أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۳۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
تهیه‌کننده فیلم در نشست خبری:
جواد نوروزبیگی تهیه کننده «زهر مار»گفت: ما احتمال می‌دادیم که برای انتخاب سوژه مداحان حساسیت‌هایی ایجاد شود، اما ما هم حساسیت‌های خاص خود را در فیلمنامه لحاظ کردیم و حتی من با برادر مداحم در این زمینه مشورت و کار را به او نشان دادم.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری فیلم سینمایی «زهر مار» به کارگردانی جواد رضویان با حضور این کارگردان و سایر عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


جواد رضویان در ابتدا به طنز مطرح کرد که تازه وارد این عرصه شده و صفر کیلومتر است؛ بنابراین خطاب به رسانه‌ها گفت که تا می‌توانید مرا نقد کنید اما منصفانه باشد.

رضویان در پاسخ به سوالی گفت: من اعتقاد ندارم فیلمم ضدارزشی است. اتفاقا می‌خواستم به یک سری ارزش‌ها و وجوه انسانی بپردازم و قطعا اگر درنیامده کوتاهی از من بوده است. هر نقدی که ساخته می‌شود تلاش می‌کنیم نسبت به یک چیزهایی آگاهی بدهیم یا شرایطی فراهم کنیم تا برخی چیزها دیده شود. واقعیت این است که خیلی مستنداتی که در این فیلم نشان دادیم واقعیت دارند. فقط کافی است یک مقدار حواسمان را جمع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شباهتی بین این فیلم و فیلم «رسوایی» ده نمکی وجود دارد، گفت: من اینطور فکر نمی‌کنم یعنی هر جایی هر دختری با یک آقایی همراه باشد، رسوایی است!

پیمان عباسی نویسنده این فیلم نیز گفت: فیلم واقعا کمدی نیست؛ بلکه زهرمار و تلخ است، حتی اگر لحظاتی شیرین می‌شود معنی‌اش این نیست که مدعی است موضوعات کاملا اجتماعی است.

در ادامه شبنم مقدمی درباره نقش‌هایش توضیح داد: خیلی تلاش می‌کنم تا جایی که ممکن باشد این اتفاق نیفتد تا نقش تکراری انتخاب کنم و چشم شما را بیازارم.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا برای تهیه فیلم تصور نکردید بین جامعه مداحان حساسیتی ایجاد شود و با توجه به اینکه برادر خودشان هم مداح است، آیا کار را به او یا دیگر مداحان مشهور نشان داده است، گفت: زمانی که در مرحله فیلمنامه این موضوع حساس را بررسی کردم، حساسیت خودم و جواد رضویان بیشتر از شما بود. می‌دانستیم که احتمالا با جماعتی سروکار خواهیم داشت که شاید نزدیک شدن به آنها سخت باشد و ما هم تشویق نشویم.

وی با اشاره به اینکه برای این کار بازتاب‌ها را گرفته و حتی برادر خودش هم آن را قبل از کار دیده است، گفت: حتی ایشان کار را هم دوست داشتند و نقدی هم بدان داشتند. بنابراین در این کار خواستیم بررسی کنیم که در این مسیر اگر واقعا یک مداح قرار بگیرد، چکار می‌کند؟ آیا می‌تواند مسیر را طی کند و راه درست را از خلاف تشخیص دهد و وظیفه انسانی را انجام دهد یا اینکه کنار می‌کشد؟

وی در ادامه گفت: به نظر من یک اطلاع‌رسانی هم این کار به طبقه مداح کرده؛ چرا که هر طبقه دیگری اگر با این کار مشکلی داشتند ابتدا کار را پس می‌زدند. حال امیدوارم که از کار ما راضی باشند و اگر هم نباشند ما را ببخشند.

جواد رضویان سپس عنوان کرد: درباره این سوال خبرنگار، فقط این را یقین دارم که اتفاقات فیلم چیزی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد واقعا رخ داده. یعنی اتفاقی است که ۷۰ درصدش برای کسی پیش آمده که مداح نبوده ولی شرایط اجتماعی خاصی داشته است.

پیمان عباسی در این زمینه گفت: ماجرای فیلم برمی‌گردد به زمانی که من دبیرستان می‌رفتم. خاطره‌ای برای یکی از روحانیون محل ما رخ داد و مشکلات زیادی برایش ایجاد کردند. آن بنده خدا تا آخر عمر درس نخواند و وقایع آن خاطرات در ذهن من هست.

سیامک انصاری نیز درباره نقش مداح گفت: برای نقشم خیلی سختی کشیدم و بسیار تمرین کردم. حتی روی لحن، نگاه و حرکات تمرین کردم و همه مراحل سخت را تجربه کردم. بنابراین وقتی نقشی داری که متفاوت است باید تجربه متفاوتی هم برای آن کار به دست آوریم.

رضویان سپس اظهار داشت که سعی شده یک نقد اجتماعی بسازد، قطعا فقری که منتج به خیلی از اتفاقات می‌تواند بشود آن فقر می‌تواند مالی یا فقر فرهنگی باشد، این فیلم دست و پا می‌زند که چنین چیزی را بیان کند.

رضویان با بیان اینکه موسیقی کار نیمه کاره رها نشده است، گفت: برای من خیلی هیجان‌انگیز است، جشنواره‌ای که یک شبه آدرنالین به خون همه می‌ریزد، از همه دوستانم که به من اجازه دادند در اولین قدمم موفق باشم و این کار را تجربه کنم، تشکر می‌کنم. محبت شما چراغ راه ما است و به هیچ وجه هم به شانس سیمرغ فکر نمی‌کنم.

وی درباره انتخاب بازیگر گفت: مرداد سال پیش من با آقای انصاری راجع به فیلم صحبت کردم. یادم است که اولین و آخرین انتخابم او بود. خدا را شکر می‌کنم گزینه‌های دیگری هم بودند، ولی با بحث‌هایی که به واسطه تغییر سرمایه‌گذار رخ داد، خود آقای انصاریان را انتخاب کردم. او بیشتر بازیگر ری اکت است و انتخاب او تقریبا گزینه اولمان بود. همچنین خانم مقدمی هم قدشان بلندتر بود. بازی‌شان هم که نیاز به گفتن ندارد. تقابل دو بازیگر کنار هم در عکس اولیه برای من جذاب بود. حتی صحنه‌هایی داشتیم که آقای انصاریان کفش پاشنه بلند پوشید.

سیامک انصاری در ادامه به طنز گفت: قد خانم مقدمی از من بلندتر است؟ اگر یک بار دیگر این را بگویی با تو برخورد می‌کنم!

تهیه کننده فیلم در پایان گفت: تولید این فیلم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دو مرحله برای ما هزینه داشت.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها