يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۱۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
روز گذشته روزنامه افتاب یزد در اقدامی عجیب از پخش صدای شجریان در تلویزیون گزارشی را منتشر کرد در حالی که سرود مورد نظر، با صدای محمد معتمدی بازخوانی و پخش شده بود؛ اما این پایان ماجرا نیست!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، روز گذشته روزنامه افتاب یزد در اقدامی عجیب از پخش صدای شجریان در تلویزیون گزارشی را منتشر کرد در حالی که سرود مورد نظر، با صدای محمد معتمدی بازخوانی و پخش شده بود؛ اما این پایان ماجرا نیست!

حقایقی تلخ برای گاف بزرگ درباره شجریان +عکس

 ماجرای گاف روزنامه آفتاب یزد درباره پخش دوباره صدای محمدرضا شجریان وارد ماحرای جدیدی شده و پس از واکنش سردبیر روزنامه نسبت به این موضوع ابعاد جدیدی از بی‌دقتی هم کشف شد!

قصه از آنجا شروع شد که در روز‌های گذشته و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آهنگ "ای ایران‌ای سرای امید" که در سال‌های اوایل انقلاب توسط محمدرضا شجریان خوانده شده بود، توسط محمد معتمدی بازخوانی شده و در شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شده است. اما روزنامه آفتاب در یک گاف آشکار که در صفحه اول نیز انعگاس داشت، از دوباره پخش شدن صدای شجریان سخن گفت!

در واقع این روزنامه که مدعی است ارادت خاصی به این خواننده صاحب نام کشورمان دارد حتی صدای او را هم تشخیص نداده بود.

این موضوع از روز گذشته سبب واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

حقایقی تلخ برای گاف بزرگ درباره شجریان +عکس

توصیحات سردبیر روزنامه آفتاب یزد البته نشان داد که این گاف ابعاد دیگری هم دارد. کریمی گفته که «منبع خبری که بر اساس آن گزارش را نوشتیم سایت خبری عصر ایران بود و همچنان این خبر در کانال تلگرامی این سایت خبری وجود دارد. البته ضمیمه بی‌قانون (روزنامه قانون) هم بر روی این خبر طنز نوشته است. در حقیقت با توجه به اینکه عصر ایران سایت معتبری است ما به سراغ این مسئله نرفتیم تا ببینیم واقعاً در تلویزیون ایران چه ترانه ای پخش شده است و براساس همان خبر، خبرنگار ما هم گزارش را نوشته است.»

کریمی می‌گوید: «قبول دارم درست تر این است که وقتی روزنامه می خواهد خبر منتشر شده در یک خبرگزاری یا پایگاه خبری را استفاده کند بر روی صحت و سقم آن بررسی کند. ولی با توجه به محدودیت هایی که قبلا وجود داشته و الان هم بیشتر شده مقداری مانع این موضوع می شود ضمن اینکه ما روزنامه نگاران بد عادت و راحت طلب شدیم. صرف اینکه یک خبرگزاری یا سایت خبری، خبری را در کانال تلگرامی یا خروجی سایت اش منتشر می کند به همان بسنده می کنیم و براساس آن تحلیل و گزارش می نویسیم که منجر به بروز چنین اشتباهاتی می شود.»

این‌گاف‌های سریالی نشان می‌دهد که متاسفانه در برخی از رسانه‌ها و فارغ از جناح سیاسی آن، بسیاری از روزنامه‌نگارها به اخبار فضای مجازی اکتفا کرده و با استناد به آن گزارش‌های عریض و طویلی می‌نویسند درحالیکه صحت آن را چک نکرده‌اند... این موضوع به حدی میان روزنامه‌نگاران شایع شده که هر از چند گاهی از این گاف‌ها در روزنامه‌ها دیده می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها