أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۳۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
کارگردان فیلم در نشست خبری:
آرش لاهوتی، کارگردان و فیلمنامه نویس «روزهای نارنجی» گفت: این فیلم درباره مفهوم خانواده است؛ نه اینکه فیلمی ضد زن یا فمینیستی باشد. برای من مرد و زن مفهوم ندارد؛ آنچه معنی می‌دهد «انسان» است!
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری نمایش روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی شب پیش با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


در ابتدا فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری درباره سوالی مبنی بر چرایی فیلمبرداری روی دست گفت: این کار عمدی بوده و در ایران کمتر این نوع فیلمبرداری دیده شده، اما بی‌سابقه نبوده است. طبق صحبت‌هایی که با آقای لاهوتی داشتم برای نشان دادن اضطراب کاراکترها تصمیم گرفتیم که فیلمبرداری روی دست را انتخاب کنیم.

 آرش لاهوتی کارگردان و فیلمنامه‌نویس در پاسخ به این سوال که آیا کارش نزدیک به سریال «کلید اسرار» است، گفت: خیر، به نظرم مجید زمان کمی در پیش دارد که تصمیم بگیرد به همسرش (آبان) کمک بکند یا خیر، چرا که ۱۰ روز فرصت دارند تا محصول یک باغ را بچینند، بنابراین راهی جز این ندارند و واکنش‌هایشان کاملا طبیعی است.

وی با بیان اینکه طبیعی است تمام فیلمنامه‌ها تحت تأثیر منطق نویسنده باشد، گفت: من چنین احساسی ندارم که کار ضد زن باشد؛ چرا که اساسا با سوال زن و مرد مشکل دارم. به نظرم فیلم من راجع به انسان است بنابراین اصلا گمان نمی‌کنم که چنین برداشتی نسبت به شخصیت زن درست باشد.

علی مصفا نیز در ادامه طی سخنانی گفت: ببخشید که من را مدام اینجا می‌بینید. علت حضورم این است که فیلمنامه جذاب بود، و خانم تهرانی خیلی کار را دوست داشت و او مرا ترغیب کرد به کار بپیوندم. در نهایت پذیرفتن این طور نقش‌ها که یک کاراکتر منفعل هستند را دوست دارم.

وی در ادامه افزود: در جامعه شاید بیشتر چهره زن را به کسانی که حقشان را می‌خورند، نشان دهند اما این کار تفاوت چهره زن در ایران را نشان داد.

شهرام خلج، طراح گریم درباره گریم هدیه تهرانی گفت: از ابتدا سعی کردیم که این گریم با مشورت خودشان ساده باشد؛ چرا که فردی مدت طولانی در یک باغ پرتقال کار می‌کند و این گریم باید با کار او هماهنگی داشته باشد، سایر بازیگران هم که کارگر بودند نیاز به آرایش نداشتند و باید گریمشان کاملا رئال باشد.

علیرضا قاسم خان تهیه کننده فیلم گفت: این چهارمین فیلم من در عرصه سینما است. برای من تهیه کنندگی این فیلم، متفاوت از سایر آثار است و با توجه به شناختی که قبل‌تر از آرش لاهوتی و فیلم‌های مستندش داشتم، به نظرم او سینما و ادبیات را خوب می‌شناسد و اینکه اثری را برای اولین بار به وجود بیاوریم، برایم افتخار بود.

وی ادامه داد: روزی یک نفر به من گفت تو فیلم‌های خواب‌آلود می‌سازی، اما من به او گفتم فیلم‌هایی که من می‌سازم  جرأت می‌خواهد و نجیبانه آنها را می‌توانم در سطح دنیا نشان دهم؛ در حالی که شاید خود آنها نتوانند این کار را انجام دهند. ما فکر می‌کنیم به اندازه سینمای ایران این کار، جای طرح دارد.

کریستف رضاعی آهنگساز درباره تفکیک کارهایش در جشنواره گفت: فیلم آقای لاهوتی سال گذشته همین موقع‌ها انجام شد و من عملا بعد یک سال یا ۱۰ ماه کار را دیدم و خیلی هم خوشحال شدم که این فیلم ساخته شد. بنابراین امسال فقط دو کار را آهنگسازی کردم.

وی با اشاره به علاقه‌ای که به زیاد بودن موسیقی متن فیلم‌ها دارد، گفت: برای این کار صحبت زیادی داشتیم که موسیقی را کمتر کنیم. بنابراین یک سوم آخر فیلم موسیقی به کار اضافه می‌شود و خودش یک نفس تازه به کار می‌دهد. شخصیت هدیه تهرانی که زنی سختکوش در فیلم است با این موسیقی جان تازه می‌گیرد.

آرش لاهوتی در ادامه عذرخواهی کرد که هدیه تهرانی در سفر هست و سپس احسان کرمی مجری برنامه به طنز بیان کرد که خانم تهرانی سال‌هاست که در دوران جشنواره به سفر می‌روند.

وی در ادامه افزود: به نظر من این کار اشاره به مفهوم خانواده دارد، نه اینکه ضد زن باشد. جایی که مرد به کمک شریک زندگی‌اش می‌آید و اینجاست که بیشتر باهم موفق به جلو بردن کارها می‌شوند. کاراکترها مابه ازای بیرونی دارند؛ بنابراین دنبال نمادسازی نباشیم که آن را به جامعه تسری دهیم. این فیلم راجع به یک آدم، زندگی و دغدغه‌هایش است.

لاهوتی اظهار داشت: فیلم ما در خیلی کشورها نمایش داده شد، اما در کشورهای دیگر مطرح نشد که این فیلم فمینیسم است، ولی برایم عجیب است که اینجا چنین چیزهایی مطرح می‌شود. به نظر من اصلا مفهوم فمینیسم از این کار استخراج نمی‌شود.

علی مصفا نیز گفت: چرا هر یک مرد باید نماینده صنف مرد یا یک زن نماینده صنف زن باشد؟ این فیلم درباره یک انسان است.

ژیلا شاهی بازیگر که امسال در دو فیلم «قصر شیرین» و «روزهای نارنجی» بازی کرده است، گفت: اگر بخواهم درباره فیروزه روزهای نارنجی صحبت کنم باید بگویم که فیروزه برایم یک زن معمولی است. زن‌های معمولی همیشه برای من جذابیت دارند، چون خیلی‌ها خیلی چیزها را درباره شان نمی‌دانند. من درباره زن‌های معمولی اطرافم خیلی چیز یاد می‌گیرم چرا که همه آن ریز نکات برایم یک روز به درد بخور می‌شود.

شهنام شهبارزاده مجری طرح نیز گفت: امیدوارم همکاران سینمایی، آرش لاهوتی را به سمت کمدی نبرند تا ما هم بتوانیم با حضور او از این جنس کارها بیشتر تولید کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها