أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۳۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
کارشناس مسائل دینی با اظهار اینکه در کشور اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد، گفت: در زمانی که برجام تصویب می شد کسی نمی توانست پیش بینی کند این قدر برجامیان رسوا شوند و فتنه سازش به پایان رسد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه شنبه در سلسله نشست های گفتمانی عصر انقلاب اسلامی که در سالن نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ما در عرصه ای زندگی می کنیم که از قبل طراحی شده و هرکسی هر کاری را نمی تواند انجام دهد.

وی افزود: ما مختار کامل نیستیم، برای مثال زمان ازدواج بی‌نهایت مورد ازدواج در مقابل شما نیست و فقط موارد خاصی را می توانیم انتخاب کنیم اما این موضوع به این معنا نیست که انسان برای تغییر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در دو موضوع ذات پروردگار و مرز بین جبر و اختیار نمی‌توانیم بسیار تفقه کنیم و باید به طور اجمالی این دو موضوع را بررسی کنیم و این را بدانیم امتحان الهی را باید بدهیم و سنت‌های الهی بخش جبری زندگی ما را تامین می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: سنت‌های الهی زندگی ما را احاطه کرده و دلیل این موضوع قوانین حاکم بر بشر و جامعه است، اگر کمی در خصوص جبر و اختیار فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم باید از مقام الهی نیز خوف کرد و این را دانست که کوچک‌ترین اتفاق زندگی نیز تصادفی نیست.

وی با بیان این که سنت‌های الهی حاکم بر بشر قیام به حق را حمایت می‌کنند، تصریح کرد: شاکله رابطه امت و امامت اگر شکل صحیحی به خود بگیرد دیگر افول و بازگشت ندارد که یکی از ویژگی قیام انقلاب اسلامی شکل‌گیری رابطه امت و امامت بود که به پیروزی حق به صورت مطلق منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اساس شکل گیری انقلاب رابطه امت و امام بوده که این موضوع حتی در مردم صدر اسلام با امیرالمومنین(ع) این رابطه را نداشتند، چرا که مردم به دلیل فرار از ظلم خلیفه سوم رو به حضرت علی(ع) آوردند، حمایت مردم از انقلاب در جنگ تحمیلی بر اساس رابطه امت و امامت شکل گرفت.

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: از دوسال آخر دولت دهم و دولت حاکم مقام معظم رهبری توجه مسؤولان را به نصرت الهی سوق دادند انگار تردید نسبت به این موضوع شکل گرفته بود، سنت‌های الهی می گوید شهدای مدافع حرم اثری ماندگار و گسترده‌تر از دفاع مقدس دارند و این شهدا این را می‌رسانند که حق در مقابل باطل به صورت مطلق پیروز خواهد شد اما گاهی ما در مقابل این سنت‌ها باور نداریم.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی فرصتی به وجود آمده که برخی افراد کیفیت خود را بیشتر کنند و فطرت های خود را بیدار کنند، ما با صدر اسلام قابل مقایسه نیستیم چرا که رابطه امت و امامت شکل گرفته، ما دیگر مثل مظلومانی چون سردار جنگل نیستیم، چرا که در این حکومت کسانی هستند که رابطه میان امت و امامت را درک می کنند.

وی افزود: بسیاری از سیاسیون حاضر نیستند برخی از حرف های خود را تکرار کنند چرا که به برکت انقلاب اسلامی رابطه امت و امامت به شکل صحیحی صورت گرفته، سال 88 گفتم در 4 سال آینده رهبری مومنان در منطقه برعهده مقام معظم رهبری خواهد بود و دلیل این موضوع مظلومیت ایشان در فتنه 88 بود که باعث افزایش عزت ایشان در منطقه شد.

کارشناس مسائل دینی با اظهار این که در کشور اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد، تاکید کرد: در زمانی که برجام تصویب می‌شد کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند این قدر برجامیان رسوا شوند و فتنه سازش به پایان رسد.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود گفت: ما در امتداد ولایت پیامبر اکرم(ص) هستیم و این ولایت حقیقت برآمده از دین است که به خاطر وجود این ولایت عده ای آماده این هستند خود را در مسیر انقلاب و ولایت فقیه فدا کنند و این موضوعات باعث می شوند مسائل غیرقابل پیش بینی شوند و با همین سنت ها در مسیر حکومت بقیه الله اعظم(عج) حرکت کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها