حتما نباید رخ می‌داد چراکه اغلب این اسامی در تلاش برای مبارزه با تروریست‌های داعشی هستند.

نویسنده: مائده شیرپور

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها