يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۱۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
در مقابل سفارت ونزوئلا
جمعی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم تهران در اعتراض به کودتای آمریکایی در ونزوئلا تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی از مردم ونزوئلا خواستند تا از ایجاد تشنج و آشوب پرهیز کرده و نسبت به جداسازی جبهه خود با کودتاچیان اقدام کنند.
به گزارش پایگاه 598، جمعی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم تهران دقایقی پیش ( سه شنبه ساعت ١٠ صبح) در اعتراض به کودتای آمریکایی در ونزوئلا  تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی اعتراض خود را به حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی از کودتا در ونزوئلا اعلام کردند.

همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از مردم ونزوئلا خواستند تا از ایجاد تشنج و آشوب پرهیز کرده و با حمایت از رئیس جمهور قانونی خود نسبت به جداسازی جبهه خود با کودتاچیان اقدام کنند.

گفتنی است سفیر ونزوئلا در تهران هم در کنار تعدادی از تجمع کنندگان حضور یافت و ضمن قدردانی از حمایت ایران و دیگر کشورهای آزاده از دولت قانونی ونزوئلا، اعتراض خود را به سیاستهای مداخله جویانه دولت آمریکا اعلام کرد.


سفیر ونزوئلا در کنار تجمع کنندگان

 

* محکومیت دخالت مستقیم آمریکا در امور داخلی کشور ونزوئلا

تجمع کنندگان در بیانیه ای که در این تجمع قرائت شد، اعلام کردند: در گوشه ای دیگر از این جهان و در کشور ونزوئلا، دوباره چهره کریه شیطان بزرگ عصر و زمانه ما، از نقاب لیبرال دموکرات نمایان شد. چهره­ای که هر روز در پس نقابی در رقص بالماسکه به شکلی اغواگرانه در می­آید، امروز در کشوری دموکراتیک، با ایجاد جریان موازی به کودتا اقدام نمود.

آمریکای جنایت پیشه در خیال خام خویش به عنوان "قدرت برتر" با شعار حقوق بشر، به خود اجازه می‌­دهد با هر ابزار و روشی در امور داخلی کشورها دخالت نماید. حکومت و حاکمیت قانونی کشوری را که با راهبردهای کلان شیطان در تعارض است باید تغییر داد، تغییری که هدف آن تنها به نفع شیطان باشد.

برای رسیدن به این هدف با شعار "تغییر" از هر روشی باید بهره جست، تفرقه و دو قطبی کردن بهترین حربه برای حاکمیت شیطان است و در اینجا نقش مردم ونزوئلا با حفظ وحدت درونی، بهترین راهبرد در مقابله با این ترفند شیطنت­آمیز آمریکا خواهد بود. طمع ثروت و قدرت هر انسانی را وسوسه می­کند و شیطان خوب می­داند با این ابزار با انسان­ها بازی کند. مردم کشور ونزوئلا باید در پس پرده اتفاقات سیاسی، به دنبال دستان پلید آمریکا و ایادی­اش باشند.

آمریکایی که چون روباه عمل کرده و دُمش را که انگلیس و فرانسه هستند، شاهد می­‌گیرد و این داستان هر روز در هر کشوری که شیطان امید به نفوذ داشته باشد اتفاق خواهد افتاد.

ما تجمع‌­کنندگان به نمایندگی از مردم شریف ایران، ضمن محکومیت صریح دخالت مستقیم آمریکا در امور داخلی کشور ونزوئلا، بیان می­‌داریم که: رئیس جمهور قانونی ونزوئلا که پس از هوگو چاوز به نیکولاس مادورو رسیده و طبق قوانین بین­‌المللی و در نظامی دموکراتیک رقم خورده، نباید با کودتا و دسیسه تغییر یابد.

مردم ونزوئلا با حمایت رئیس جمهور قانونی خود که نماد استکبارستیزی بوده، از ایجاد تشنج و آشوب پرهیز کرده و نسبت به جداسازی جبهه خود با کودتاچیان اقدام نمایند.

دولت مادورو با اقتدار در برابر هجمه‌­های دشمنان، مستحکم بوده و تمام همّ خود را معطوف به حل مشکلات جاری مردم کشور نمایند.

سازمان­ها، نهادهای بین‌­المللی و نیز کشورهای مختلف نسبت به این اقدامات که دخالت مستقیم در امور کشورها محسوب شده و خلاف حقوق بین­المللی است، عکس­العمل نشان داده و در حمایت از دولت قانونی مادورو جبهه درستی اتخاذ نمایند.

کودتاچیان باید بدانند که در برابر سیل عظیم برآمده از وحدت مردم ونزوئلا، همچون خار و خاشاک به گوشه رانده شده و دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ماند.

لازم به ذکر است، «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا 3 بهمن ماه با حمایت آمریکا و برخی کشور‌ها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و سوگند نیز یاد کرد و به فاصله نیم ساعت از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها